Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

*håller med Kavat* Man ska inte mucka med kvinnor alls, speciellt inte gravida dito.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-07-31 21:58:27 följande:

någon i behov av en turkos vindfleece overall i 80?

orkar inte lägga på T...

Eventuellt att jag är sugen, men jag vet inte om den är lagom när det blir väder för den. Drömmer Hoppas på att få köpa tillbaka Po.p-overallen från Lokatten med.
  • Ekorrfamiljen
    Nifelheim: Vendel är ju precis likadan och det kändes så skönt att någon på BUP lyssnade på oss, bekräftade att han är jättefin, smart, duktig och innovativ, MEN alldeles för mycket ibland. Ta kontakt med BUP, berätta hur ni har det och be om HJÄLP. Jag är övertygad om att de kommer att ge dig stöd och verktyg att hantera honom också. *kramar om*
  • Ekorrfamiljen

Hoppas att du bara var hungrig zasata!

Här har jag äntligen fått över min dotter så nu har jag en till som kan hjälpa till att roa uttråkad vandal och se tjejfilmer med.

Idag beställde vi lite tjejkläder till henne via ellos.se eftersom hennes pappa inte tycker att hon behöver fler kläder. Kan en tjej få för mycket kläder? Jag tycker iaf att hon ska ha lite nytt till skolstarten. Herregud, hon börjar 8:an och Tin börjar 9:an. *känner mig gammal*

Idag lärde sig Vemund att sätta sig upp från liggande också, så nu sitter han hela tiden så fort han får chansen. Tyvärr är han inte lika bra på att lägga sig så det har blivit några dunsar och tårar. Inte blir det lättare av att storebror gärna "hjälper" honom ner.. Nej, mat och aktivera barn.

Kram på er!

• Ekorrfamiljen

Vad mysigt med en massa bebisförberedelser och gratisgrejer Kavat! Är det idag "hon" kommer då? *tror fortfarande på kille* Jag gillade blöjhinken man fick, men eftersom vi använder tyg för det mesta så har jag den till att slänga kattsand i istället.

• Ekorrfamiljen

Jag har varit medlem sedan 11/11 2003 (exakt 6 år innan Vemund föddes mao.) Innan dess hängde jag en del på Bröllopstorget. När jag började här hette jag Tin o Trolls mamma, men sen fick jag ju fler skruttungar så det blev orättvist. Det här inlägget blir mitt 33 249:e

Idag var vi på BUP och träffade en jättemysig, varm och personlig läkare. Han tyckte inte att det fanns några tvivel och såg ju hur Vendel betedde sig den timme vi var där. Nu är diagnosen ADHD med autistiska drag, men det kan ju ändra sig under årens lopp. Det innebär iaf att vi får stöd och hjälp från BUP, att vi kommer att få mer tid på dagis permanent och om alla insatser inte räcker till så finns medicin att tillgå också. Själv avvaktar jag gärna med det och ser hur det utvecklas, men det är skönt att veta att det finns som sista utväg och back up!

Nu ska jag försöka få Vemund att sussa en stund så att jag får vila lite.

• Ekorrfamiljen

Kavat: Vi vågar inte testa mer med vete just nu, men jag tänkte att han ska få lite mjukt bröd till frukosten någon dag så att man har några timmar på sig om han blir gnällig. Att ge honom gröt med gluten på kvällen är en riktigt dålig idé om man vill sova.

Vendel äter ju mackor när det finns hemma, men jag kanske ska kolla efter glutenfritt till honom med. Det vi märkt tydligast är ju socker. Det ger en speedad iller på en gång! Obestämd Jag ska kolla vad det finns för info.

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-08-04 17:45:00 följande:
    Ekorren: du frågade en gång hur jag fick till två uttal på Vemund. Har funderat lite på hur jag skall skriva uttal men så kom jag på ett bra exempel; tomten och tomten. Ja, du hajar. Bara en svensk kan höra skillnad
    Haha, jo, det måste ha varit åt det hållet ja. Det är nästan som när en gotlänning ska säga blött och blått - det låter likadant men en liten nyansskillnad bara. Vipera blir sur när jag säger att det inte hörs minsta skillnad för en fastlänning. Jag hör bara att "vattnet är både blått och blått".  Drömmer

Ja, det är jätteskönt att få höra från professionellt håll att det faktiskt är något "fel" på Vendel som gör att han inte kan rå för att han är som han är. Det är inte dålig fostran eller elakhet, han kan inte hjälpa att det blir galet ibland. (Vi blir också galna, men det kommer nog att vara lättare att hantera nu när vi också vet att det inte är han som trotsar på pin kiv! )

Angel: Jag vet inte hur det funkar med vårdbidrag vid ADHD, men jag ska kolla upp det.

Själva diagnosen är väl inte satt "officiellt" än, men läkaren tyckte att det var solklart och det tyckte sköterskan med. Vi ska få fylla i en massa enkäter och grejer för att pricka in lite mer exakt var på skalan han befinner sig, men för oss räcker det gott att veta att läkaren är säker. Det gör ju att vi kan stå på oss gentemot de som inte tror att vi gjort vad vi kan för att uppfostra honom (en del "vänner" och förskolepersonal) de som tror att det "bara" är trots och att allt är vårt fel (min pappa) och de som tycker att han bara är allmänt jobbig (andra föräldrar i lekparken typ.)
  • Ekorrfamiljen

Åååh, Kavat-bebis på g!! *hoppar upp-o-ner av förväntan*

• Ekorrfamiljen

Weeeiiii! Kavat-bebisen kom imorse!! *fick sms nu, men det var skickat vid 19.35*

{#emotions_dlg.flower} GRATTIS KAVAT MED FAMILJ!!!! Baby

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11