Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Det är FL appen som inte klarar och-tecknet för det funkar annars. *sur*

Jag köpte iaf ett axel och Ida regnskydd och den randiga elodie åkpåsen för 888:- inkl frakt. Båda nya. Tyckte det var en rätt bra affär med tanke på att bara åkpåsen kostar dryga 900:-.

Frk S, tyvärr har jag inget bra förslag när det gäller webläsare , jag hade själv velat ha mozilla.

Prus, Tuttkvällen var trevlig. Kul att se presentationen och hur mkt jobb de lagt ned. De bjöd generöst på fika, kladdkakor, tuttmuffins, småkakor osv. Pojkarna var väldigt nöjda med fikat. *s* Det var frivilligt art betala för fikat och allt fikabidrag går oavkortat till bröstcancerfonden.

Slogan för kvällen var: Alla gillar ju tuttar och vi vill att alla ska få njuta av sina tuttar livet ut. Kom till xxx och ta del av en utställning med annorlunda konstverk och information om bröst och bröstcancer.

• Asereht

Passau, vad surt!

Lite mer positivt, jag borde bli klar med ditt skydd idag om inte nöffe är alldeles oregerlig. Hade du några önskemål gällande blomstren?

• Asereht

Folk verkar tro att har man dubbdäck så är man säker.

Det är bara att ge sig ut på slingervägarna här, fy fan vad folk kör. De kör fort och de ska om. Oavsett väder och väglag. Det jävliga är ju att det inte bara är sig själva de utsätter för livsfara, utan även sina medtrafikanter.

• Asereht

Oooooh, den här var söt! Synd att vi redan har en regnoverall som ligger och väntar på nöffeliten (me toos med bondgårdsdjur). Jag vågar inte riktigt investera i större strl än en två större åt gången då det kan bli helt säsongsfel iom att jag inte vet hur han kommer att växa till sig. Men fiiiin var den!

trollungar.jetshop.se/ProductPopup.aspx

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-11-25 11:41:33 följande:
    Den var verkligen jättegullig! Har du bild på den du har?
    Denna: www.blocket.se/stockholm/Vinter_overall__Reima__regnoverall__Metoo_30126331.htm

Blev så kär i den när den kom och då var minibusen förs tor då den bara gjordes upp till strl 92 och han drog 98. Så när jag hittade en ny sådan här i strl 74/80 så var jag ju tvungen att nappa direkt.

Om jag hade haft råd nu så hade jag köpt den med elefanterna också men som sagt, jag är rädd för att det ska bli fel i strl då nöffen inte alls ligger i linje med någon av de andra.
  • Asereht

När det är regningt eller slaskigt? Jag tycker det är praktiskt så man slipper tvådelat. Men om det bara är blött på marken är förstås galonisar praktiskt. Jag gillar overaller och jag har varit kär i denna så länge så jag var tvungen att köpa en.

• Asereht

Elodien är underbar! *kär*

Det är inte helt ofta man kan säga att produkten irl slår produktbilden från tillverkaren men den här gör definitivt det! Den är mkt snyggare irl är på bild. Färgerna är liksom klarare. De gröna ränderna är exakt samma grön som den gröna PT: n tex.

Den är inte glansig och slinkig som tex oth åkpåsarna. Den är mkt mer rejäl i yttertyget men fortfarande följsam och mjuk. Känns ungefär som storbus nya 3 i 1 Fix vinterjacka utanpå. Den känns fluffig och mysig och är förhoppningsvis varm. Den har rejäla gummeringar på baksidan också vilket borde hindra den från att glida/ kasa omkring allt för mkt.

Får se hur den känns efter att ha använt den lite.

Eftersom Buppa åkpåsen är större så sparar jag nog den till nästa vinter och kör med Elodien som jag tror har lite kortare användningstid. Nöffe är ju inte så lång så den lär iaf räcka hela denna vinter ut.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11