Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Prus: Haha, det är ju bara du som vet vad du vill ha, tokfia

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland

Jag gillar inte heller Melodifestivalen men eftersom Maja tycker det är superspännande så får jag snällt försöka engagera mig lite. Så vi kommer att kolla på de flesta deltävlingarna misstänker jag, klarar mig nog bara undan när vi åker till Danmark om två veckor.

• Fröken Småland

Lexis: Välkommen hit och grattis till bebisen (även om den tydligen var en ganska stor överraskning ). Jag lobbar alltid för Bugaboo - av födsel och ohejdad vana - den uppfyller de flesta av dina kriterier men inte just höjden då den är ganska låg. Men som Fröken Pruselius säger så tror jag att du skall kolla lite närmare på Brio Sing. Har ingen egen erfarenhet och min spontana tanke är att den är väldig bred men den är lättkörd och hög så den är värd en extra titt. Finns även samma vagn under ett annat namn; ABC-design (tror modellen heter Astro?) och i den skepnaden kostar den en hel del mindre. Brio har varit ganska fula och köpt en kinavagn och satt ett Briomärke på den och höjt prislappen med 2000 kronor Obestämd

Men på begagnatmarknaden tror jag att även Sing-priset är överkomligt så kolla på Blocket t ex. Happyn brukar de flesta vara nöjda med men jag misstänker att du har det übertunga Compact-chassit och det är verkligen ingen höjdare. Reversible-chassit eller vanliga Teleskop-chassit är absolut att föredra, då är Happy en riktigt trevlig "pansarvagn".

Teutonia har för övrigt en hel del lättkörda modeller, bl a Fun, S3, Lambda och några till och de är nog också ganska trevliga att köra. Deras småhjul är något större så det kanske funkar bättre i snö? Sen finns alltid framåtvända trehjulingar men jag antar (hoppas ) att du inte överväger det till din lilla plutt.

• Fröken Småland

Brolle är söt men inte alls min smak. Hur gammal är pojken förresten?

• Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-02-13 12:33:43 följande:

Jag har funderat lite.... Längtar ju som besatt efter att få hem min bugaboo, så jag kan se över den ordentligt. Jag tänkte ju då att jag måste köpa såna där suflettsgrejer till cameleon, så jag kan ha vilken suflett som hellst. MEN, jag undrar lite. Hur ser de ut på en frog då? Vad är skillnaden? Och är det bökigt att byta dessa "spännen". Och är det lättare att sy en cameleonsuflett än en frogsuflett? Enlighten me!!!!

Att byta sufflettspännen är superenkelt, som att ta bort suffletten på en Brio ungefär. Skillnaden är bara storleken, skillnaden på sufflettspännet gör att sufflettpinnarna sprids i lite olika vinklar så Cameleons blir lite högre och går längre fram. Design och funktion skiljer inget alls (annat än att Frogsuffletten har ett fult quiltat foder).
    zasata skrev 2011-02-13 13:31:39 följande:
    Är jag dum som börjar slappna av lite nu? gått 2½dygn med Leo och 1½dygn sen Ebba. fått städat undan och skall tvätta det sista sedan.. Borde inte ja eller Tobbe märkt något nu?
    Slappna av kvinna! Och börja bokföra alla kräkanfall och se hur många gånger av dem som du har blivit sjuk. Då kommer du att se att sannolikheten att du blir sjuk nästa gång barnen kräks är hur minimal som helst.
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2011-02-13 13:43:33 följande:
    bokföra, det sitta i huvudet ;) VIll du ha datum?
    men man hör ju så ofta om att det tar envecka också!
    Haha, jag menar att om de kräkts tio gånger det senaste året och du blivit sjuk en gång så är sannolikheten 1/10, dvs 10 %. Mycket liten risk att du blir sjuk nästa gång alltså
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2011-02-13 14:17:05 följande:
    Var ser du det? Hittar inte...
    Nu hittar inte jag heller men jag lade just upp en auktion med koden "Februari" och den koden godkändes så prova med det
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-02-13 14:25:47 följande:
    Är cameleons framhjul annorlunda än frogens? Eller är de likadana?
    Cameleons hjul har ställbar fjädring och det har inte Frogs. Annars är det ingen skillnad och man behöver inte ställbar fjädring alls tycker jag. När det gäller swivelhjulen så är de lite speciella då de redan efter ett kort tags användning blir slitna på friktionsytan och materialet blir nästan lite gropigt/grynigt. Så om de ser slitna ut så fundera ett extra varv innan du kasserar dem, kanske de är i betydligt bättre skick än de ser ut att vara.

Hjulen går att mixa och matcha som man behagar mellan modellerna.

Cameleons sufflett är absolut att föredra, av alla anledningar
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-02-13 15:03:59 följande:
    Ja okej. Jag lovar att jag inte ska köpa nya förrän jag sett skicket på de gamla Tänkte bara på allt hon skrev i annonsen, men hon kanske är riktigt självkritisk, och vagnen kanske inte alls är i det hemska skick som hon beskrev hoppas på det iallafall.
    Men cameleonsufflett får det allt bli iallafall. Det var ju inte så dyrt att köpa nya spännen från den där sidan du länkade till.... vill du länka igen?

Känner mitt barnvagnsintresse börjar väckas till liv igen, jag ser riktigt mycket fram emot att få greja och dona med en älskad vagn Tjohooooo....!!!
    Surfa in på www.bugababy.se
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11