K*B*N, pratar del 11

På tal om Polarns skaloverallrea: jag har ju en grön i strl 104 och köpte en ny grön nu i strl 116 plus en marin i strl 110 så att den gröna hinner vara borta ett tag innan det är dags att ta fram den igen i en större storlek
Och så blev det tre t-shirtar: med ballonger, cupcakes och drinkar
*mörkar resten*
Kraschad dator
Dagens hiss: det är supertorkväder ute när jag har tvättad sex maskiner tvätt (påskresa och spysängkläder)
Min man tvättar inte men han dammsög och körde in ved idag innan han stack till jobbet
Det är ofta kuvertavgift-på-bröllop-diskussioner här på FL och jag blir alltid lika upprörd över folk som tycker det är ok att ställa till ett stort bröllop och låta gästerna betala. Vad tycker ni? Jag fyller fyrtio nästa år och funderar på att ha en stor dyr fest. Jag skall bjuda alla jag känner; alla nuvarande och fd kursare, gamla kollegor, alla sysslingar och bryllingar jag kan leta upp och alla skall fira mig på ett fiiiiint slott. Men betala får de göra själva, de skall ju vara hedrade över att bli inbjudna
Vad tycker ni? Och om ni tycker det är ok med kuvertavgift på bröllop (istället för present) tycker ni i så fall att det är lika ok för min fyrtioårsfest eller min framtida examen? Barnens dop och konfirmation? (obs inte mina *ryser*)Och om inte - vari ligger skillnaden?
Tack för recept Asereht! Skall kolla på det när jag blir hungrig har tid
Jag tackade nej till min kusins bröllop pga att de dels ville att vi skulle betala vår kuvertavgift (istället för present) och dels pga att det var i Södermanland någonstans och skulle innebära minst en övernattning på slottet där bröllopet hölls, och utöver det tillkom apdyr frukostbuffé osv. De pengarna som deras bröllop skulle kostat oss lade vi på en bilsemester i Tyskland istället.
För övrigt har jag aldrig någonsin kunnat få rim och reson i att man ger bröllopspresenter? För mig är det noll prestation att gifta sig, det kan vilket intelligenshandikappat pucko som helst göra. Jag röstar för att man ger presenter när man varit gift i tjugo år istället, det är lite svårare att fixa