• passau

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-06-08 22:31:23 följande:
    och jag vill ha solskyddet!!

Asereht: Var det inte du som hade länk till billiga solskydd till barnvagnar? Måste ha ett eftersom Sing:en har så kort sufflett.

Hej igen förresten, vi är hemma från en härlig Stockholmstripp nu. Vad har jag missat?

Kan man vara allergisk mot potatis som bebis? Vemund kräktes som en katt efter bara några skedar nu ikväll. Vendel var likadan när han var runt året..
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
    jag har ett solskydd jag försökte ha på pt´n... tror d e sunshade... inboxa om d e intr.
  • passau
    Fröken Småland skrev 2010-06-10 07:30:33 följande:
    Jag sitter och tjuvlyssnar på Maja och hennes kompis när de leker. Just nu är de båda läkare vid namn Priscilla och Medina (?) och lillebror är patient och störtblöder från huvudet. Dialog:
    -Hjälp, han blöder! Han dör om fem minuter!
    -Vad skall vi göra?
    (paus)
    -Vi hämtar en sjuksköterska!

jag kommer! *d här vill jag se*
  • passau

Fr.S kan inte du inboxa stl på barnen, å ålder så ska jag se OM jag hinner fixa ngt kul som tack för brevet
    men nu är vi i stugan och här finns inget kul alls*L*

• passau

många grattis idag och i helgen...
    Grattis till Maja, Sara och Lokatts tjej!

vi är i stugan och bygger, hinner inte vara här så mkt, men kollar in i bland iaf...
    ha en mysig dag!

• passau
    Fröken Småland skrev 2010-06-14 12:04:40 följande:
    Tack för alla grattis! Jag citerar Kavats grattis eftersom jag tycker det är lite kul att hon anammat det danska grattis-sättet

Hemma och städar golven lite innan släkten kommer, inte för att jag brukar göra mig till något nämnvärt men nu var det visst *host* stampat jordgolv i köket så det var dags... Fast än så länge är det bara på planeringsstadiet, jag satte mig här i stället Om en halvtimme måste jag hämta lillebror, undrar hur mycket jag hinner städa?

Det gick snorbra på intervjun men så är det väl när man inte är så särskilt intresserad utan är avkopplad och säger alla de rätta sakerna. Drog till med ett hutlöst löneanspråk med tillägget - och jag är värd det. *fnissar åt mig själv*
    hejja!

ska oxå löneförhandla snart... med retroaktivt sedan jan! hehe!
  • passau
    Asereht skrev 2010-06-16 16:51:27 följande:
    Ni som syr mkt, vart är bäst att beställa ifrån om man vill köpa tillbehör som kantband, viselin (eller hur det stavas) osv? Funderar på att skaffa mig en snedslåvikare också, är det så smart som det verkar? Jag gillar bred akantband och det är inte alltid man hittar det.
     Tips emottages tacksamnt.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    jag har köpt kantbandvikare på panduro och kan rekommendera den breda, (har båda)
    använder den en hel del och köper sällan mer än svart och vita kantband för att jag är lat*L*

jag gissar att bebis kommer 30/7... eller så har jag ett frikort på 0808, (gifte oss 080808)  

*lägger barn och snickrar vidare*
    drar förresten på semester till Falkenberg på fredag!

tänkte ta en sväng till dk med och kolla tyg
  • passau

ni glömde mig!

25/7 Fröken Småland
    29/7 K Kavat
    30/7 Passau
    31/7 Nifelheim
    1/8 Zasata
    2/8 Barnmorskan
    5/8 Pruseluskan
    7/8 Asereht
    8/8 Passau - frikort... bröllopsdag!

• passau
    Ekorrfamiljen skrev 2010-06-17 16:47:17 följande:
    Vill också shoppa skaloveraller på rea men vet inte vilken storlek knubbkorven kan tänkas ha i höst/vinter. Han har ju 80 nu..

Pruseluskan: Vilken modell och vad kostade den? Jag kommer inte att vilja lägga mer än max 5000:- beroende på hur ekonomin och övriga omständigheter ser ut sen. Ja, Sing:en är lite högre än andra vagnar (speciellt om man jämför med nya BB Bee. ) Handtaget är ett par cm för högt för mig egentligen, men jag får väl skaffa platådojjor!

Asereht: Jo, jag ska försöka få dottern att vänta till i höst. Tack för input!
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
    vi opererar inte "skönhets grejer"(typ ofarliga födelsemärken för syns  skull) i månader som INTE har R i sig
    så apRil -septembeR  (maj-aug.) är det operations fritt

jag behöver bara ha kvar 30/7 eftersom den tittar ut då

kolla in min vagn, den var ju långlivad... NOT!
    http://www.blocket.se/ostergotland/Bugaboo___chabby_style__28064235.htm?ca=15&w=3
  • passau
    Asereht skrev 2010-06-17 17:08:53 följande:
    *fnissar* Men de har fått väldigt mycket beröm för den under den korta tiden och haft vääääldigt mkt användning för adaptrarna.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
    typ
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11