Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Passau: vad är det för vagn du skall hämta? Synd att inte BuggyPoden passar på Buggan

• Fröken Småland
    passau skrev 2011-05-26 11:11:52 följande:
    ska hämta en beige frog
    S har deklarerat att hon är stor så d räcker med ståbräda!
    tror jag vad jag vill på men vi har med en bärnmes om d kniper...

skulle jag inte hämtat vagnen i Älmhult så hade jag utan tvekan kört PT!
    men orkar inte ha med mig för mkt, d e sjukt mkt packning ändå nör man måste räkna med både sol/bad å hällregn å snålblåst å halvfint...
    typ allt utom vinteroverall
    Men då har du ju två Buggor sen, en till varje barn Alternativt lägg Sittyn i botten på packningen och ta fram om det behövs. Den är verkligen inte skrymmande.
    passau skrev 2011-05-26 11:12:12 följande:
    d var därför jag köpte den!
    Nej, jag menar BuggyPod. Vänta skall jag fixa bild.
  • Fröken Småland

bohus: jag kanske är intresserad. Kan du be henne behålla det lite tills jag kan samla ihop mig efter helgens bravader?

• Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-05-26 21:15:25 följande:

det är nog inga problem, den är ju betald som sagt... vi stämmer av efter bravaderna

Solig
  • Fröken Småland

Vet ni vad? Idag har jag mitt sista matte-seminarium, sen är den kursen helt klar *hjular* Det känns härligt kan jag lova, att vara färdig med de obligatoriska 15 p matematisk begreppsbildning. Idag skall vi redovisa en statistikundersökning som vi har gjort med diagram, lådagram osv. Rolig uppgift faktiskt

Har en uppsats att skriva till nästa fredag i andra kursen och sen börjar den bli klar förutom två kompletteringsuppgifter jag måste göra för att jag skolkar från Falu-dagarna som var nu i veckan Drömmer. Men sen ser jag fram emot min sommarkurs Solig

• Fröken Småland
    passau skrev 2011-05-27 08:58:54 följande:
    *inser att fr S är galen* man kan inte plugga så mkt! Passerat Halmstad på väg mot Älmhult!
    Äh, det är värre att jobba, då kan man ju inte hänga här hela tiden

Just nu har det varit väldigt lugnt ett tag, tack vare att jag skrev matte-tentan i förväg i mars. Men då var då andra siden stressigare så det jämnar ut sig. Fast plugga med barn är verkligen toppen! Solig
  • Fröken Småland
    AnPa skrev 2011-05-27 11:46:40 följande:

Hoppas att det blir så för mig också! Verkar väldigt smidigt med hämtning och lämning på förskolan när man pluggar, lättare att styra tiderna och förhoppningsvis mindre stress samt mer tid med barnen

Distansstudier är extremt flexibelt, särskilt om man bara läser en kurs (två parallella kurser ger mycket merarbete). Då har man ungefär ett seminarium och en föreläsning i veckan, samt kanske en studiegruppsträff. Seminariet är alltid spikat och obligatoriskt men studiegruppsträffen kommer man överens om i gruppen (i ena kursen ville t ex alla ha kvällstid och i andra kursen ville alla ha dagtid) och föreläsningen kollar man på precis när man har lust
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11