• sarahl

K*B*N, pratar del 11

ekorren- jag upplever det som att det finsn för lite mjölk. Sen har jag nog svårt med utdrivningen. Jag tycker jag ammar och ammar men det blir inte mera!

• sarahl

om lilleman ligger vid bröstet och suger i stort sett 1 gång i timmen kanske 15-20 min på varje bröst, VARFÖR flödar inte mjölken?

har idag provat att göra amningste med anis,kummin och fänkål. Men det smaka så jäkla illa så jag nästan kräktes. Det klarar jag verkligen inte av att sätta i mig. Några fler tips?

• sarahl

Ekorren- han är väl ganska mätt och nöjd, men vi kör ju med extra tillägg oxå. ANTON skall han heta....

• sarahl

ekorren- ordination från barnläkaren då han var så stor.

• sarahl
    Asereht skrev 2010-04-26 18:00:55 följande:
    Jag har bestämt att jag behöver en fyrhjuling som komplement. Speciellt vid hämtningsdagarna på dagis. Har helt snöat in på en Teutonia av äldre modell (favoriserar modeller mellan 03-05) då jag har bra koll på dem och vet vad jag får. Men jag kan tänka mig en Emmaljunga eller Brio också om jag hittar någon prisvärd som finns i närheten. Någon som kört Emmaljuna eller brio senaste 5 åren och som har lite vettig feedback. Jag har fått för mig att Brio är osmidigare än emmaljunga men det kan jag ju ha fått om bakfoten. Jag har haft ett par emmaljungor men ingen brio (sedan 90-talet) så jag behöver hjälp där. Jag har sett att man kan hitta brio duos som är hyfsat snygga och för hyfsat pris så jag behöver veta lite vad ni har för erfarenheter. Nu handlar det int eom lätt och smidig i första hand utan stadig, pålitlig och slitstark då jag vill ha en "traktor" som kan tjäna som ryck slit och släng. Jag har hittat ett par grymt sjyssta teutonior men tyvärr allt för långt bort. Varför är det alltid så att om man letar efter något så hittar man inget men när man inget ska ha finns det över allt?
    vad synd att du inte bodde här, har en teutonia som du kunde fått annars.
  • sarahl

amningen  går inte alls, i fredags när vi var på bvc så hade han gått ner till 4100. tårarna sprutade på mig. Men jag ammar på som vanligt och fyller på resten med ersättning... Tvivlar på att få igång det så jag kan helamma honom. Men vi får se, kan han bara gå upp lite i vikt så kanske jag kan pressa honom några dagar utan ersättning... tack  för att du frågar.

Ekorren- läskigt med Vendel..... hur gör vi med kläderna? vill du förästen att jag kortar av ena ärmen?

• sarahl

Ekorren- BVC på torsdag så då tar jag med det....

• sarahl

Ekorren, kl 11,30 på korpen visby söder. ni då?

• sarahl

Ekorren- jag tänkte nog försöka hinna ner på stan en sväng efteråt. inboxa ditt nummer igen så hör jag av mig!

• sarahl

Kan detta verkligen vara möjligt. Sonen föddes ju den 11 april och jag slutade att blöda för ca 1½ vecka sedan, har haft lite färgade flytningar bara, nu blöder jag rikligt igen och funderar på om det redan är mensen eftersom jag inte helammar...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11