Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Angel Gbg skrev 2010-04-10 13:50:25 följande:
    Jag har fått för mig att jag åter igen ska börja springa! Det är nog bara 100ggn jag ska försöka göra en löpare av mig men nu iaf satsar jag igen. Har idag köpt både löparskor och ett löparset, det sista är första gången så vi får väl se om det är det som gör skillnaden *fniss*. En lätt överdos av allergimedicin så bör jag nog kunna springa lite innan vintern iaf för jag är inte galen nog att gå ut i något som ser ut som kroppskondom i kyla hur vindtätt det än påstås vara
    Hejja, hejja! Ge det en chans. Och sluta inte efter första gången. Ge det några veckor, för det tar ungefär 1 månad innan det börjar bli härligt att springa. Jag var ute i skogen på terrängbanan och sprang igår, första gången i år och det var helt underbart! (förutom att jag är något förkyld och hostade upp lite slemklumpar efter vägen hahaha). De 30-60 minuterna som jag använder till att springa är numera heliga. Älskar det, och jag har alltid tidigare hatat att springa ska jag tillägga!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-04-10 21:04:14 följande:
    Min modell Triumph har bara viloläge men både quest (tror jag?) och techno har liggläge fast de brukar vara dyra tycker jag. Min var såklart ett fynd
    Quest har inte fullt liggläge, den har ett ganska djupt viloläge. Techno har fullt liggläge. Jag har ju en Techno XT. Försökte sälja den före vintern, men det var fel tillfälle, så den är kvar här hemma än. Och nu är det väl lika bra att behålla den, utifall att Jag köpte den när vi var i England, när Zebbe var 3 månader. Den var helt perfekt som semestervagn, även till en nyfödd. Det enda dumma är att den är framåtvänd. Men på en semester kan man leva med det.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

I det fallet måste Bee vara bättre, fördelen med Technon är att den är rymligare. Min 6-åring ryms fortfarande i den med mycket plats över under sufletten. Skulle nog kunna påstå att rymden under sufletten motsvarar P&Tns

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Igår byggde vi äntligen ihop våran garderob, den jag köpte när jag var i Göteborg, stressad till tusen och försökte umgås med K kavat Det tog sin lilla tid innan vi kom oss för att bygga den, men nu står den där. Och jag iser att jag glömt att köpa hyllplan och trådbackar. Suck... nåja, vi har ju varit utan garderob i någon månad, så vi ska väl klara oss utan hyllplan någon månad till då

Igår gjorde jag en talva till vårat vardagsrum av ett tyg jag köpte på IKEA samma dag, tog sin tid det med. Men det blev bra, tycker jag.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Angel Gbg skrev 2010-04-11 09:43:59 följande:
    Alltså jag brukar ge upp efter typ någon vecka då jag verkligen inte KAN springa... Även förr när jag var vältränad och hade kondis kunde jag inte springa men nu ska jag göra nytt försök. Jag tycker det är ASTRIST verkligen + att jag på något sätt blir trött fast jag inte är trött, svårt att förklara... men jag känner lite att som trollet nu börjar cykla lite och vi skaffar hund så vore det väl ett smart sätt att träna, önskar bara att jag kunde på sällskap iaf till en början
    Sätt ett mål. Kom upp till hit till Strömstad och spring strömstadmilen med mig 10 juli
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Tavla av tyg från Ikea
    Klickbar bild.

Här är den, våran nya ikea-tyg-tavla Lite manga-stil över den. Kommer göra sig bättre sen när vi får nya tapeter, de vi har nu är ju bara äckliga och fula.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Jag sydde massvis av sånna bandanas till Zebbe när han var liten. Superbra!

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2010-04-11 09:57:06 följande:
    Snygg!
    Tack Jag tycker det blev riktigt snygg jag med
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Angel Gbg skrev 2010-04-11 10:06:20 följande:
    HA HA HA HA HA DU är knäpp!! 1MIL? Jag kan inte ens småjogga 1km så hmm någon form av verklighetsförankring vore passande... om du inte vill gå med mig? Ja ja jag ska försöka röra på fläsket så får vi se
    Men strömstadmilen NÄSTA år då??? det är rimligt! Jag kunde inte heller småjogga 1 km utan att stanna och gå när jag började
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-11 10:11:35 följande:
    Vändsydde du och grejade då? Jag vet knappt vad vändsy är? Är helkass på sömnadstermer. *s*
    Jag vet då inte vad det heter. Jag sydde de utochin, lämnade ett litet hål och så jag kunde vända de rätt igen, och så sydde jag en söm runt hela, och sydde då igen det lilla hålet oxå. Det kanske är det som är att vändsy? Tycker iallafall att det blev bra mycket snyggare än de man köper. De såg ju mycket mer välsydda ut då
    2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11