• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Är det någon som köpt bil privat? Tycker det är skitlurigt. Nu har vi hittat en vi kanske vill ha men allt är så mysko... Snubben lät dottern prata i telefon pga dålig svenska, men han har ett svenskklingande namn. Dottern lät som hon kom från Syrien typ trodde maken, men pratade ok svenska, med brytning. Annonsen är inlagd av hans bror på B. De har lån på bilen, som alltså måste betalas för annars så får vi ju överta dem med bilen...  Så långt är vi med.

Men kan man bara belåna bil på flera banker/ställe?
    Går man dit och löser lånet tillsammans så borde väl inget kunna hända eller?
    Känns så risky....!

• Kavat

Tack för input om bil. Vi får väl se hur det går. Spännande spännande!

Lilleman blir ju helt dyblöt i bilstolen så det hade varit gott med AC. Men vi funderar på att flytta bak honom om vi nu inte köper bil i dagarna. Han sitter ju bakåtvänd så solen står ju givetvis på rutan när den skiner, även om han har solskyddsfilt "om" bilstolen.
    Men då får vi påbörja projekt övertalning av dottern. Hon sitter bakom passagerarplatsen och hans stol behöver den plasten i och med att den är bakåtvänd och då kan inte föraren flytta sin stol, med andra ord, samma person måste köra bilen.

Maken satte hennes stol bakom föraren en gång och vilka protester det blev...

Annars så är jag helt slut just nu. Har varit fullt schema i två dagar hemifrån. Inget fysiskt ansträngande, men man blir trött ändå. Idag kommer bästisen med barnen så då ska vi hålla oss hemma! Så skönt!

Igår var vi på lantgården här i faggorna och sen till banken och sen middag på Ikea. Biligt och bra.

Föresten visst är det lustigt. Igår fick jag sova på morgonen och maken tog barnen. Trodde ett svagt ögonblick att allt skulle vara klart för avfärd typ när jag vaknade och att han skulle väcka mig i "tid". Jag kan verkligen sova hur länge som helst annars...

Men han väckte mig 9.30 och ingenting av picnoc och annat var fixat. Vi kom iväg efter 11. Ingen fara på taket så, men det är verkligen skillnad på rutin, hur barnen är, vad man gör osv. Jag fattar liksom inte hur man kan gå upp 7.30 och inte göra något mer än att äta frukost i två timmar när man har saker man behöver göra för att komma iväg!?
    Men annars så är det så oerhört gott, riktigt njuter av solen och lugnet idag!

• Kavat

Vi har köpt bil! Solig
    Maken hade kört runt flera mil på motorväg och runt och kollat typ allt, nogrannare kan man nog inte vara. Men på hemvägen efter ett par mil så lös en varningslampa! Är det inte såååå typsikt! Men inget akut fel, men ska in för att avläsas/eller läsa av någon felkod. Men visst är det lite typiskt.. Snacka om att få ångest!

• Kavat
    Kavat skrev 2010-06-04 17:56:31 följande:
    Vi har köpt bil! Solig
    Maken hade kört runt flera mil på motorväg och runt och kollat typ allt, nogrannare kan man nog inte vara. Men på hemvägen efter ett par mil så lös en varningslampa! Är det inte såååå typsikt! Men inget akut fel, men ska in för att avläsas/eller läsa av någon felkod. Men visst är det lite typiskt.. Snacka om att få ångest!
    En Toyota Avensis Verso, mörkblå, 7 sitsig, 03, men hade bara gått 10000. Har varit avställd ett år för han hade dubbla bilar så vi tror att det är något lättare fel, för det var ingen röd lampa som lös i alla fall.

Har kollat på Toyota Corolla Verso, eller bara Verso som den tydligen heter numera, men de har ju inget bagage alls och man får inte plats som vuxen på nödsätena så denna är något större.
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-06-04 23:08:52 följande:
    vad för bil?
    Läs 3038, några inlägg upp!
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2010-06-05 18:22:00 följande:
    Det blir väl nånting sånt för mig med gissar jag. Kommer nog inte avancera desto mer än så, för jag kan inte, har aldrig kunnat, och kommer nog aldrig kunna hjula och göra volter i luften.

Håller med om Toyota, vi har aldrig problem med våran, den går igenom besiktningen utan anmärkning år efter år efter år.... och nu är den ju 22 år gamal, still going strong
    Grattis till blåa bältet! Skål

Japp, jag hoppas att det blir toppen med bilen. Körde igår till svägerskans 40-års kalas och vilken skillnad med rymligt bil och AC. Barnen och maken fick plats i baksätet. Sen tar ju dotterns stol lite onödig plats, så vi får se om det blir en ny framöver eller inte. Svårt att knäppa säkerhetsbältet när hon satt i mitten för spakarna på stolen, men det kanke blir så att platsen i mitten får vara ledig istället.
    Sen får vi väl se om jag kommer att kunna fickparkera framöver... Den är lite större än min gamla som ändå är en kombi.

Vilken tur med vädret svägerskan hade föresten! Supergott, vi var nog ca 75 pers och satt ute fram tills vi åkte vid nio.
  • Kavat

Zasata. Usch vad trist... Hoppas på nya bättre jobb!

Prus, ja, det där med att längta efter fler är så svårt. Jag ville ha fler långt innan min man ville och då har jag ändå två fina barn.  Men sen är det ju precis så du skriver att man får försöka vara nöjd med det man har. {#emotions_dlg.flower}
    Sen är det ju tyvärr så att det inte alltid blir som man tänkt sig med saker. Vi har "tur" i barnproducerandet, men varit med om mycket skit annars. Min bästis har det nästan tvärtom, de har två "provrörsbarn" medans en annan nära kompis har två adopterade barn för hon kan inte bära dem alls själv. Sen har vi kompisar som har tur i allt, så livet är inte alltid rättvist!

Nu ska jag gå ut och försöka hjälpa till att städa min gamla bil. Torkade rent fram igår, men mycket kvar... Allt jobbigt får maken och barnen göra, men sitta och torka kan jag.

• Kavat
    Kavat skrev 2010-06-06 10:45:23 följande:
    Zasata. Usch vad trist... Hoppas på nya bättre jobb!

Prus, ja, det där med att längta efter fler är så svårt. Jag ville ha fler långt innan min man ville och då har jag ändå två fina barn.  Men sen är det ju precis så du skriver att man får försöka vara nöjd med det man har. {#emotions_dlg.flower}
    Sen är det ju tyvärr så att det inte alltid blir som man tänkt sig med saker. Vi har "tur" i barnproducerandet, men varit med om mycket skit annars. Min bästis har det nästan tvärtom, de har två "provrörsbarn" medans en annan nära kompis har två adopterade barn för hon kan inte bära dem alls själv. Sen har vi kompisar som har tur i allt, så livet är inte alltid rättvist!

Nu ska jag gå ut och försöka hjälpa till att städa min gamla bil. Torkade rent fram igår, men mycket kvar... Allt jobbigt får maken och barnen göra, men sitta och torka kan jag.
    Det lät ju sådär Obestämd men jag tror du förstod ungefär hur jag menade prus. Hoppas givetvis på att det blir en litenför er med snart! Kram! Hjärta
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11