• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Lokatt skrev 2010-05-30 17:15:33 följande:
    Gissar att det låtit annorlunda om han varit den sjukskrivna med
    Jag fattar liksom inte skillnaden på att han eller jag är hemma. Nu är han hemma och tar hand om mig och barnen, det är ju "mitt" jobb han har tagit över. När jag hade hand om allt så var det minsann ingen som undrade hur det gick och hur jag orkade! {#lang_emotions_undecided}

Det är väl superbra att han kan vara hemma, barnen är nöjda, jag är nöjd och alla är glada och det funkar toppen. Han har min mamma som "barnvakt" någon gång i veckan så han kan avsluta på jobbet också. Alla är nöjda.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-30 17:36:46 följande:
    Jag tänker mig att många är skadade av att tradionellt sett så tar den hemmavarande föräldern (oavsett orsak) hand om barnen och den andra föräldern arbetar och drar in pengar. Jag är nog också ganska skadad är jag rädd men kan ändå tänka lite själv när jag ställs inför faktum och om man tänker sig den motsatta situationen; att du hade jobbat och han varit föräldraledig länge men nu blivit riktigt sjuk. Då hade nog inga ögonbryn höjts misstänker jag. Jag gratulerar er massor till att ha hittat en lösning som funkar för er alla och är säker på att det är en riktigt bra investering inför framtiden!
    Hade det rört sig om flera år så hade det väl varit en sak. Då är ju frågan om vad jobbet sagt. Men det är en månad fram till semestern och då kommer nog maken kunna jobba kanske en dag i veckan åtminstonde. Han har ju ett jätte förstående jobb, chefer osv som skönt är.
    Men det är nog så som du säger.
    Det konsiga i det hela är ju att de klagar på att maken inte fick vara hemma och vara fl med barnen (fast det var han med dottern, bara de som inte minns) och med sonen kom det ju sjukdom emellan som ingen av oss kunde rå för.  Alternativet då hade ju varit mig sjukskriven och maken hemma med barnen på vb =inget alternativ, då hade vi inte överlevt. . Då fick han iaf jobba och ta mycket hemma... {#lang_emotions_heart}
    Men sen är det mycket snack om könsdiskriminering, dottern får dockor och sonen bilar... Så det följs inte.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-30 17:55:03 följande:
    Kavat: Så när lilleman var liten och du var sjuk då var det synd om maken för att han inte fick vara hemma. Och den här gången när du är sjuk så är det synd om honom för att han måste vara hemma? Ja, det låter ju logiskt
    Japp, precis så!
    Asereht skrev 2010-05-30 17:47:39 följande:
    Men är det inte alltid så att mannen är duktig när han gör saker i hemmet och med barnet medan kvinnan förutsätts göra detta utan vare sig beröm eller påhejande? Det är ju därför fok fortfarande frågar män som är med sina barn om de är barnvakt. Det är därför de får kommentarer som att de är duktiga när de grejar hemma osv. Sjukt ja men så är det ju fortfarande tyvärr. Tex har jag hört en kommentar om hur synd det var om min man och hur jobbigt han måste ha det med alla barn. Den kommentaren var det inte meningen att jag skulle höra men det gjorde jag. Varför är det jobbigt för min man och synd om honom medan jag liksom får skylla mig själv som skaffat alla barnen? För det har jag ju gjort aldeles själv och helt på eget bevåg. Jag sägar bara stckars stackars alla män med elaka fruar som lurat dom till att ta del i hem och barn! För det vet vi väl alla att män är stackars väna försvarslösa varelser som man kan lura till att göra vad som helst! de har ingen som helst egen tankeförmåga när det kommer till fruar, hem och barn har jag förstått. När det kommer till ekonomi, antal barn, boende, upfostran osv osv så har alltid andra åsikter men de flesta är inteligenta nog att hålla in med dem och låta andra leva sitt liv. Dock inte alla.
    Ni är så bra! Det är så himla skönt att kunna ventilera lite ibland! {#lang_emotions_heart}
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-30 17:45:37 följande:
    Hoppas Riski eller Passau kollar in och kan hjälpa mig en bedömning www.familjeliv.se/hem/froken_smaland/gallery/... Känsliga tittare varnas Och ni, nästa gång era barn har ögoninflammation så var lite extra snälla mot dem
    Missade... Men du det där ser inte ut som en vanlig ögoninflammation?! Inget proffs, men ajjj! Jag hade sökt läkare.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-31 16:31:13 följande:
    Hum, fick just ett mail från en som vunnit en auktion av mig. Pengarna finns nu på ditt konto skrev hon. Hur kan hon veta det? Jag brukar nöja mig med att berätta att jag gjort överföringen. Gör man en överföring under eftermiddagen brukar den sällan vara proscessad förren till nästa fm.  Om det inte är mellan egna konton förstås eller ibland inom samma bank. Blev lite full i skratt bara för inte finns det några pengar på mitt konto heller. Fick sån lust att agera brainless och skriva tillbaka att det gör dom inte alls. *fniss*
    Om man båda Swedbank så finns det på kontot direkt. Så då borde det väl funka på samma sätt om man har samma bank, fast annan bank? Fast å andra sidan i detta fallet så funkade ju det uppenbarligen inte..

Nu har jag fått avi om det röda topsetet, så nu får bebis komma när den vill!
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-31 20:08:10 följande:
    Ett stycke gråstrimmig shettis. Jag har dessutom hästsvans.
    Lindadjo skrev 2010-05-31 20:28:02 följande:
    Tycker inte du påminner det minsta om en häst! Du är ju jättefin
    Håller med fullkomligt!  Och vad smal du ser ut jämfört med gravidfotona som vi sett. Du måste tappat massor. Snygg är du i alla fall! {#lang_emotions_heart}
  • Kavat

Har varit ute och sagt godnatt till mina 3 äventyrare. De tältar på gräsmattan i natt. Eller tja, vi får väl se hur länge de är kvar därute. Vid tre börjar fåglarna kvittra något så kopiöst (bor ju granne med skogen) så jag vaknar inne i huset... Nu var det varmt ute, men frågan är hur det blir i natt? Jaja, de har varma sovsäckar och tyckte det var hur spännande som helst. Själv är jag glad att jag får sova i min sköna säng!

• Kavat

Apropå klippa sig. Hur mycket kostar det att klippa sig hos en frisör?
    Jag var inne idag på kungsmässan och frågade, de tog strax över 500:- för att klippa håret rakt av... Alltså ingen "frisyr" utan bara klippa rakt av strax nedanför axelhöjd! Är inte det dyrt? Jag har inte klippt mig hos frisören på många år, men tänkte det var dags nu. Men vete katten, kanske mamma får klippa mig ändå. *snål*

• Kavat
    Lindadjo skrev 2010-05-31 20:38:00 följande:
    Så du får njuta av att vara ensam i huset härligt. På tal om fåglar, vi har 2 fågelholkar på framsidan (som gamla ägaren lämnat kvar). Förra våren/sommaren stod de tomma, så vi tänkte nästan ta ner de, men i våras var det 2 fågelfamiljer som flyttade in. Antagligen var det en av dessa fåglas som just flög in i vårat hus. Det var litet svag pipande i holkarna till att börja med, men nu piper det riktigt högt. De är nog snart flygfärdiga de små rackarna. Ska bli kul att se de störta ur sina holkar här snart. hehehe
    Fast jag blir lite amvibalent... Egentligen borde jag gå igenom dotterns kläder. Min snälla mor tog och la ner hela tvättberget av nytvättat i lådor och sorterade om i hennes kläder, så nu ligger alla dagiskläder huller om buller och så sorterade jag ut "vinterkläder" och la in lite sommarkläder, omärkta, så de hade problem att hitta namnade kläder i morse. Maken vågar väl inte riktigt ta alla kläder heller hur som helst... Han har ju noll koll på nytt, gammalt, dyrt eller billigt, rent eller smutsigt..
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11