• passau

K*B*N, pratar del 11

sålde en bb som dom gnällde att den lutade åt huvudändan...

FrS skickade ett mail med att dom flesta lutar och det är ett kännt fel typ...
    för dom var rätt vassa i tonen från början men mjuknade efter Frs...*L*

jag hade ju inte använt liggdelen eftersom M var 9mån när den flyttade hit...

• passau
    Fröken Småland skrev 2010-06-03 09:42:16 följande:
    Jag har ingen erfarenhet av Maxi Cosis stolar men jag har alltid tyckt när jag klämt på dem i butiker att de verkar väldigt mysiga. Har för mig att deras bältesstol fick bra testresultat för något år sedan.
    vi gillar framför allt lut-läget då vi ofta åker ganska långt,,,
    annars är den ju som vilken stol som helst...
  • passau
    Riskiflickan skrev 2010-06-03 11:51:28 följande:
    ja, nån hade ju redan svarat, så är det med att läsa, svara å inte läsa klart jag hade tänkt den stolen först, men det blev en maxi cosi som jag hoppas ska vara lagom att ärva sen när nr 2 kommer å då köpa en framåtvänd bilstol till sonen
    mobi?
    vi är jätte nöjda med den!
  • passau

har du kollat stadium?

dom har inte liknande kavat skor men dom som var i länkarna ovan har jag köpt för 39-49kr på stadium, andra färger dock...
    även öpt jympadojjor 39:-/st och nu senast i Strömstad typ trecking skor för 49:-/st kommer nog passa till hösten...

där gör jag många bra fynd

• passau
    Nifelheim skrev 2010-06-04 06:35:36 följande:
    Här är nytillskottet: www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=11355... har inte hämtat den än, men nu får jag ju min BLÅA vagn iaf. Hoppas bara att Elric får plats, annars måste jag nog snart åka till Danmark trots att det inte känns helt bra
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
    jätte fin!
  • passau

borde packa...

kollade just på vad jag la fram för kläder igår...

varför packar jag fin kläder när jag ska vara i stugan å jobba?
    kommer garanterat inte ta på mig någon av fin klänningarna! *korkad*

• passau
    Kavat skrev 2010-06-04 11:02:53 följande:
    Tack för input om bil. Vi får väl se hur det går. Spännande spännande!

Lilleman blir ju helt dyblöt i bilstolen så det hade varit gott med AC. Men vi funderar på att flytta bak honom om vi nu inte köper bil i dagarna. Han sitter ju bakåtvänd så solen står ju givetvis på rutan när den skiner, även om han har solskyddsfilt "om" bilstolen.
    Men då får vi påbörja projekt övertalning av dottern. Hon sitter bakom passagerarplatsen och hans stol behöver den plasten i och med att den är bakåtvänd och då kan inte föraren flytta sin stol, med andra ord, samma person måste köra bilen.

Maken satte hennes stol bakom föraren en gång och vilka protester det blev...

Annars så är jag helt slut just nu. Har varit fullt schema i två dagar hemifrån. Inget fysiskt ansträngande, men man blir trött ändå. Idag kommer bästisen med barnen så då ska vi hålla oss hemma! Så skönt!

Igår var vi på lantgården här i faggorna och sen till banken och sen middag på Ikea. Biligt och bra.

Föresten visst är det lustigt. Igår fick jag sova på morgonen och maken tog barnen. Trodde ett svagt ögonblick att allt skulle vara klart för avfärd typ när jag vaknade och att han skulle väcka mig i "tid". Jag kan verkligen sova hur länge som helst annars...

Men han väckte mig 9.30 och ingenting av picnoc och annat var fixat. Vi kom iväg efter 11. Ingen fara på taket så, men det är verkligen skillnad på rutin, hur barnen är, vad man gör osv. Jag fattar liksom inte hur man kan gå upp 7.30 och inte göra något mer än att äta frukost i två timmar när man har saker man behöver göra för att komma iväg!?
    Men annars så är det så oerhört gott, riktigt njuter av solen och lugnet idag!
    Skönt att det bara inte är min som är ett hopplöst fall!

brukar säga att jag curlar min man... han blir rätt sur då
  • passau

I går åt M lecakulor, ringde gift info, då jag inte visste vad jag skulle göra och inte hittade något liknande när jag googlade... :-O
    idag har vi provat slemmig, saltad snigel...
    urk... tack och lov hade hon nog "bara" slem och salt på handen, och jag skrek så d kom nog inte mkt i munnen men äckligt värre är det!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11