Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Fy för pajkad mage ! Jag mins att jag ju skulle fråga vilket som är ditt favvotyg som du inte ville chansa på än?!

• Tant Pruselius

Nu iväg till dagis, sedan blir det ner till centrum och köpa present till faster S och sedan hem och vila fogar.... hoppas jag får med mig lite veg sushi på vägen hem

Ha en bra dag alles!!

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-16 08:55:52 följande:
    Haha, ja det skulle jag nog faktiskt

Du, inom en vecka skulle du byta tillbaka till ditt bekväma boende i tätorten. Så här ser det ut för tillfället:

I love it !!!!
    Du skulle dock döö av "allt "folk här är ju 4 hus med 4 lägenheter i varje.... ska visa bild när hårddisken är mer samarbetsvillig ...

Jag har nu vart nere i centrum och handlat till faster Sara (Tuvas faster då). Blev en berlock från thomas sabo, ett glitter S. Och lägligt nog så skulle den butiken läggas ner så det var 30%, tack så mycket! Skickade tips sms till min mamma och K (Jag fyller ju i mitten på Mars, lägligt nog samma dag som BF )
    Har sedan jag kom hem även skakat alla mattor, städat toan, slängt på en vittvätt, skurat hela trappan för hand och dammsugigt.... allt på 1 timme och 23minuter, nu ska jag dricka fanta och äta havregrynsgrötlunch med er och efter det blir det lite Tre kronor innan jag hämtar korven från fsk, behöver jag säga att jag har ont i fogarna och rätt rejäla sammandragningar !? Passade ju även på att handla när jag ändå var i centrum, tänk att 1,5 liter mjölk, 2liter juice, majs, falukorv, fetaost, bananer, tomater, lök, morötter, vindruvor och lite annat kan väga 100kg i slutändan....

Skylla mig själv?! Pyttsan....
  • Tant Pruselius
    sarahl skrev 2011-02-16 09:31:55 följande:
    fröken S- huset ser helt underbart ut. ungefär så ser mitt drömhus ut! *avis*

Samma här, rena drömmen !!!

Frk S - När flyttade ni dit, är du uppvuxen där? Inte precis i det huset (ser ju nybygt ut ) men där i byn?
    Tänker på att du har bror och mamma runt knuten...
    *skrattar åt sminkat lik liknelsen*

• Tant Pruselius
    Lexis skrev 2011-02-16 10:34:35 följande:
    Asereht: Haha kul att du känner igen dig! Jag hoppar öf idag eftersom jag fick erbjudande att fika med en mamma som dock inte e i min ålder men jättetrevlig o hon har en dotter i E's ålder. :) Vi ska även kika på vagnar!
    Fika är bra, vagnar ännu bättre !!!
    Asereht skrev 2011-02-16 10:39:11 följande:
    Jag for omkring i varenda köpcenter som existerade i sthlmsområdet när min tjej var liten. Det var 19 år sen så det var inte lika mkt att välja på som idag.   Med tvåan var jag också omkring en del innan vi flyttade från stan. Hade en stående onsdagslunch med en väninna varje vecka i Kistagallerian.

Men numer kommer man ju knappt fårn tomten, än mindre in till stan. Skolbarn med olika tider gör ju att man blir indre flexible. men det funkar det med, det gäller bara att kunna njuta av lugnet. Man gör desto mer när de andra i familjen är lediga istället.

Nästa vecka är det sportlov och maken tar ledigt på måndagen. Då åker vi in till sthlm på en heldag med museum och middag tex.
    Hur kommer det sig att ni lämnade sthlm? Vart bodde ni? norr om va?
    Hon är en riktig "heting" dottra din ! Sådan mor sådan dotter Skål
    Asereht skrev 2011-02-16 10:52:34 följande:
    Nähä om man skulle ta och klippa lite tyg då, om jag nu kan bestämma mig förstås. Har så mkt tyger jag skulle vilja sy i men man måste ju börja någonstans. Frågan är ju med vad, lika bra att ta något man har mkt av kanske.
    glöm inte ta bild !!!
    Kavat skrev 2011-02-16 11:34:21 följande:
    Och jag börjar fundera på om det spökar på fl, för jag har missat massor av inlägg som kommit citat på senare. Förstår liksom inte hur det går till för jag tycker jag går tillbaks. Eller så är det min hjärna som är knas (vilket den är) igen... Typ gått in i den berömda väggen misstänker jag. För det är inte normalt att må så illa och känna sig så snurrig plus allt annat men inte vara magsjuk det minsta... Men är lite mycket med allt också. Dietisten igår, röntgen av njurar idiag, allergitest imorgon, lämna urinprov och operera min knöl som numera gör så ont så jag måste ha värktabletter, vilken inte hjälper så bra och är sängliggande till stor del. *inväntar operation med glädje*
    Insåg just att det är lite synd om mig med.

Oavsett, jobbigt att du är dålig igen. Gråter *kram* Hjärta

Litens njurar såg ok ut. Nu är det bara skitmedicinen som han bör äta fram till kontraströntgen i april... Får se om vi ger den för han mår verkligen inte bra av den...
    När har ni tiden idag? När får ni svar!!! *håller tummar och tår för liten* Och för att mamma K ska må bättre och få op-tid snarast och bli kvitt dum dum dddddduuuummmm knöl

ASE - Hur ser det ut där din knöl suttit??? !!!
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-16 11:40:15 följande:
    Kavat: Skönt att det såg bra ut so far ändå.

Ase: Missade nog också att du mådde kass, men jag skumläste en hel del igår mellan varven bara. Krya på dig!!!

Tredje dagen på dagis, Vemund blir modigare och drar iväg längre från mig för varje dag. Nu ska han äta lite, sova och sen blir det bvc.

Ha det bra tjejer och så tänker jag inte säga något alls om Fröken Smålands hus.. *grön av avund*
    Härligt att det går så bra för lille V, hejja hejja !!!
    Hur går det med syskonvagns importplanerna? Är det PT som lockar?

Zasata är du nöjd med din ? vist blev det en Expo?
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-16 11:55:28 följande:
    Ase: Vilken fin bild på tösen!! Värsta modellen ju.

Lexis: Du är lika gammal som min äldste son. (Hoppas att jag inte blir farmor än på ett tag. ) Mysigt med lunch och shopping. Vill också!

farmor ekorre !!!

Vilka mysiga kattvindar frk S !

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-16 12:21:04 följande:
    Var det inte du som hade havandeskapspenning? Drömmer

Själv skall jag också strax ta lite lunch innan mitt examinerande seminarium börjar kl 13. Försöker vänta in i det sista då min man ligger och vilar på nedervåningen då han jobbar eftermiddag. Men nu börjar jag tyna bort så nu är det nog snart dags för lunch Drömmer
    om du talar med mig så är jag tom sjskriven *biter lite skamset i läppen* men nu är lunchen äten så nu ska jag vila vila vila... och imorgon blir det nog inte många knop heller eftersom jag gjort det mesta idag *nöjd*
    Fröken Småland skrev 2011-02-16 12:24:07 följande:
    Jupp, född i närheten och jag och brorsan köpte varsitt hus i närheten av föräldragården. Min pappa var bonde men ingen av oss har ärvt intresset men är man uppvuxen på landet så är det nog där man hamnar förr eller senare tror jag. Jag bodde i lägenhet i "stan" i tio år och trivdes helt OK men med barn föredrar jag en stor trädgård (fast det kan man ju få i stan också ).

Nybyggt... Jo, tjena. 1890 är det byggt. Men det åldras väl med behag antar jag, precis som innehavarinnan Drömmer
    Bor mamma kvar på gården? För visst bor din pappa på hem ? *försöker minnas och inte göra bort sig helt*
    Är det en äldre eller yngre bror? med egen familj? Har du flera syskon? Vad var din pappa för bonde ? Mjölk? Kött? Spanmål? *kör 20-frågor* (Och svara inte om du tycker jag tränger mig på)
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2011-02-16 12:29:58 följande:
    Gillar också fröken Smålands hus massor!

Asereht, Och storasyster, shit! Har sagt det förr och säger det igen, fasen vad hon är snygg! Värsta modellen!
    verkligen !!!*håller med till fullo*
  • Tant Pruselius
    Kavat skrev 2011-02-16 12:45:29 följande:
     Läs igen. Njurarna såg ok ut i morse. Men ska dit igen i april för kontraströntgen.. De sätter en kateter och sprutar in kontrastvätska och sen ska han kissa så att de filmar... Låter läskigt...

Fredag morgon blir det operation av mig! *längtar*

Vi var hos dietisten igår med barnen, eller ja liten främst. Hon är bra i alla fall och försäkrade mig om att tål han inte ersättningen så tål han inget. Så nu får han samma som C äter, hoppas på det bästa.
    Makens försök att ge flaska nu när jag sov gick väl sådär. Han gillar det inte, äckligt. Men peppar peppar, han har inte fått någon allergisk reaktion av den än i alla fall!!! Kanske kommer jag också kunna sluta helamma en vacker dag.
    alltså, förlåt, jag är helt off *drar nått gamalt över sig*
    Men hur ska det filma???
    Och grattis till att det såg bra ut idag!!!
    Asereht skrev 2011-02-16 12:50:11 följande:
    Prus - Både maken coh jag är uppvuxna i sthlm, han på södra sidan och jag på norrvästra sidan. Jag är från Järfälla/Viksjö/Jakan och han från Bredäng.

När vi träffades bodde han i en etta i Kärrtrp och jag i en trea i Jakan. Det blev naturligt att vi var hos mig, när han väl fick stanna över natten så blev det så att han bara åkte hem och hämtade grejor. *s*

När vi började ses hade min far gått bort ganska nyligen och vi höll på att reda upp dödsboet. När vi höll på att tömma mitt föräldrahem så fick maken den snilleblixten att vi kanske kunde ta över kåken. Vi undersökte saken och så blev det tillslut. Vi bodde där i dryga två år. Men det kostar en del att ha hus i sthlmsförort och trots att vi var två som arbetade heltid kändes det trist att inte ha råd med sånt man drömde om som båt osv. Så när jag blev gravid med storbusen så började vi fundera på allvar att hitta annat boende. Till slut hamnade vi här i vårt lilla röda hus, halkade hit på ett bananskal kan man säga.

Vi bor också rätt billigt, inte riktigt lika billigt som småländskan men nästan. Ett litet rött hus med vita knutar har vi med men vi har grannar på var sidan även om vi har stor tomt. Ska vi flytta igen så blir det ännu mer avsides och större. OM det inte dyker upp ett perfekt hus i närhet till barnens skola, då kan jag tänka mig att flytta dit men då pratar vi fortfarande lite litet "samhälle".
    så ingen har koppling till där ni bor nu? Är storbus född där nere eller flyttade ni efter han kom?
    Fröken Småland skrev 2011-02-16 12:51:38 följande:
    Bor mamma kvar på gården? För visst bor din pappa på hem ? *försöker minnas och inte göra bort sig helt*
    Är det en äldre eller yngre bror? med egen familj? Har du flera syskon? Vad var din pappa för bonde ? Mjölk? Kött? Spanmål? *kör 20-frågor* (Och svara inte om du tycker jag tränger mig på)

Haha, inga hemligheter här inte

Mamma bor kvar på gården men har inga djur. Pappa som mycket riktigt bor på vårdhem numera hade mjölkkor men de sista åren (efter stroke men före olycka) hade han bara betesdjur, dvs inga mjölkleveranser. Brorsan är mitt enda syskon och han har tre flickor, 11,9 och 4 år.

Nu måste jag rusa på seminarium Obestämd

Låter som en riktig bullerbyn uppväxt!

Hjärta
    Asereht skrev 2011-02-16 12:54:42 följande:
    Jag skaaaaaa sluta skryta om tösabiten min men hon lade just upp denna bilden från dagens fotosession...

Fast jag tycker eg inte om rött läppstift...
    Jag skulle oxå skryta med dem generna !!!
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-16 12:57:41 följande:
    Jag har beslutsångest!

Jag ska sy en sufflett i mittentyget som är en gammal stadig retrogardin.

Men vilket tyg ska jag ha inuti? Det röda eller det regnbågsfärgade?

Hjälp!
    ska du verkligen "slösa" med dem där fina på insidan? Jag röstar för regnbåge!!!
    Jissses så snyggt det kommer bli...*vill oxå kunna*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11