Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Korren, jag återkommer om det!
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Lokatt, jag inboxar när jag är vid datorn. Förhoppningsvis tänker igeln sova något under dagen.

Idag har stor, mellan och nöffe feber. Kul

• Asereht

Här har det väl kommit runt en dm kvarliggande snö nu. Fram till lunch så var det för varmt så allt som kom försvann lika fort men på em kylnade det på. Ska bli intressant att se hur det ser ut imorrn. För det snöar på fortfarande.

Vi har just ätit middag. Hemgrillad kyckling (i ugnen), bulgur, grönsaker och hemgjort kryddsmör. Det är skönt att man kan göra samma mat till hela familjen, lätt för mig att avstå det jag inte bör äta utan att det blir en massa pyssel. Himla gott var det.

Nu är det strax nattdags för alla små sjuklingar och för den trötta mamman. Imorrn kommer dottern hem och klipper min lugg och bakar till pojkarna. Inte dumt alls. Jag får väl lyxa lite med hallon och grädde när de andra smaskar kladdkaka.

• Asereht

Jag läser men har typ inget att säga. Det händer inte mkt här hemma i sjukstugan. Funderar på att slå på datorn sen och beställa lite basgrejor men roligare än så blir det inte. Håller igen på allt nu för att få en sjysst julklappsbudget. Å andra sidan är jag inte på jakt efter något heller. Känns nästan konstigt ju!

• Asereht

Någon mer som har traderaappen till iphone? Hur funkar den för er? Sedan senaste uppdateringarna så stänger min ned sig väldigt ofta.

Jag saknar också verkligen att kunna se senast inlagda och slippa sitta och bläddra i evigheter.

• Asereht

Ni som är vana shoppare. Om man vill hitta en fin klänning på nätet vart ska man kolla då?

• Asereht

Har en blivande student som ska på lite finare fester och letar studentklänning så när jag säger fin menar jag fin = uppklädd.

Hittade en jättefin på Ellos men tyvärr fanns den bara i rosa och svart. Blev inte helt rätt men modellen var hon helt kär i.

• Asereht

Jag tycker också att en kamera är helt normalt. *s*

Visserligen spenderade jag bara 6000 på min egen men jag är bara amatörfotograf. Dotterns gick på 8000 tror jag men hon har system och grejor till. Biologen fick betala, skuldtripp. Men hon pluggar ju foto också så hon har tillgång till massa kul grejor i skolan. Önskar jag fått gå gymnasiet nu, när jag gick fick vi sitta två och två vid en dator med mjukfloppy. Dotterns klass har varsinna Mac med gigantiska plattskärmar, värsta scannern och dockningsstationer, ritplatta mm. Oh vad jag skulle vilja leka med deras grejor!

Jag mår fortfarande inte helt bra, ska försöka få läkartid igen. Har ätit pc i 10 dgr och är bra i halsen men min hals har svullnat upp igen på utsidan. Det känns som ett hönsägg omgivet av svullnad och det gör ont vid beröring. Det gick ned nästan helt när jag åt värktabletter tre ggr per dag (typ ipren). Men så fort jag slutade ta dem och pc:n så svullnade det upp igen.

Sen jagar jag tjock overall till nöffe. Hittar inget eller så är det överpriser på T. Fattar inte att det ska vara så svårt! Nöffe är betydligt mindre än de andra varit vid samma ålder så inget passar och jag är snål så jag vill inte köpa en dyr ny som bara ska användas en kort period Ja, ja ilandsproblem.

Förutom ovan nämnda så försöker jag hitta en sjysst begagnad iPod touch för inte allt för stora pengar dotterns råkat ut för en olycka. Hon är så ledsen så jag tänkte se om jag kan hitta något.

Läser men det händer som synes inte så mkt här. Grabbsen är tillbaka i skolan efter en vecka hemma. Nöffe är genomförkyld och lätt febrig (med humör därefter) så siffläget fortsätter.

• Asereht

Smyckestext till en tonåring, ÄLSKAD, känns det fånigt? Jag funderade på att köra på engelska men det känns nästan fånigare tycker jag (men ag är ju mossig). Eller?

ÄLSKAD, LOVED eller BELOVED? Jag tycker det är fint med ÄLSKAD men mottagaren ska ju vilja bära smycket också.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11