Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Jag måste boka tid hos frissan igen. Håret växer ju som gräs. Jag gillar verkligen min nya frisyr! Jag har aldrig haft en frisyr förr som är snyggare när man sovit på den en natt eller två än när den är nyfixad.

Jag gillar verkligen ruffset. Jag är glad att jag vågade till slut.

• Asereht

Här blir det hemgjord pyttipanna på rester av biff, fläskfilé och skinka. Potatis i till kolhydratsmoffarna och så babyspenatssallad till, rester är inte så pjåkigt alls.

• Asereht
    Princepesa skrev 2011-01-01 19:46:58 följande:
    Oj, vad ni skriver! Tack för välkomnandet!!!

Jag har förresten också en bugga, eller två Skäms .....
    Två frog som ska flytta... var tvungen att äga en för att prova, men jag blev inte förälskad.
    Har även provat Bee+, men den flyttade i höstas.

Ja, jag är inte lätt att tillfredställa. Jag tror att vi har hunnit med 29 vagnar.
    Nu letar jag efter den perfekta syskonvagnen då storasyster kommer att vara 23 månader när bäbisen kommer. Vi bor på landet och det tar ca 30 min i rask takt till dagis. 1/3 av året är vår 1 km långa privata väg som en leråker, just nu är det inte ens lönt att tänka på att köra vagn där. Den vagn som fungerat bäst här är faktiskt emmaljungas nitro city kopletterad med ett gammalt cross-chassi. Vet inte hur upphetsad jag blir av Twin nitro.... Har en UJ duo, men tycker liggdelen är så liten och gillar inte att bebisen måste vara framåtvänd så tidigt. Vilka I-landsproblem!!!!!

Funderar på att försöka byta buggorna mot en twin nitro eller UJ duo mot en twin nitro....
    Bodde nog för länge i Danmark för jag gillar de här enorma liggvagnarna som de har tills barnen är 3 år.....

Suck! Ja, jag vet att jag inte är klok. Härom natten kunde jag inte somna eftersom jag inte har hittat den optimala vagnen som uppfyller alla mina krav. Jag vill känna det där suget i magen när jag ser/tänker på vagnen... Snygg, ska gå att använda här hemma samtidigt som den ska vara lätt att köra, lätta att stoppa in och ta ut ur bilen och jag vill samtidigt att den fungerar inne i stan.....
    Några tips....... 
    Säger också välkommen i klubben. Jag bor också på landet och jag har jobbat mig igenomöver 30 vagnar under min barnvagnskarriär. Har just nu en Brio Happy och en Bugaboo Frog. Bra komplement till varandra, happyn klarar sig utmärkt här ute och froggen är väldigt trevlig inne i stan.

Jag har fem barn. En tjej som är 18 och så fyra killar som är 8 år, 6 år, 5 år och 10 månader gamla. Så jag har gjort syskonvagnsbiten också.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Fick ett sms av min dotter igår kväll. Hon hade solat och badat hela dagen och haft en ara på axeln. Här snöade det och var halv storm hela dagen så jag är inte det minsta avundsjuk! {#emotions_dlg.djavulsk}

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-02 08:36:17 följande:
    Lindajo - jag har bara haft en Bee och det räknas ju knappt, men om allt går bra så får jag testa en om ca 2 månader . Vi håller tummar o tår för att våra "trådbebbar" hänger kvar.... Idag blir det Ikea och kanske kanske en "ny" vagn
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Frog_31378997.htm&w=3
  • Asereht

För mig är inget datum bättre eller sämre. Däremot är ju frågan om huruvida vi ska åka allihop eller bara jag och A en större fråga. Isf blir det ju lite en kostnadsfråga också med resa och boende. Ja boende i båda fallen men åker vi alla så åker vi bil.

• Asereht

Jag har rött camtopset på min frogdenimbas just nu. Funkar utmärkt. Sitter väldigt bra.

Man kan ha CAM sittdelsbaser och topset på Frog. Men för att ha camsuffletterna bör man skaffa ett par camsufflettfästen för att den ska sitta snyggt.

Skillnaden mellan CAM och Frog är att Frogen är ca 5 cm längre i ryggen, ej har höj/säljbart styre, ej har ställbar fjädring på framhjulen och ej har punkteringsfria bakhjul.

Cammens hjul passar på frogchassit. Till och med cammens ram passar på frogchassit.

• Asereht

Syrran har ingen ajfån, hade hon haft det hade hon inte höjt på ögonbrynet.

(om någon missat det så är isnogood min retsticka till syster)

Sabla stavningskontroll som ändrar hälften av allt man skriver. Ibland hinner man inte se vad som händer. *s*

• Asereht

*ha ha* Jo för jag är ju hipp!

Eller så är du inte lika prylnördig som jag.

Jag är liksom så ohipp att jag varken borde få visa mig med bugga eller ajfån! men jag gillar såna fenor även om jag inte matchar dem.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11