Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

K*B*N, pratar del 11

AnPa, det går bra. Släng med det bara. Kanske blir nån mer regnig dag framöver... Har ju liksom kört in mig på Bee-dynan (funkar tydligen fint även i Swiften säger Sjukhusmamman). Annars har jag nåt UJ-mönster åxå... Har du nåt snyggt kantband? Har bara svart kvar nu... Skulle vara läckert att plocka upp nån av färgerna i tyget....

• bohusbebis
    AnPa skrev 2011-05-20 09:11:43 följande:
    Prus: ja det hade varit skitsnyggt! Jag var förbi syaffären här i centrum (hon är lite konstig som har det btw) och hon hade bara massa dassiga färger, kom hem med ett grönt som iofs passade tyget men skar sig mot orange basen. Får leta vidare och skicka till bohus i ett brev i efterskott
    det behövs förresten ca 2,5 meter
    Hade en snutt orangegul som passar fint till gula sufflan men den var 5 cm för kort för mitt dynmönster. Har klippt till en lite mindre dyna som "ligger till sig".... kanske har den snutten kvar till ditt tyg... om den kanske kan passa. Isåfall blir din dyna lite "smalare" i vingarna, men det funkar fint åxå.
    Men det vore snyggt att ta upp den där blå färgen, den passar nästan allt ju...
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2011-05-20 10:01:42 följande:
    Kom på en till sak, hur mycket av tyget behöver du, har en hel del och tänker att det är dumt att skicka allt då paketet blir så tungt
    Ca 1 meter "högt" och 50 cm brett... Men tänk på att välja en del av mönstret så det blir snyggt på dynan. Har du nån annan dyna så kan du ju lägga på den och måtta ut lite grovt så att du kan se hur det ser ut (det svart/grå/gula la jag lite på snedden för att de gula plupparna snyggt och att "grenarna" inte skulle kännas statiska)
  • bohusbebis

frk småland... blev ju jättenyfiken ju... laddade tom ner itunes (som jag visst inte har hunnit få in i denna dator)
    men jag rensar min interna hårddisk, no worries... (dessutom orkade jag inte uppdatera nåt grafikkort eller vad det var utan bara klickade bort itunesladdningen åxå)

• bohusbebis

Va tyst å lugnt det var här inne idag då....

Men hos oss är det livat! Vi rusar runt i huset med vår läckra lime-Swirre! Tjoho vilken goding!!!

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-23 20:09:35 följande:
    Bohus: du har väl inte missat att det är 100 gratisauktioner på Tradera fram till midnatt? Det är därför det är så tyst här
    nä, sälja på tradera e inte min grej. barnloppis låter roligare
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-05-23 22:16:34 följande:
    nä, sälja på tradera e inte min grej. barnloppis låter roligare
    shoppa däremot. Thats my thing
  • bohusbebis

Alltså, man e ju inte riktigt klok... "råkade" ropa in ett swiftchassi -10 (det gamla) på T igår för nästan inga pengar... MEN det går inte att få tag på alla delar visar det sig... De flesta nya passar inte...

Ska jag kosta på frakten (dubbelt så mycket som själva chassit) och ha ett chassi hemma, ifall att man hittar lite delar efterhand... Eller ska jag betala auktionen och låta säljaren behålla chassit...

Syrran har en kompis som är på jakt efter en bra vagn (och jag är ju så förälskad i swirre att jag nu lovordar den för alla) och vi tänkte ev att vi skulle bygga ihop en till henne...

Är det kanske nån som vet nåt hemligt ställe där man kan hitta swifthjul och sufflett (ev även klädsel, har köpt en sprillans ny chiliklädsel -11, vet inte om den passar) Har 2 extrahjul till min gamla Breeze, men tvivlar på att dessa passar...

Skulle ha pushat på henne att köpa en ny Breeze medans de fanns... Och ångrar nu att JAG inte köpte en ny Breeze, så kunde hon ju tagit min gamla...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11