Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Här kommer världens proffsigaste  Photoshop

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Angel Gbg skrev 2011-01-26 21:29:58 följande:
    Fr S: Du kommer se pengarna senast imorgon vid lunchtid... säg till om jag tänkte fel i ihopräkningen så för jag över mer... jag kom just på att jag inte ens vet summan jag förde över *trött i hjärnan*
    Haha, det ordnar sig nog skall du se
  • Fröken Småland

Satt och slöläste i en tråd här på FL om barn som säger tokiga saker och måste bara klistra in en urkul kommentar:

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Min son var nog 3 år och precis fått en liten cykel. På väg till affären mötte vi dagis fröken och hennes väninna. Vänninan som är från indien (som min son aldrig reagerat över förut) och hade sin lille son i vagnen. Sonen utbrister, -VA SVART HAN ÄR. Vänninan börjar förklara att hon kommer från ett annat land och bla bla.... Min son cyklar ointresserat runt på sin cykel och är inte intresserad av förklaringen utan säger, - SÅ GÅR DET NÄR MAN INTE DUCHAR! Vänder sig sedan till dagis fröken och säger, - ELLER HUR.
    Efter en ute dag i leran på dagis hade denna fröken sagt till sonens kompis. Nu måste du allt ducha, du är ju allderles svart.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Så glad att det inte var min unge som sa så....
  • Fröken Småland
    passau skrev 2011-01-26 21:34:50 följande:
    D va ingen som ville ha en kornblå vindfleece i stl 80 för 50:- ? Iaf byter jag den i morgon :)
    Kolla med Asereht och Ekorren för säkerhets skull Kanske Kavat också?
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-26 21:47:28 följande:
    Frökenlöken, jag har inte fått nått inbox med kontonr och lajknande
    Men vad du tjatar *inboxar*
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-26 21:44:08 följande:
    Åh tack. Alltså jag tror ju att det räcker med 110 då. Är det vår och höstjacka eller hur tjock är den?
    Oj, missade inlägget. Det är en tunnare nylonjacka med tunt nylonfoder.
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-01-26 21:59:17 följande:
    Kyss hatar att vara skyldig ....
    och tack tack tack taaaaaaaack för att du gjorde dig besväret att fixa till mig (oss) du är en riktig pärla och ligger nu på massor med extra uscados (hoppas att du sett solsidan annars försvann den poängen)
    Nä, har inte sett men jag har säkert inget emot uscados

Nif: Orka! Vänta skall jag kolla på det. Men jag är inte bra på matte och mina ögon går i kors efter fyra timmars nattsömn.
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-01-26 22:07:18 följande:
    Åh. jamen. Åh, jag veeeet inte Förvånad *beslutsångest* Ta 110 tror jag? han är ju trots allt bara 4 år.
    Fröken Småland skrev 2011-01-26 22:02:50 följande:
    Nä, har inte sett men jag har säkert inget emot uscados

Nif: Orka! Vänta skall jag kolla på det. Men jag är inte bra på matte och mina ögon går i kors efter fyra timmars nattsömn.
    Hihi, du MÅSTE inte. Jag har ett par dagar på mig att göra uppgifterna. Tänkte mest att det nog egentligen är snorenkelt och att jag bara har hjärnstillestånd.
    Jag röstar på 110. Tycker du inte att den räcker till så byter vi när vi ses - för det gör vi väl snart?

OK, matten... Shit alltså vad jag är rostig. Inte för att jag någonsin varit någon fena på matte men hade inte svårt i skolan eller så. Det där med att X är ett reellt tal ställer till det för mig. Hur räknar man ut en ekvation då, kallar man den okända faktorn y då eller? Eller vad som helst? För jag tänker spontant att det borde bli O = 2X + 2X där första x:et är ett reellt tal och det andra står för en okänd faktor.

Nä, orkar inte sånt här. Nu får jag nästan panikångest för mattekursen jag just påbörjat Rynkar på näsan
  • Fröken Småland

Määääh... jag glömde ju 38

Hoppas Kavat kommer in och styr upp det här, hon är gammal Chalmersbrutta så hon kommer garva sig fördärvad

O = 2X + 2(38/X)

Var det inte det du skrev? Men återigen gillar jag inte att man blandar x och x sådär.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11