Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

passau skrev 2010-11-16 14:36:09 följande:
    förresten har jag en röd fix oxå som M aldrig hann använda*L* kan nog leta upp om d e intressant...
    Hur ser den ut, liknande dem som man ser idag? Jag är så dåligt insatt i småstorlekarna nu eftersom vi har så  mkt kläder hemma. *s* Eg ska jag undvika rött eftersom vi kommer ha röd vagn men å andra sidan är det ju viktigast att ungen är varm. Kan du fixa en bild tror du?
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Kavat mfl, visst finns det en allergitråd ni brukar skriva i? Är den allmän eller bara för vissa allergier?

• Asereht
    Kavat skrev 2010-11-16 15:02:08 följande:
    Jag är förvånad att han bara har 68!
    Det har min 14 veckors! Eller, han ligger mellan 62 och 68 nu... Och växer alldeles för fort... Vägde 6,3 kg igår.
    Han är sådär att kläder i strl 68 börjar bli trånga men de flesta 74 är stora. Så det beror helt på storlekarna, en del märken är större i strl och då har han 68 fortfarande och en del är mindra. Han var prick 68 lång sist vi mätte. Han kan ju ha skuttat lite nu men jag är säker på att han inte passerat 70 med tanke på hur stora alla 74 kläder är. *s*
    Liten men naggande god kan man säga. Just för att han är lite kort i rocken så ser det så absurt ut när han ställer sig upp. Men mina pojkar är/har varit ganska korta som små sen drar de iväg runt 6 års åldern. Storbus är normallång för en kille i hans ålder medan han som ettåring var under kurvan på längd. De växer så olika.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-11-16 15:17:06 följande:
    Har du kollat Ellos? De brukar ju ha 50% och har t.ex www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=   

i 74

ticket overall dock bara 68 i svart

Fanns inte rätt stl inne nu men de verkr som de får in mycket hela tiden...
    Fasst det var ju just det där med att jag ville snåla in lite på pris eftersom han mestadels kommer sitta i vagn ändå. Det är så kort tid den behövs. Jag snålar lite.
  • Asereht

Nu har jag impulsshoppat! Jag som inte skulle göra sånt men jag får se det som en julklapp till Nöffe. . Eftersom jag har vagnsförbud så blev det ingen Bee, kunde lätt blivit det annars om jag haft råd. Nu blev det något fint, varmt och randigt istället.

Overallfrågan har löst sig också med Passaus hjälp.

Nu ska jag bara ta itu med att sälja av lite och fylla på kontot igen.

• Asereht

Men Frk S, huuuur kan du tro det?

En tjusig randig som kommer att funka färgmässigt till både blått, orange mm. Vet du vilken då?

• Asereht
    Passau, Jag behöver ju inte ta hänsyn till längd och sånt än, den dagen den shoppingen.

Frk S, jag tror den är rätt glansig. Kan tänka mig typ OTH, men jag blev så sjukt förälskad i färgen/färgerna på denna och då jag har mkt blått och orange osv i vagnstillbehör (främst till buggan) så kändes den väldigt rätt matchningsmässigt. Från början tänkte jag mig en wool eller denim men då känns det ändå som det inte passar till allt. Så jag levde ut lite.

Igår inventerade jag skor här hemma. Det resulterade i en gigantisk kasse som åker till klädinsamlingen. Jag har lite svårt för att slänga funktionella kläder/skor om de inte är riktigt slitna eller trasiga förstås. Sparade en kasse med småskor som knappt är använda. Några kavatsandaler, vinterkängor mm. Tvivlar på att vi kommer kunna använda mkt av det men är man hamster så är man.

Vinterkläderna är check här nu, bara lite vantar och eventuellt tjockare mössor som behövs fyllas på. Tyvärr så har stor och mellanbus skaffat sig åsikter om sånt så jag kan inte köpa det jag tycker att de ska ha. Vad är det för fasoner?! Spöke

Jag måste verkligen ta mig i kragen och slänga ut jox på Tradera men det är så jäkla tråkigt. Kul när man får bud men själva förjobbet är trist. Men jag måste fylla på traderakontot nu när jag haft köpfest....har inte sagt något till maken heller. Inte för att han brukar bry sig så mkt men när jag visade en snygg åkpåse sist så sa han "men har inte vi en åkpåse", jooo svarade jag lite svävande och summerade lite snabbt åkpåsebeståndet till 6 st men det behöver ju inte han informeras om. Han brukar ju inte reagera när jag bytt i vagnen....Drömmer

Nu försöker jag bestämma mig för vilken eller vilka av dem som ska få åka ut till försäljning. Det är väldigt svårt för jag gillar ju alla...Skäms
  • Asereht

På tal om sitty och dyl, om någon spanar en Kimi eller Rio för ok pris så hojta till. Vill ha en sån till Nöffe tror när det är dags och det är aaaaaldrig för tidigt att börja hålla koll. Eller vill jag ha något annat tro?

Passau, f*n vad trist med pt-väskan.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11