Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Riskiflickan: Underbart att kunna vänta med dagis så länge att barnen verkligen är redo Hjärta

Äh, du skulle inte röja vad bamba var, mycket roligare om folk fått gissa

Jag startar en dialektal gissningstävling då; vad tror ni att "tölda de" betyder?

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-11 11:52:55 följande:
    Vi använde bamba även där jag växte upp (Småland/Stockholm.)
    Va???? Källa på det!
    Tant Pruselius skrev 2011-02-11 11:51:50 följande:
    jag fick för mig bamba var korvmojje....

Nu är dammsugningen avklarad.... men jag undrar om det verkligen kommer bli nått party av... vi är helt insnöade här uppe på berget..... kul om jag masar mig ut, gör pasta sallad till 15pers och så kommer ingen..... men jag har ju eg inget val så....

Hacka och skär allt utan att blanda ihop och koka sen pastan och blanda ihop allt när du vet hur många som kommer. Så kan du alltid frysa in och/eller använda ingredienserna till annat.
    zasata skrev 2011-02-11 11:53:33 följande:
    ååååå Jag vill sova! Jag orkar inte
    *kramar om*
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-11 11:58:44 följande:
    Jag vet inte om alla använde det eller om det bara var mina kompisar som sa bamba. Jag visste iaf vad det var redan då och vi sa även "bambatanter" om de som serverade.
    Oj, här har jag gått i 38 år och trott att det var ett tok-lokalt Göteborgsuttryck  
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2011-02-11 12:00:21 följande:
    vad betyder söla då?
    Häromkring betyder det att man tar orimligt lång tid på sig. Eller att man smutsar ned sig t ex när man äter så kan man söla ned tröjan.
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2011-02-11 15:06:36 följande:
    äääääntligen internet igen. Jisses vilken abstinens jag haft, nästan en hel dag utan er
    *vågar inte ens tänka tanken*
    zasata skrev 2011-02-11 15:21:23 följande:
    Ta mig i från denna planet!!!
    Vart vill du?
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-02-11 17:33:21 följande:
    Jag kan ju säga att de stora korvskivorna, hette parisare där uppe där jag kommer ifrån. Och bamba har jag aldrig hört talas om
    Från Paris? Drömmer

HUR GICK DET IDAG KVINNA??????
  • Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-11 18:39:21 följande:
    Tack gumman! Nej, det är ju jag som ska till henne, det är hon som fyller år. Jag åker gärna dit, men just nu går det inte även om jag verkligen försökt få till det. Hon kommer ofta hit, jag har inte möjlighet att åka till henne lika ofta, så därför hade jag ju verkligen velat komma nu när hon blir 30 och har fest för släkt och vänner. Det är väl bara att fejsa, men supertrist är det och ännu tristare att alla blir sura på MIG för att det inte går.
    *kramar om*
  • Fröken Småland

Falukorvpizzan blev hur god som helst! Det bästa är att den räcker till två hela familjemiddagar samt två rejäla lunchlådor *gillar*

• Fröken Småland

Blä för taskiga fyllon/narkomaner till föräldrar Hoppas E får en hygglig dag i alla fall! *kramar om E och hans mamma*

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11