Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Jessika, hoppas alla känslor kommer ikapp och ni blir lyckliga med det beslut ni fattar. Och visst ÄR det ett mirakel. Men man måste också orka med. Kram

• bohusbebis
    passau skrev 2011-07-12 09:09:42 följande:
    Haha bohus, jag blev sjukt nöjd med affären... Gjorde en nätt liten vinst på ca 2000:- å då har jag delar kvar... Å nope allt var stängt så d enda jag shoppade var årskort till Liseberg... Resten tänkte jag spara till en resa längre fram men d vet ingen om än så länge

Solig
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-07-13 20:49:38 följande:
    Har jag sagt att TRE av kattungarna har flyttat? Kat(t)astrofen är avvärjd! *lycklig*

har ni katterna med er?

På sätt å vis tur att det inte blev nån resa för oss om det ösregnar... fast det hade varit kul att se - åxå i ösregn... Hoppas inte barnen löper amok idag. Lite mysigt är det med regn som smattrar mot tältduk... i måttliga mängder... 
  • bohusbebis

hoppas vi hinner jobba undan lite idag (hade hoppats på att kunna smita helt å hållet) så vi kan leka med Passau idag.3 av 4 häri vaknade med ögonen hopklibbade (ögoninflammation?), jag trodde det berodde på att jag var ute och körde som en tjuv i natt eftersom omaken glömt mobilen i en båt 1,5 mil bort - och ska köra hela långa dagen idag så den kan behövas... Fick klättra över ett stängt staket och smyga omkring klockan ett på natten... var helt beredd på att bli fångad av nån polis...  

• bohusbebis

Skönt Jess, med tanke på den ambivalenta situationen. Märkligt, jag drömde om er i natt att det blev en bebis till och ni var helt nöjda med det. Men jag är glad för att ni slapp ta något jobbigt beslut, oavsett vilket det blivit.

• bohusbebis

Gick just ut med två gummistövelsprydda barn mellan skurarna och hämtade in 4 varma ägg från hönshuset och rätt ner i pannkakssmeten. Det är vardagslyx

• bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-07-22 17:07:38 följande:
    Vad mysigt!!!! Jag har en kompis som bor på landet (hennes sambo är fårbonde), de har oxå egna höns och ägg... hade varit praktiskt, här som det går så mycket ägg. Kanske skulle smälla upp en hönsgård på baksidan av radhuset

höns brukar man kunna få ha, däremot är väl inte tupp så poppis direkt. Mer än hos hönorna då

Vi har får åxå, så frysboxen blir full med närproducerat kött på hösten. Nu har jag å barnen just kommit in från en liten kantarellsafari. Härligt lyxigt det med! 
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-07-22 17:13:16 följande:

Mmm.. vi brukar vara ute och leta svamp, men av någon underlig (not) anledning har jag ingen som hellst lust att gå ute i skogen och böja mig ner hela tiden efter svampar, just nu

Haha! Inte? Lillasyster här brukar vara lite lat och vilja åka bärsele på ryggen efter en stund, så då blir det nästan samma sak. Men storebror är en effektiv svampplockare som man kan "köra" lite med.
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-07-22 19:30:59 följande:

Pyttsan! Jag har burit lillebror i bärsele (ergo) på ryggen tills han blev 3 år, och det är ta mig tusan inte ens i närheten av samma sak som att vara gravid!!!!

Solig nä, bulan sitter ju såklart mer ivägen, så sant
  • bohusbebis

Jag bär A, 3 år och runt 15 kg emellanåt utan problem. I vintras bar jag tom 5,5 åriga C, runt 20 kg, när han somnade på färjan från Koh Samet i thailand - bar till moppen, sen åkte vi iväg thai-style Lilla A först, pappan, jag och så C hängades ut över bakdelen på moppen. Vilken syn. Men det gick finfint.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11