K*B*N, pratar del 11
Och grattis till din nya kompis! Såna är värdefulla när man bor som vi gör och dessutom inte är bilburen *ryser*
Och grattis till din nya kompis! Såna är värdefulla när man bor som vi gör och dessutom inte är bilburen *ryser*
Prus: älskar deras babyskydd, adaptern passar. Kolla med Kavat, hon har båda (plus bas vill jag minnas). Suveränt!
Nu är ju inte Zasata här för att försvara sig men jag kan säga att jag har läst Katrin Zytomierskas inlägg (enda blogg jag följer) och det är sällan jag håller med henne men i sin blogg skriver hon exempel om en tjockis i receptionen på gymmet eller en person med riktigt illa acne i receptionen på hudkliniken. Där måste jag faktiskt hålla med om att man är ansiktet utåt och att man bör representera produkten eller tjänsten som företaget säljer.
Att tjockisar inte skulle bli anställda på helt vanliga jobb, dvs drygt 99 av 100 jobb, kan jag däremot inte förstå. Utom möjligen om personen i fråga är så illa överviktig att man är rädd för att vara tvungen att handikappanpassa hela plejset och bygga om toaletterna osv.
För ganska många år sen var det faktiskt en sån diskussion på mitt dåvarande jobb: någon skulle vara mammaledig och chefen gick till AF för att få några lämpliga namn till tjänsten (någorlunda avancerad kontorstjänst). Jag hörde AF-gubben säga till chefen: "och så har vi ju förstås XXX också men han är väldigt tjock"
Jag ifrågasatte det till chefen som inte tyckte att det behövdes fler namn utan var nöjd med dem han fick. Två år senare slutade en annan person och då var XXX fortfarande arbetslös och den här gången kom hans namn med. Han imponerade på intervjun och fick lätt jobbet och var den på kontoret som var mest kompetent, chefen inräknad.
Ekorren: vart skall de? Kanske jag kan finnas till hands?
Är den här nåt att ha? har ju ingen aning om dom olika modellerna. LIiite sugen att testa en bugga är jag ju men dom brukar ju vara så dyra och kanske inte helt lämpar sig för mina promenadstråk? Gropig grusväg.... www.blocket.se/gavleborg/Bugaboo_Frog__08_lig...
Ekorren: du skrev ju häromdagen om dubbelvagn, har du kollat på Teutonia S4? Sök på Team ALU S4 eller någon av beteckningarna. Tror att det är vagnen jag skulle haft med två tätisar. Dessutom är den stor nog (innermått) att låta Vendel åka om det skulle bli en krissituation och så tar man en av de små i sele. En kompis med tre täta hade den som trillingvagn, funkade utmärkt på utflykter.
Annars tycker jag att Emmaljunga Cerox 360 eller vad heter den numera? Nitro? Äh, någon annan kan säkert det där bättre. Men Cerox 360 har några år på nacken nu och borde gå att få tag på till en rimlig penning.
Jisses, nu blev det en jättebeställning på Polarn! Två byxor, två tröjor, fem pyjamasar och tjugo par trosor för dryga tusenlappen, inte illa *nöjd*.