Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

*fniss* Jag har nog lite mycket att tänka på nuförtiden, idag gjorde jag en knäppp sak (jag gör nästan aldrig knäppa saker annat än planerade såna Drömmer)

I alla fall så var jag och lilleman hos pappsen och hälsade på och efter lite tjat så hade jag tvingat övertalat honom att hänga med till den närliggande butiken för att få lite sol och frisk luft. Jag lovade att jag bara skulle springa in och köpa mjölk och frukt och så fick han sitta utanför i rullstolen.

Men hur det nu var så kom jag på att jag var tvungen att hitta på något till kvällsmat, mannen jobbar kvällsskift och jag ville köpa något gott och lätt, till slut blev det korv med bröd. Sen hade de precis fått in en massa fräsch frukt så då stod jag där en bra stund och valde frukt, köpte kanske fem påsar eller nåt. Sen påminde sonen om att det är fredag imorgon = fredagsgodis så då fick jag gå till plockgodiset och han skulle så klart själv välja till sig och syrran = utdraget projekt. Sen stötte jag på en kompis som gärna ville berätta en massa om kursen hon går och ja... Det tog en stund om man säger så. Sen när jag stod och betalade så utbrast jag: SHIT! FARSAN!!! Och han i kassan bara tokglodde på mig medan jag släppte plånboken och rusade ut för att kolla så att inte gubbstackarn hade smält bort där han stod mitt i gassande solen, jag menar han kan ju knappast flytta på sig. Duktig dotter va?

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-29 12:16:39 följande:
    Remember the 80´s!
    Been there done that!

och som någon klok person uttryckte det, det var inte ens snyggt på 80-talet!
    *klok* Oskyldig
  • Fröken Småland

Gaaah, vad irriterad jag blir på min snart åttaåring och hennes kompisar. Igår bestämde vi att dottern skulle gå med sin kusin på lokala marknaden imorgon men idag har de ändrat sig eftersom kusinen såg att en annan kompis blev ensam och dottern har en annan kompis som hon kan gå med OM inte dennes kompis blir frisk tills imorgon.

Så barnet A är sjukt men om barnet A tillfrisknar så skall hon gå med T. Men om A inte tillfrisknar så vill T gå med dottern (dvs dottern är T:s andrahandsval) och dottern har sagt till kusinen att hon helst går med T men annars kusinen (=kusinen är dotterns andrahandsval) och kusinen har sagt till sin ensamma kompis att om inte dottern vill gå så vill hon gå med henne istället (=ensamma kompisen är kusinens andrahandsval).

Sjukt irriterande att de accepterar såna spelregler i vänskapen sinsemellan. Jag har just läst lusen av dem för jag kommer inte acceptera ett sånt beteende oavsett ålder eller mognad. Ikväll när kompisen åkt hem får dottern välja sitt förstahandsval och går det så går det annars får hon gå ensam imorgon *taskig morsa*

• Fröken Småland

Dagens loppisfynd. Jag har haft muskelfästesinflammation i båda höfterna i drygt ett år, kan knappt resa mig ur bilen när jag suttit en stund och har inte kunnat ligga på sidan sedan mars förra året. Det börjar bli - påfrestande . Så jag har länge tänkt att jag skulle köpa mig någon form av redskap för att träna bort eländet men 1) jag HATAR att träna så vem vet om jag någonsin avänder en dyr maskin? och  2) jag har ingen plats att förvara en stor träningsmaskin. Så dök denna upp på lokala idrottsklubbens loppis. Femtio pix, kan vara värt att prova va? Den är i superskick och får lätt plats under skrivbordet så kan jag ta fram den och gå en stund när jag kollar på föreläsningar (Det bortklippta på bilden är en vagn som är på Blocket och dotterns mustasch är blåbärssoppa ).

Dagens andra fynd, 1 krona.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11