• Kavat

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-05-31 22:21:04 följande:
    oj vad ni har skrivit.. fick ni mönsterna idag? nej usch hamnat i sådan svacka, vill bara gråta gråta gråta..
    Skulle precis skriva, tack! {#lang_emotions_heart}
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-06-01 10:08:58 följande:
    Nöffeliten sover fortfarande! Han vaknade och åt funr klockan 6 sen somnade han om och har inte vaknat än. Helt otroligt vilken sjusovarbebis jag fått!
    Åh, vad gött! En sådan vill jag också ha. Då kan vi sova i kapp. Hurm, om det inte vore för de andra två då..
    Somnade alldeles för sent i går. Jag har jätte svårt att sova när maken inte ligger i samma rum.. Knasigt, en sant. Tältningen hade gått bra i alla fall. Lite kallt mitt i natt, de somnade tydligen utan sovsäckar på sig, men i sovsäckarna var det ju varmt. Maken hade lite ont och var lite stel, men barnen hade inte klagat, när de väl somnat 2 timmar senare än vanligt.

Här är det sommarväder idag! {#lang_emotions_sunny}
  • Kavat
    Nifelheim skrev 2010-06-01 11:33:32 följande:
    Nu har jag köpt en ny bilbarnstol igen... Bilbarnstolar och vagnar är mig ungefär lika kärt, vi är inne på vår 6e modell sen babyskyddet *fnissar åt galenskapen*
    Vad har du köpt nu då? Vilken är bäst och vilken är smalast?
  • Kavat

Asereht, vilken härligt present från morfar!! {#lang_emotions_heart}

Det kommer fler topset, jag lovar!

Vi hade smått planerat att åka och titta på bilar igen (måste få tummen ur) men så hade maken glömt sin massage-tid, så jag och barnen blir avlämnade på en lekpark och träffar mamma och moster istället. Så typiskt maken att glömma av massagen. Han hade inte skrivit något i almanackan utan det var jag som hade ett svagt minne av att det var något idag..  Och ja, han hade fått en påminnelse från iphonen senare... {#lang_emotions_dreamer}

• Kavat

Någon som har bra idéer om vad man syr till en kille i bomullstyg. Tyg lättsytt, skjortliknande och täckande. Han verkar få soleksem lätt...

Förslag? Mönster, idéer?

• Kavat
    Asereht skrev 2010-06-01 16:22:58 följande:
    Emilskjorta?

www.modelmini.se/se/art/mini-a-ture-emil-skjo...
    3.bp.blogspot.com/_Ma1u88FrDcI/Svvcu2KKJII/AA...

En enkel modell kan man ju göra genom att ha utan knappar och lite mindre öppet så den bara är att dra över huvudet. Har tyvärr inget mönster själv. Jag tycker om den typen av skjorta iaf.
    Strular med internet här, men är sådär glad i de kragarna. Blårandiga klart snyggare än vita så det beror nog på färg också kanske... Funderar på "Florinskjorta" också, mer lättsytt, tror jag.. Men de är ju inte så höga i nacken heller...
  • Kavat

Asereht, usch vad tråkigt och jobbigt. Håller alla tummar att hon blir bra. Det låter ju hoppfullt att det inte spritt sig. Kram! Hjärta

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-06-03 18:45:27 följande:
    Nif: Här är norra Europas smutsigaste Taggy-sandaler. Såg att dessa var i strl 24 så kanske det finns lite större storlekar än vad jag mindes? Kolla på deras hemsida vetja, jag har tur som slipper köpa nya sandaler i år då lillebror kan ärva dessa och ett par till. Maja skall få ett par nya dock, men vilka?

Jag gjorde ett vridtest på dem och de är minst lika stabila som Kavatskorna jag hade bredvid. Gillar massor att de är lika bra men till en bråkdel av priset.
    www.skopunkten.com/Barnskor/Modeller/24-30-%281%29?art=254412

Det tror jag är de enda som inte var svarta eller glittriga på skopunkten..
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11