Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2011-01-06 16:35:59 följande:
    men andra ogravida kanske tycker det är trist? och då föredrar ris....
    får höra med sambon vad han föredrar...
    Jag är ingen rismänniska äter hellre couscous eller bulgur. Helst ska det kokas med olivolja i vattnet och bara tills vattnet nästan kokat bort sen pressar man i lite citron och låter det stå och dra under lock en 5-10 min innan servering. Jag tycker det är skitgott.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht

Jag har sett annonser på blocket med barnvagnsmedar (skidor) ganska nyligen. Tror att annonsen låg under Sthlm, nåt företag om jag inte minns fel. Man ser sådana annonser lite då och då på blocket vintertid.

Om det är privatperson som säljer och de är sålda kan man ju alltid fråga vart de köpt.

• Asereht

Jag ser heller inga bilder i fånen. Bara egna vilket ju inte är det mest intressanta.

• Asereht

Mycket snyggt Lindadjo. Själv drömmer jag om att göra fint någon gång....när barnen blivit större. Nu får det vara som det är ett tag. *s*

• Asereht

Här är mitt senaste pysselprojekt. En mormorsrutefilt av restgarner. På bilden är det 40 stycken ganska stora rutor. Tanken är att alla ska få en grå rand och sedan ska de monteras med grått. När filten är klar kommer den vara minst lika stor som mattan jag lagt ut rutorna på vilken är 110 x 140 cm.

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/gallery/phpogocyj.jpg

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-01-08 17:39:04 följande:
    Den är verkligen to die for!!! Måste vara rolig att virka också
    Det är helt lagom sysselsättning framför tv:n. Kräver inte så mkt tankeverksamhet.
  • Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-08 17:54:42 följande:
    Jag ser bilder ifånen !?
    Jag ser bara mina egna, använder du appen?
  • Asereht

Gaaaaah! Plusgrader ute, vet ni vad som händer då? Hälften av våra kanaler försvinner. så länge det varit minusgrader har allt funkat klockrent men så fort det blir varmt så är det bye bye 4:an och alla andra kanaler med en fyra i.

Vi har pratat med boxer 100 ggr och de säger att problemet ligger hos oss. Byt antenn, byt kabel osv. Vi har gjort detta och nu är det likadant igen. Blir så trött! Kul att betala för förbannade lamslående och bara få tillgång till hälften av kanalerna som ingår.

• Asereht
    Tant Pruselius skrev 2011-01-09 12:21:55 följande:
    Nu behöver jag hjälp! Hur ska jag tänka - ska jag köpa en p&t till bebisen kommer nu i mars? Jag har ju inget körkort, och det kommer ju bli jag som lämnar hämtar på förskolan och som 2 dagar är ensam med knoddsen. T blir ju 3 i april men hon orkar ju inte gå/stå på bräda hur långt som helst... ( vi har ca 4km till stor centrum och 4hgård) Eller ska jag köpa CAM till bebis och köra på ståbräda till T? Vi har ju been oxå så när vi är 2 vuxna så funkar det ju... Tänker mer på när jag är ensam...
    Det är så svårt att råda när det gäller sånt här. Vissa klarar ju ståbräda galant men personligen så har jag tyckt att det varit guld värt att låta även det större barnet få en sittplats. För att inte tala om att kunna spänna fast det större barnet när omständigheterna krävt det.

Vi bussade ju till och från dagis så för vår del var syskonvagnen ett måste. Jag älskade vår PT men är sedan jag sålde min sista sådana extremt ouppdaterad på det området. Skulle kunna tänka mig en dash som singelvagn dock för några små syskon lär det inte bli här (såvida jag inte blir gravid och får magknip och föder utan att vi haft en aning ).
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11