Kavat skrev 2010-06-04 11:02:53 följande:
Tack för input om bil. Vi får väl se hur det går. Spännande spännande!
Lilleman blir ju helt dyblöt i bilstolen så det hade varit gott med AC. Men vi funderar på att flytta bak honom om vi nu inte köper bil i dagarna. Han sitter ju bakåtvänd så solen står ju givetvis på rutan när den skiner, även om han har solskyddsfilt "om" bilstolen.
Men då får vi påbörja projekt övertalning av dottern. Hon sitter bakom passagerarplatsen och hans stol behöver den plasten i och med att den är bakåtvänd och då kan inte föraren flytta sin stol, med andra ord, samma person måste köra bilen.
Maken satte hennes stol bakom föraren en gång och vilka protester det blev...
Annars så är jag helt slut just nu. Har varit fullt schema i två dagar hemifrån. Inget fysiskt ansträngande, men man blir trött ändå. Idag kommer bästisen med barnen så då ska vi hålla oss hemma! Så skönt!
Igår var vi på lantgården här i faggorna och sen till banken och sen middag på Ikea.

Biligt och bra.
Föresten visst är det lustigt. Igår fick jag sova på morgonen och maken tog barnen. Trodde ett svagt ögonblick att allt skulle vara klart för avfärd typ när jag vaknade och att han skulle väcka mig i "tid". Jag kan verkligen sova hur länge som helst annars...
Men han väckte mig 9.30 och ingenting av picnoc och annat var fixat. Vi kom iväg efter 11. Ingen fara på taket så, men det är verkligen skillnad på rutin, hur barnen är, vad man gör osv. Jag fattar liksom inte hur man kan gå upp 7.30 och inte göra något mer än att äta frukost i två timmar när man har saker man behöver göra för att komma iväg!?
Men annars så är det så oerhört gott, riktigt njuter av solen och lugnet idag!
Skönt att det bara inte är min som är ett hopplöst fall!
brukar säga att jag curlar min man... han blir rätt sur då