Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

sarahl skrev 2010-04-26 18:08:36 följande:
    vad synd att du inte bodde här, har en teutonia som du kunde fått annars.
    Jag säger ju det, alla fynd finns på fel ställen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    sarahl skrev 2010-04-26 18:29:38 följande:
    amningen  går inte alls, i fredags när vi var på bvc så hade han gått ner till 4100. tårarna sprutade på mig. Men jag ammar på som vanligt och fyller på resten med ersättning... Tvivlar på att få igång det så jag kan helamma honom. Men vi får se, kan han bara gå upp lite i vikt så kanske jag kan pressa honom några dagar utan ersättning... tack  för att du frågar. Ekorren- läskigt med Vendel..... hur gör vi med kläderna? vill du förästen att jag kortar av ena ärmen?
    Det absolut viktigaste är ju att han får i sig det han behöver så jag tycker du gör helt rätt som fortsätter amma men tilläggsmatar.
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-26 21:01:53 följande:
    det är därför jag kör beg för jag hade tvärdött varje gång en ny repa kommer till. Gillar när det redan är lite så är det liksom inte mitt fel... fast arg blir jag ändå...
    Great minds think alike heter det va.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-04-27 11:13:20 följande:
    haha, ja men det är igentligen välldigt fiffigt med moppe! Billigt, drar nästan inget alls min 70-talare, kostar nästan 0 att äga. Och jag hinner till skolan samt tillbaka till dagis. Dessutom är det bra övning på trafikregler nu inför körkortet Men man äår ju inte så snygg och känner sig onekligen välldigt tonåring
    Lycka till idag och kör försiktigt. Jag är lite rädd för moppar sedan dotterns två olyckor, inte självförvållade utan ren otur men det slutade illa och kunde slutat värre. *ryser*

Maken och jag peppar redan grabbarna för epa i framtiden, klart säkrare. Skulle faktiskt kunna tänka mig en själv (inte en sån där norrlandsraggare då alltså) med baksäte så man kan ha passagerare. Skulle ju funka utmärkt från och till dagis, vem behöver åka fort liksom. *s* Men de kostar ju mer än hyfsat frächa bilar!
  • Asereht

Tack för input på vagnsfronten.

Har fått en återbetalning från kommunen, det visade sig att jag/vi tydligen betalt in nästan 2000 kr för mkt i barnomsorg det gågna året! Så igår kom en trevlig liten avi i brevlådan. Eftersom den står på mig så är det "mina" pengar. Ska betala av en skuld och se om jag hittar något terrängfynd att slita på tills vagnåkandet är över. Alltid bra att ha ett andra val.

Det enda dumma är att jag måste in på en bank för att få ut pengarna, synd att de inte kan sätta in på bankkontot direkt för det är så roddigt på banken i stan. Fatta att ett stort bankkontor har tre mindre trappavsatser för att ta sig in (direkt efter antrédörrarna). Ca fem trappstek i varje, jag är inte ett dugg förtjust att gå in där med vagn. Gissa hur kul det var med syskonvagn. *irriterande*

• Asereht
    Lokatt skrev 2010-04-27 11:32:42 följande:
    min moppe gör kanske 25-30km i timmen Men, ja jag är försiktig, ogillar att åka på "riktiga" vägar med den, eftersom man inte direkt flyter i trafiken med den farten. Som tur är klassas ju de gamla trampmopparna som cykelmoppe, så jag får åka på cykelvägarna, vilket jag gör så långt det går. Epa drömde jag om när jag var barn! haha, men det blev aldrig något sen är jag väl blev tonåring. Du behöver in te en dyr epa nu heller, vi ska ju ta körkort både du och jag
    Ja jag vet men jag vill slippa bussa nu! *otålig*
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-04-27 12:05:05 följande:
    jag har som mål att slippa ta moppen i vinter, då ska jag åka bil Folk säger att det är högt uppsatt mål, eftersom del är handläggningstiden på att få papprena en månad, sen ska jag få plats och tider på skolan, men jag vill!! När har du som mål?
    Mitt långsiktiga mål är att hinna ta innan dottern gör det. *ha ha*

Men jag hoppas att jag kommit nära uppköring till hösten iaf men helst redo. Jag tycker det är lite dumt att man måste köra upp inom en viss tid efter att man skriver teorin. Annars kunde jag nog redan avklarat den, jag hade gillat att helt kunna koncentrera mig på en bit i taget.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-04-27 12:18:10 följande:
    just det, det är tidsgräns där ja, vad är det, ett halvår? år? haha, men det var ett bra mål, innan dottern
    Nej det är ändrat, man måste köra upp senast två veckor efter att ha skrivit teorin. mN ska också ha gjort riskettan och förstås halkköringen. Halkkörningen får man inte göra om man inte gjort/klarat riskettan har jag för mig att de sa nåt om.

korkortonline.se/fakta/teoriprov/
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-27 12:22:37 följande:
    Min dotter vill också ha en EPA-traktor. I de områden där hon bor är det nog mera regel än undantag. Moppe blir för kallt när man ska långt. Mellan mina inlägg här har jag ju fått i Vemund en stor portion gröt. Jag tyckte att jag var smart som tog på honom ett förkläde med ärmar, eftersom han alltid drar i haklappen och tuggar på den mellan skedarna. Tji fick jag! Han slet tag i förklädet och stoppade in det i munnen också, såklart med följden att det blev gröt på baksidan som låg mot kläderna - som var det jag försökte skydda i första hand.. Nästa gång får han äta gröt nakenfis!
    Försökte få dottern intresserad också förr, vi hade fina argument som att man slipper bli blöt när det regnar, man slipper frysa (så mkt), man kan lyssna på musik, samåka säkert mm. Fattar inte varför det är så pinsamt med epa? *s*

Såg en skitfin gammal volvo som var omgjord till epa. Den skulle jag velat ha!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11