• passau

K*B*N, pratar del 11

Pruseluskan skrev 2010-05-26 19:07:51 följande:
    vilken färg blev det på sittyn?
    har en beige/svart klädsel på nu, med fina korv-fläckar, tack och lov att jag inte bytt till den fina roooooooooosa som satt på när jag köpte den!
  • passau

Ase : lyxigt med färdigt mönster*L'

jag hade provsytt utan innertyg i ett trasigt lakan eller ngt för att förstå och se om jag hade velat göra om ngt med mönstret.,,

nu är lillfia mätt och vägd... 74,5 lång och 10445g.
    210g tyngre än S men 2 cm större hof...

• passau
    Lokatt skrev 2010-05-27 12:02:41 följande:
    ah, verkar som bra tips, tack!
    är hon "tjejig"?
    S fulkomligen ÄLSKAR barbie-böckerna jag köpte på loppis för 2kr/st...
    tror dom är från någon bokklubb...
    kanske en rolig paket som kommer 1ggn/mån?
    där e en del text med bilder... rätt mkt text för en 3 åring när jag skall läsa som vill hon ska sova
  • passau
    passau skrev 2010-05-27 12:08:31 följande:
    är hon "tjejig"?S fulkomligen ÄLSKAR barbie-böckerna jag köpte på loppis för 2kr/st...tror dom är från någon bokklubb...kanske en rolig paket som kommer 1ggn/mån?där e en del text med bilder... rätt mkt text för en 3 åring när jag skall läsa som vill hon ska sova
    http://www.tradera.com/BARBIE-SOM-CIRKUSPRINSESSA-BARBIE-BOKKLUBBEN-auktion_341216_109842276,

http://www.tradera.com/BARBIE-PA-EN-ODE-O-BARBIE-BOKKLUBBEN--auktion_341216_111702766
  • passau

vanliga kalles bokklubb?
    dom hade vi som barn, tänkte leta fram dom i sommar till S...

• passau
    Nifelheim skrev 2010-05-27 13:03:18 följande:
    Nu ska jag vara lite gnällig, men om man inte är desperat i att få upp läsintresset hos sitt barn så tycker inte jag att de där Disneyböckerna är några höjdare. Åtminstone de vi har hemma (ärvda så de nya kanske är bättre) är inte alls särskilt bra skrivna. Dålig meningsbyggnad, känns nästan som om de bara är rakt översatta ibland. Jag skulle vara försiktig med sånt till mitt läsande barn.
    jag har inte läst dem sen jag var lite så jag har ingen koll... tänkte bara på text storleken och bilderna i propotion...
  • passau
    Pruseluskan skrev 2010-05-27 14:40:49 följande:
    naaawe....!
    kunde fått den via en annan tråd men bangade och insåg att jag kan sy för nån 100:- till båda medan dom kostade 200:-/st där *Fr S har inspirerat mig*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11