Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Jag försov mig imorse! Första gången det hänt på måååånga år. Ställde klockan som vanligt igår (även om jag nästan alltid vaknar innan sex) men inatt var lilleman vaken i 2,5 timmar, låg och vred och vände sig och var törstig i omgångar. Gissar på växtvärk för då brukar de bli så där oroliga, och i kombination med värmen var det så klart svårt att sova. Hur som helst så har batteriet på klockan tagit slut så den stod kvar på elva från igår kväll och jag var trött efter nattens bravader. Vaknade 06.44 och bussen går 07.00. Då skulle hon ha med både fickpeng, matsäck, regnkläder, extrakläder och bilkudde-ryggsäck för de skall till Gränna på skolresa idag. Men det gick med en minut tillgodo eller nåt.

Phu, världens sämsta dag att försova sig för jag hade inte kunnat köra henne heller om hon missat bussen, bilen är inlämnad för service *får nästa panik vid tanken på att hon skulle missat skolresan*

• Fröken Småland
    Leende skrev 2011-06-07 08:24:39 följande:
    Godmorgon tråden!

Vad gör ni föresten på dagarna/ har för yrken/ är hemma? Förstår att några är mammalediga... *ni behöver inte svara om ni inte vill*
    Själv är jag sjukskriven ni sissta tiden innan BF, har jobbig foglossningRynkar på näsan , men sköööönt att vara 
    hemma nu och förbereda sig iallafallSolig 
    Jag pluggar till lärare på distans, världens bästa sysselsättning när man vill vara hemma med barnen Dessförinnan jobbade jag som ekonom i måååånga år *gammal* men vill inte jobba när barnen är små så nu pluggar jag tills den minsta börjar skolan.
    bohusbebis skrev 2011-06-07 09:25:35 följande:

Var å gjorde ett reportage igår i ett supervitt och läckert "sommarhem", en bostadsrätt centralt med världens häftigaste terrass och utsikt över hela skärgården... 

"Gjorde reportage"? *mer än lovligt nyfiken*
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-06-07 09:48:11 följande:
    frilansar lite åt magasin, har två reportage som strax publiceras i Moderna Hus och Moderna Hem inom kort (tror det var runt midsommar)... innan jag "hoppade" av yrkeslivet och blev livsnjutare (läs mångsysslare och mamma) så var jag chefredaktör för ett livsstilsmagasin... rätt utbrännande... så jag har liksom gjort mitt och försöker nu att bara göra "kul" saker... dessvärre tjänar man inte så mycket pengar på det, men man lever lite annorlunda istället...
    Men vad spännande! En karriärist/celeb i tråden, det trodde man väl aldrig

Grattis till ditt nya liv
  • Fröken Småland

Haha, jag behövde inte beröm eller bekräftelse utan tänkte bara dela med mig av en crazy morgon .

Vet ni vad som mer kommer att bli crazy? När lilleman skall följa med mig till universitetet i tre heldagar! Ni håller tummarna va?

• Fröken Småland

Nja, det är varierad kvalitet på uppförandet om man säger så (även om han mestadels är en liten ängel) . Men om han är på bra humör (och jag) så kommer det nog att gå bra, skall förbereda massiva mängder av mutor och överraskningar

Och så hoppas vi att mina kursare inte spontandör av mitt tilltag att ta med mig barn

• Fröken Småland
    Ekorrfamiljen skrev 2011-06-07 11:56:54 följande:
    Fast då måste du ju automatiskt bli kursetta, eller hur? Oskyldig {#emotions_dlg.djavulsk} *planerar*
    Absolut!
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-06-07 13:22:25 följande:
    men är det inte för typiskt... har gått å trånat efter en fräsch zapp en tid... och när jag just köpt två (!!!) nöd-röda så bara ramlar det in fina svarta till okej pris på blocket (2 st idag)... gillar inte riktigt de där semperröda (däremot nya rebel red)... jaja... ibland får snålheten stå före fåfängan...
    Sälj de du har och köp en svart?

*planerar eget vagninköp* Hemligt än så länge
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-06-07 13:47:17 följande:

mmmm spännande... vaddå? en swift

Äh, de röda duger... tillkommer ju frakt om jag skulle köpa nån av de som är på blocket nu... bara så typiskt liksom...

Nä, ingen Swift, en sån har jag haft. Får se om det blir något, jag berättar när jag bestämt mig
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-06-07 14:24:42 följande:
    och ett barnkafé med små bord och kanske rent av "gör din egen kaka"-aktiviteter... OCH en bra lekplats, så att alla föräldrar kan få sitta i lugn och ro...
    *åker till bohus fik på stört*
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2011-06-07 14:30:25 följande:
    Välkommen! (egentligen kan vi nästan uppfylla alla "önskemålen" här hemma som det är, bara att duka fram lite fika...)
    Helt OK. Vilken tid skall vi komma?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11