Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

K*B*N, pratar del 11

Kavat skrev 2011-01-19 20:04:37 följande:
    Tungt att bära.. Inte så smidigt solskydd som finns på Maxi Cosi. Hade Logico S till lilleman - med bas. Dock ägde jag ingen bugga när han var bebis. Gillar Maxi Cosi mycket mer.
    då tycker jag allt att du skal sälja din till mig i mars
    Thulo skrev 2011-01-19 20:10:45 följande:
    Jag har en sån men inget annat att jämföra med riktigt. Har bas i bilen och  en Akta sulky som ligger i bilen som man kan klicka fast babyskyddet på så jag slipper också bära det vid dagis lämningar och affärsbesök. men som sagt har ju inget att jämföra med men liite tung är den ju.
    och det finns adapter till bugga så man kan klicka den där oxå...
  • Tant Pruselius

hittat en acta graco logico S med bas till bra pris här precis där jag jobbar
    tycker du att jag ska slå till Nif? även om den är klumpigare och tyngre så känns det ju som säkerheten går i första hand..... att basen har stödben, gör det att den inte passar i alla bilar ( har volvo v70) ?

Är actan "bättre" än Maxi Cosi?

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-01-20 09:12:08 följande:
    *ha ha* Själv kommer jag nog inte dricka bailys på väldigt, väldigt länge!
    Skål

Hoppas nu att den nedrans knölen skrumpnar ihop och dööööööör (låter lite som en manshatare )
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-01-20 09:54:34 följande:
    Jag vet inte. Det beror på hur mycket du bär babyskyddet. Det är ju värt ganska mycket att ha ett litet och smidigt och man ska kånka runt på det mycket. Annars tycker jag att det är ett kanonskydd.
    Tänk på åldern bara om du ska köpa begagnat. Max 5 år på babyskydd är det som gäller. Åldersstämpel finns ingjutet i plasten (oftast i ryggpartiet).
    ja fast vi ska ju ha adapter till vagnen och då behöver man ju inte konka så in i norden kanske???
    Du är ju proffs på detta vilken skulle du välja acta eller maxi?
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-01-20 10:01:25 följande:
    Acta! Eller ja, förmodligen skippar jag babyskydd helt, men OM jag skulle ha ett skulle jag ha acta igen
    vad skulle du ha i stället? vad kan man ha istället? vad har jag missat?Skäms
  • Tant Pruselius
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-20 11:10:05 följande:
    Näää.. *ångest*

Oskyldig
    Asereht skrev 2011-01-20 13:41:03 följande:
    Håller med om pops hemsida, jag gav upp.
    me too

På söndag ska vi på 4års kalas till kusinens 4åring - Blixten Mcqueen (felstavat) är idolen, tips på present?!
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2011-01-20 14:11:25 följande:
    lindex har fått in en jätte cool svart tröja med blixten!
    då blir det lindex i em då, tack!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11