K*B*N, pratar del 11
Prus: Haha, det är ju bara du som vet vad du vill ha, tokfia
Prus: Haha, det är ju bara du som vet vad du vill ha, tokfia
Jag gillar inte heller Melodifestivalen men eftersom Maja tycker det är superspännande så får jag snällt försöka engagera mig lite. Så vi kommer att kolla på de flesta deltävlingarna misstänker jag, klarar mig nog bara undan när vi åker till Danmark om två veckor.
Lexis: Välkommen hit och grattis till bebisen (även om den tydligen var en ganska stor överraskning ). Jag lobbar alltid för Bugaboo - av födsel och ohejdad vana - den uppfyller de flesta av dina kriterier men inte just höjden då den är ganska låg. Men som Fröken Pruselius säger så tror jag att du skall kolla lite närmare på Brio Sing. Har ingen egen erfarenhet och min spontana tanke är att den är väldig bred men den är lättkörd och hög så den är värd en extra titt. Finns även samma vagn under ett annat namn; ABC-design (tror modellen heter Astro?) och i den skepnaden kostar den en hel del mindre. Brio har varit ganska fula och köpt en kinavagn och satt ett Briomärke på den och höjt prislappen med 2000 kronor
Men på begagnatmarknaden tror jag att även Sing-priset är överkomligt så kolla på Blocket t ex. Happyn brukar de flesta vara nöjda med men jag misstänker att du har det übertunga Compact-chassit och det är verkligen ingen höjdare. Reversible-chassit eller vanliga Teleskop-chassit är absolut att föredra, då är Happy en riktigt trevlig "pansarvagn".
Teutonia har för övrigt en hel del lättkörda modeller, bl a Fun, S3, Lambda och några till och de är nog också ganska trevliga att köra. Deras småhjul är något större så det kanske funkar bättre i snö? Sen finns alltid framåtvända trehjulingar men jag antar (hoppas ) att du inte överväger det till din lilla plutt.
Brolle är söt men inte alls min smak. Hur gammal är pojken förresten?
Jag har funderat lite.... Längtar ju som besatt efter att få hem min bugaboo, så jag kan se över den ordentligt. Jag tänkte ju då att jag måste köpa såna där suflettsgrejer till cameleon, så jag kan ha vilken suflett som hellst. MEN, jag undrar lite. Hur ser de ut på en frog då? Vad är skillnaden? Och är det bökigt att byta dessa "spännen". Och är det lättare att sy en cameleonsuflett än en frogsuflett? Enlighten me!!!!
Ni som har småttingar på gång med Bugaboo,äntligen är den här!
Bumpaloop, kolla in den här: http://www.bigbabystore.co.uk/product_info.php?products_id=130