Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Tant Pruselius skrev 2011-04-21 14:43:33 följande:
    jag har samma känsla som du
     Hjärta
  • Fröken Småland

På tal om Polarns skaloverallrea: jag har ju en grön i strl 104 och köpte en ny grön nu i strl 116 plus en marin i strl 110 så att den gröna hinner vara borta ett tag innan det är dags att ta fram den igen i en större storlek

Och så blev det tre t-shirtar: med ballonger, cupcakes och drinkar

*mörkar resten*

• Fröken Småland
    Riskiflickan skrev 2011-04-26 16:28:25 följande:
    Skönt det! Maken hade också tvättat en massa å hängt ut när jag gick upp :)
    *duktig make*
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2011-04-26 17:41:48 följande:
    Usch... min fina pärla ska flytta till värnamo .... jag är en galen person som ber henne lova mig att smörja in barnvagns-chassit med silikonspray lite då och då Drömmer. Vill ju bara veta att vagnen ska leva vidare utan min vård och ömhet
    Jag kan åka och hälsa på den då och då och se så att den har det bra Drömmer
  • Fröken Småland

Det är ofta kuvertavgift-på-bröllop-diskussioner här på FL och jag blir alltid lika upprörd över folk som tycker det är ok att ställa till ett stort bröllop och låta gästerna betala. Vad tycker ni? Jag fyller fyrtio nästa år och funderar på att ha en stor dyr fest. Jag skall bjuda alla jag känner; alla nuvarande och fd kursare, gamla kollegor, alla sysslingar och bryllingar jag kan leta upp och alla skall fira mig på ett fiiiiint slott. Men betala får de göra själva, de skall ju vara hedrade över att bli inbjudna 

Vad tycker ni? Och om ni tycker det är ok med kuvertavgift på bröllop (istället för present) tycker ni i så fall att det är lika ok för min fyrtioårsfest eller min framtida examen? Barnens dop och konfirmation? (obs inte mina *ryser*)Och om inte - vari ligger skillnaden?

• Fröken Småland

Jag tackade nej till min kusins bröllop pga att de dels ville att vi skulle betala vår kuvertavgift (istället för present) och dels pga att det var i Södermanland någonstans och skulle innebära minst en övernattning på slottet där bröllopet hölls, och utöver det tillkom apdyr frukostbuffé osv. De pengarna som deras bröllop skulle kostat oss lade vi på en bilsemester i Tyskland istället.

För övrigt har jag aldrig någonsin kunnat få rim och reson i att man ger bröllopspresenter? För mig är det noll prestation att gifta sig, det kan vilket intelligenshandikappat pucko som helst göra. Jag röstar för att man ger presenter när man varit gift i tjugo år istället, det är lite svårare att fixa

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11