Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Tygdelen uppe måste ju vara större än bakstycken för att de ska bli som en bandana. Jag hade mönster till de, undra om jag har de kvar???? Ska leta lite.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Nu stänger jag datorn en stund och går ut i solen Pojkarna är ute och cyklar, och de vill att vi ska gå bort till cykelbanan på lekplatsen här borta, jag släpper inte iväg de själv än så det är bara att ta på sig solbrillorna och möta vårvärmen underbart!
    Ha det bra idag tjejer, så kommer jag inte och terroriserar tråden lite senare idag oxå

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-11 10:15:23 följande:
    Tänkte just fråga.
    Jag återkommer
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2010-04-11 19:39:09 följande:
    Nu har jag rensat ut vintermössor och handskar. Men så blev jag lite frågande, har alla lagt undan vinteroverallerna nu? Vad använder barnen på dagis då? Har verkligen noll koll, men hon har fleecefodrat regnställ, vanligt galon och ett vind/vattentätt ställ. Men inget "varmt" förutom det fleecefodrade stället och det bör väl vara bättre nu än att ha overallen på dagis???En dag som denna är det ju inte aktuellt med vinteroverall, men är det bara 5 grader och kallt?
    Jag har skalbyxor till killarna. Köpte ett par jättebra från Gneis (såklart). De har någon sorts tunn skumvaddering i knäna så de kan sitta på knä och ha lite skydd, och så är de helt vattentäta. Och grövre än regnbyxor. Upptill har de luvarna eller regnjackor med fleece under, beroende på klimatet för dagen.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Idag fick jag för mig att jag var gravid. Det spänner i brösten och mitt humör skojar man inte bort. PMS delux. Fram med ett clear blue som jag köpt när jag kom på att jag ville ha en till (skrattar åt mig själv). Men vad tror ni händer? Jo, det funkar inte. Nånting gick fel och testet visade ingenting. Suck... så jag är fortfarande ovetande. Ska vänta till nästa helg nu bara för det, för det jag ju trots allt bara någon dag sedan jag hade ägglossning, haha. Kan ju omöjligt känna av nånting redan, om det nu skulle blivit nånting då.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-11 20:54:04 följande:
    Har ni testat knäcke från Vilmas? Om inte, gör det! Det är så himla gott! Funkar som snacks om man inte vill äta det som smårgås. Urgott verkligen. Min mor bjöd på sånt i påskas och jag blev totalt hooked! Köpte flera olika varianter idag på Willys.www.vilmas.se/
    JAAAAAA!!!! De är helt totalt uuuuuuuuuunderbaaaaara!!!

Och gratistester kanske blir intressant. Jag har ju en kvar här hemma, så det beror lite på vad den visar nästa helg
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Jag har varit ännu mer kreativ idag ska ni veta tjejer. Jag har faktiskt klätt om en lampskärm
    Det blev över förväntan bra, allt jag behövde var ett snyggt tyg från ikea och lite textil-lim.

Omklädd lampskärm.
    Klickbar bild.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Och ja... våran trädgård är inte större än så på baksidan Grannen precis bakom rutan *skratt*

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-04-12 07:49:33 följande:
    Lindadjo: superfin lampa!Asereht: måste genast spana in det knäckebrödet.Kavat: jag har skalkläder och fleece på barnen framöver. Har satt igång att tvätta overallerna nu på morgonen då det ser ut att bli soligt och fint så att de kan torka ute. Vinterjackorna behåller jag dock lite till då morgnarna fortfarande kan vara rejält kalla, imorse t ex var det -3 här.Kom på en sak som jag inte tänkt på om det var likadant på den gamla Been. Hela sits- och ryggklädseln går att ta bort och tvätta och det öppnar ju helt nya möjligheter för att sy en alldeles egen *har fått blodad tand*Återkommer om det projektet! Skall bara se till att få in mina ansökningar om skola först, har fortfarande inte beslutat mig för i vilken ordning jag skall söka inriktningarna.
    Jag vill oxå ha en bee och kanske en liten beebis att sätta i den
    2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11