Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-01-17 06:07:36 följande:
    *tröstar Prus med choklad och smågodis*
    I Hjärta You!

Lycka till med oponeringen! You will rock!
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-01-17 08:19:41 följande:
    Och inatt åkte Daniel på magsjuka Zebastian fick det natten till lördag, hela lördagen låg han och jag deckad, fast jag hade inte magsjukan. Jag blir bara trött av att vara uppe med spyende barn hela natten, och är jag trött så mår jag skitilla (nu när jag är gravid), och i natt var det dax för barn nummer 2. Och det var nog ännu värre. Tur vi har kvar nattblöjor, för Daniel har bajsat på sig 7 gånger i natt. Han spyr och bajsar samtidigt, det bara rinner ur honom stackarn Han har ju spytt fler än 7 gånger, han har spytt ungefär var 20 minut, eller oftare, sen 2 i natt. Usch, så nu mår jag lite illa igen. Inte lika som i lördags ÄN... jag tog en prostafen innan jag gick och la mig igår, och den kanske hjälper lite.
    Jag har nämligen märkt en förbättring. Tar jag en prostafen när jag går och lägger mig så behöver jag inte vakna illamående och spy som jag gjort dagligen den senaste veckan, att ta den på morgonen, när jag redan mår illa hjälper inget. Lika som att den inte hjälper mot kvällsillamåendet. Usch, nu vill jag bara att den här vinterkräksjukan ska gå över, och hoppas jag och Adam slipper undan Det skulle ju lätt kunna trigga igång mitt gravidillamående om jag skulle få det nu Då skulle det nog bli Hyperemisis gravidarum igen. Blä... vill inte bli sjuk, vill inte bli sjuk, ska inte bli sjuk, ska inte bli sjuk......
    gaaah! Inge kul med kräkis! Hoppas du klarar dig och att barnen blir friska fort!
    Lindadjo skrev 2011-01-17 08:23:15 följande:
    Jag tycker att bugaboo ofta är väldigt solblekta. Varför är det så? Dålig tygkvalité? Andra vagnar blir ju inte så blekta? Tänker tex på min röda P&T, så många år som jag hade den? Och i solen på västkusten, och inte blev den blekt.
    uj blir också välldans blekta tycker jag.... men däremot har jag inget emot om tex Denim blir lite blekt, det är ju precis som jeans som blir snyggare med åren
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2011-01-17 11:14:58 följande:
    stretcha rumpmuskeln !!! Det hjälper - lovar!!!
    det ska jag göra - tack för tips!
    Fröken Småland skrev 2011-01-17 11:30:54 följande:
    En iPod touch kanske jag skulle förtydligat.

P.s. Jag fick (minst) godkänt på tentan *dansar runt i huset* Nu skall jag fortsätta sy på min Beeklädsel
    Wäjh! Skål
    Hur ser beeklädseln ut so for? *nyfiken*
    Lindadjo skrev 2011-01-17 11:52:16 följande:
    Jag vet vad som är värre än telefonkö! Ställen som INTE har telefonkö!!! Grrrr.... jag har ringt ett i ett i 50 minuter nu, och det är bara upptaget hela tiden. Om 9 minuter är telefontiden slut ju!!!! Och jag har slängt bort en hel timme till ingen nytt alls??!?
    värsta som finns!!! Jag gillar som vc har att man ringer - knappar in sitt telefonnr och dem medelar cirkus tiden för när någon ringer tillbaka... i lajk!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-01-17 12:45:41 följande:
    Jag fick ett traderapaket igår som var skickat i en ihopknuten plastpåse. Det hade väl varit ok om det inte var så att det var en sådan där påse med typ påklistrade handtag och den påsen var rätt stor. Det var alltså bara en knut på handtagen i mitten och öppet på sidorna bredvid. Det som låg i var alltså helt blottat och hölls bara kvar av den lilla knuten. Det tycker jag inte är okej packat, nu hade jag turen att det inte hänt något med innehållet mer än att det blivit smutsigt men ändå.
    fy va risigt! har du "pratat" med säljaren?
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-01-17 12:50:39 följande:
    Det är bra träning att låta barnen se på film på annat språk. Mina barn är dåliga på danska men då och då får de se favoritfilmerna dubbade till danska vilket är perfekt då de kan innehållet och bara får ett annat språk. Lilleman är så intresserad av språk (faktiskt!) att han började storböla när han inte fick se Blixten McQueen på finska. Till slut gav jag med mig och han tyckte den var jättebra Obestämd

Tuva envisas med att se nicke på finska, vilket är rätt underhållande faktiskt
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-01-17 13:34:55 följande:
    Bidde inget jobb för mig, de hade redan bestämt sig för annan sökande. Gråter Fy fan vad lönlöst det känns, det är ju totalt stört omöjligt att få ett jobb. Jag har två stora saker emot mig, jag har många barn och jag har varit utan jobb länge. Svårt att göra något åt. Ju längre tiden går och ju fler arbetsgivare som nobbar, desto svårare blir det. Till slut är jag tvungen att jobba gratis på arbetsgarantin från arbetsförmedlingen. Känner mig lite deppig.
    {#emotions_dlg.djavulsk} det är så surt. Och precis som du skriver så får man ju sämre sämre sjförtroende för "alla" nobbar....

Men det var helt klart DERAS förlust, du va ju klippt och skuren för det där...
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2011-01-17 15:20:53 följande:
    Nu håller jag på bli galen på riktigt alltså! Det GÅÅÅÅÅÅÅR ju inte att komma fram!!!!! Ungen kommer ju födas innan jag kommer fram på det där numret!!!!!

Jag får ringa till mvc och säga att jag skiter i KUB och RUL och allt sånt, för jag kan inte komma fram och boka en jävla tid!!!!!!!  *helt galet arg och irriterad*
    här är det samma som för korren, bm fixar alla tider så kolla upp med din bm så hon kan hjälpa dig...
    möjligtvis lite gravhormoner ? *retas*
    sarahl skrev 2011-01-17 15:47:31 följande:
    ekorren- jo jag funderade på lövsta, men jag tycker det börjar bli dyrt att vara med, nästan 400:- ju!
    frk s hittade ju bra priser med ryan air? kollat det?
    Asereht skrev 2011-01-17 18:51:42 följande:
    Har ni sett att Elodie har kommit med dynor och regnskydd? Det randiga regnskyddet skulle ju bara vara sååå fint!
    nääää ?!!*googlar*
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-01-17 18:51:42 följande:
    Har ni sett att Elodie har kommit med dynor och regnskydd? Det randiga regnskyddet skulle ju bara vara sååå fint!
    vart?*yrara runt mellan diverse shoppar men ingen träff m regnskydd och dynor*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11