• sarahl

K*B*N, pratar del 11

Kan någon här komma med bra tips till våran lillknodd. Han blir 9 månader  nu i januari o grabben håller oss vaken på nätterna. Han vägrar sova i sin säng mer än typ 10 min. Han lägger sig på tvären i vår sång o äter flera gånger per natt. Vi är helt slut, inatt sa jag både de ena o andra om hur trött jag var o varför man sakffar fler barn när de inte sover på nätterna! Jag ogillar verkligen att inte få sova, jag är ingen natt människa överhuvudtaget. Dessutom tär det på vårat förhållande nåt så in i bomben., Just nu lever jag o mannen mest i en kompisrelation, känner jag. vi kramas pussas typ aldrig då det alltid kommer barn imellan. O någon form av samliv är inte tal om. Vi glider mer o mer ifrån varandra! o det är de sista jag vill!

Hur gör man för att överleva.

• sarahl

Kavat- tack för din uttalande ovan, det enda som han passar in på är rastlöshet

• sarahl

En fråga till er som verkar kunna det mesta!

Bonussonen skickade i september i en ansökan om ett stipendium, förra gången fick han 10000:- o det levde han på under sitt studieår, använde för att resa hem osv. Han studerar ju i kiruna. Igår ringde jag fonden eftersom han inte hört något, o postgången i hans studenthus har fungerat allt annat än bra! så vi blev oroliga att det kommit bort! Då säger sekreteraren att han inte har någon anxökan från sonen, vi o hans mormor blir rejält svidiga eftersom vi antar att ansökan inte blivit inskickad o att han struntat i det!

Skulle han fått 10000 i år med så skulle det användas för att betala hyran under sommaren eftersom hyresvärden i år inte tillåter att eleverna säger upp sina rum, vilka kostar 3000:- i månaden.

Men nu ringde grabben från sin mamma o säger att han faktiskt har skickat in den o imorgon skall han o hans mormor gå till posten o efterlysa brevet! MEN brevet är inte skickat rekomenderat o frågan är vad posten kan göra. Kan vi ställa nå krav på posten?

• sarahl
    Fröken Småland skrev 2011-01-06 18:02:57 följande:
    Nope, inga krav på Posten om det inte är rekommenderat. Men är det något sista datum då? För annars är det ju bara att skicka det igen.
    ja sista datumet var sista september! så det är tvärkört!
  • sarahl
    Tant Pruselius skrev 2011-01-09 17:46:21 följande:
    Jag va i Prag 2007 det kan jag varmt rekomendera
    Prag! vart ligger det? (är urkass på geografi)
  • sarahl

tips på hur jag skall få ihop X antal tusenlappar önskas. Att sälja på T ger ju ingenting numera! Det är ju dyrt dyrt! Jag skulle vilja överraska sambon med en resa i september! Tillsammans med barnen så jag gissar på 10000:- iaf! Mycket pengar jag vet, men kan man lyckas tro!

• sarahl

ekorren- jo jag funderade på lövsta, men jag tycker det börjar bli dyrt att vara med, nästan 400:- ju!

• sarahl

startar lindex halva reapriset idag eller? inte fåttt nå sms om det!

• sarahl

Ekorre- Vår 16 åring o 2 kompisar var där i november. Tror inte 14000 andra räcker faktiskt, Patrik körde dom o det var GIGANSTISKT. Men jag tror inte det är någon fara, "våra" grabbar klarade det utan problem.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11