Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

K*B*N, pratar del 11

passau skrev 2011-05-25 14:35:19 följande:

probelm:
    hämtar ju en vagn i Älmhult...
    men ska jag ta med buggan å köra 2 buggor, eller ska jag chansa på att jag bara behöver ståbrädan (mycket tveksamt) till S, eller ska jag ta med PT, och därmed ha både bugga å PT med syskonsäte med mig...
    suck.´..

enda fördelen är att M är så sjukt kär i sin vagn att hon blir galen om hon ser den och vill åka (ifs alla vagnar) att hon kommer åka tills jag säljer allt så hon måste gå... (vilket jag gillar men mormor blir galen på ) men bara för att M åker vill S oxå åka... å sätter sig S i vagnen biter M henne...

slutsats tror jag är att jag inte kommer klara mig med en vagn men HUUUUURRRR ska jar göra?!

sålt vår kura-säng, dvs plockat upp den på altan i delar, snart packat alla kläder till hela familjen...
    *känner mig liiiite nyttig* även om jag suttit här allt för mkt!

skulle nog ta bugga+ståbräda, behöver ni två vagnar har ni ju det då. om inte så kör ni bara ståbrädan...

Fast, det kanske man inte kommer på förräns man väl är inne på anläggningen och gått runt till bortersta hörnet...

Kanske PT och bugga-ståbräda, så har ni ju vettigt alternativ beroende på dagsformen just då...

• bohusbebis

Dagens vagnbyggardilemma... är det värt att bygga ihop en swift, gamla modellen som kommer att kosta omkring 3600 kr (inkl frakt av delarna)... Då blir trol olika färg på sufflett och klädsel... Eller ska jag säga åt säljaren av swiftchassit att hon kan behålla det... Kostar mer för mig att åka å hämta än att skicka m posten (även om jag kan fynda i div roliga outlettar på vägen.... då blir det ju ännu dyrare)

Eller är det nån "i familjen" som är intresserad av ett nytt swiftchassi av den äldre modellen (kallad pre-2010) och vill hämta i ulricehamn alt betala frakten...

kompisen är inte intresserad, om det blir en swift för dem vill de ha den nya modellen... (jag med, så jag tänker inte sälja vår och behålla den hopbyggda....).

• bohusbebis
    passau skrev 2011-05-26 17:22:48 följande:
    Betala å slipp hämta

redan betalad, tänkte att jag kan bjuda på det och låta säljaren behålla chassit så kan hon prova att sälja igen om hon känner för det... För det är fånigt att betala det dubbla för frakten och sen inte kunna använda det alls.

Dumt att man inte efterforskade före, men samtidigt är jag glad att jag inte betalade 550 för det som hon gjorde...

• bohusbebis
    passau skrev 2011-05-26 17:28:08 följande:
    Gissar att d inte lönar sig att få hem å sälja vidare?!
    tror inte det, kostar mig ju nästan 400 spänn... kanske får ut det....? känner en tjej som har haft ett till salu ett tag, men det verkar inte vara nån större åtgång på dessa...
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-26 20:15:37 följande:
    bohus: jag kanske är intresserad. Kan du be henne behålla det lite tills jag kan samla ihop mig efter helgens bravader?

det är nog inga problem, den är ju betald som sagt... vi stämmer av efter bravaderna

• bohusbebis

bläää en magsjuk unge och en som är superpigg, känner mig inte helt bra jag heller... nån konstig influensa kanske? googlar lite för inspiration till vår lekstuga...

http://vitaranunkler.blogspot.com/2007/07/lekstugan.html

Såååå söt. Men undrar om barnen verkligen vågar leka i den? Jag ser framför mig att våra barn kommer laga mat med sand, gräs och geggvatten.... (inte vad jag önskar dock). Tror vi får lägga ribban lite lägre...

• bohusbebis
    Kavat skrev 2011-05-28 15:50:59 följande:
    Hur mår ni bohusbebis? Hoppas på bättre.

Magsjuka är INTE kul.... Kräks

å va gulligt att du tänkte på oss, dessvärre inte nåt vidare... nån konstig influensa/ maginfluensa som drabbat mig å sonen, pappa å lillasyster verkar ännu oskadda...

Tur vi inte planerade nåt Zoo-besök...

Är det imorgon ni ska ses? Hoppas inte vårt gråovänder från väst drabbar eskilstuna. Kram på er alla

• bohusbebis

undrar hur läget på Zoo är. skulle så gärna vilja se en bild på alla sällskapssjuka barnvagnar när de tittar på djuren tillsammans (barn & föräldrar exkluderade)

• bohusbebis
    Kavat skrev 2011-05-29 16:10:20 följande:
    Hur mås det idag! Hoppas ni har kryat på er!

Håller med om ovanstående!

Mkt bättre idag. Sonen kunde tom vara med på simskoleavslutningen och så avslutade vi med en morsdagsbuffé på världens mysigaste lantcafé!

Kan vi förresten inte ta en träff på västkusten nästa gång, här finns världens finaste Nordens Ark och flera superfina caféer...

Har med stor glädje rullat Swift (fast dottern ville mest gå.. jkla unge )

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11