Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Thulo skrev 2010-07-23 19:34:51 följande:

Tjapp nu får jag äntligen använda bebisens vagnar     efter att ha fått nästan bara sitta still och vilat pga mitt höga bl.tryck så är han äntligen här ♥.
    men jisses vad han förbrukar blöjor och kläder han är så smal att blöjorna läcker. Hade ju räknat med en stor bebis då storebror som fyller 3 år imorgon vägde 4090 medans den här bara vägde 3090 är stooor skillnad han drunknar i strl 50 och jag som inte hade skaffat  så mycket i den strl   
    Åh så söt. Grattis!
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Visst var det några av er som köpte bärbara dvd-spelare? Vad rekomenderar ni till ett vettigt pris? Jag tror inte att den kommer bli så välanvänd, men vi ska åka till Finland och vara där i en vecka och det är dels lååååång bilresa och så kommer vi bo i en liten trång sommarstuga så allt för att hålla vilden i schack måste planeras.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Jag tar förresten tacksamt emot flera tips på hur man lättast roar en överaktiv 3åring på bilresa och eventuella regniga dagar.

• Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-07-27 10:29:59 följande:
    Halloj, nu är jag tillbaka på fast mark

Och ligger cirkus 7mil efter i tråden. Nått nytt ?
    Ser att du blivit med PT Nif, grattis! Vilken färg?
    Så nitron fick lov att flytta så snar, why?
    Tack. En Svart Vibe med röda sittdynor. Nitron fick lov att flytta eftersom den blev lite i kortaste laget när E skulle sova. Använder vagnen mest sena kvällar när han somnat så det är viktigt med bra sovutrymme.

Låter bra att du är nöjd med den från Kjell&Co, har funderat på den. Priset tilltalar smålänningen i mig
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 08:24:16 följande:
    Nif: skulle inte en sån där dansk mastodontliggvagn vara något för dig? Såg en billig på loppis häromdagen.
    Nej fy tusan. Tungan ute Iom att det mest behövs när vi fiskar när E har somnat så ska det ju helst vara lätt att slänga in den i bilen. Phil&ted får duga nu sista delen av vagnsperioden, sen är det nog slut på kvällsutflykter.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 09:13:40 följande:
    Nif: haha, ingen mastodontvagn då alltså, trodde mest det var för hundpromenader i närområdet
    Hihi. Nja, vagn används förvisso även till sena hundpromenader, men då funkar det bra att bara "slänga ner" honom i softyn, så korta stunder kan han sova bra i den med.
  • Nifelheim

Var det någon som hade fler bra tips på bra saker att ha med att roa världens vildaste barn med?

Smålego, pennor och papper, dvd-spelare har jag tänkt... men sen står det still.. Några "gubbar" att leka med är nog självklara då det är favoritleksaken.

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 09:37:02 följande:
    Om du har råd: kolla efter en iPod touch till er båda. Finns massor av spel som han kan fixa. Eller en gameboy eller motsvarande, har dock dålig koll på vad såna kostar. Skall fundera lite till och se om jag kan komma på något billigare och mer pedagogiskt förslag
    Oj det glömde jag. Han har en V-smile pocket (som ett gameboy men för mindre barn). Den tar jag såklart med
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 12:01:10 följande:
    Såpbubblor och ballonger har jag ALLTID i väskan. Och ett egengjort memory med bilder på barnen.
    *antecknar*
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-07-28 11:54:45 följande:
    såpbubblor , "väg"kritor  och plastbåtar att leka med i vattten har räddat vår semester och dockvagn.
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 09:37:02 följande:
    Om du har råd: kolla efter en iPod touch till er båda. Finns massor av spel som han kan fixa. Eller en gameboy eller motsvarande, har dock dålig koll på vad såna kostar. Skall fundera lite till och se om jag kan komma på något billigare och mer pedagogiskt förslag
    ipad?
    Ah.. Mycket bra förslag. *antecknar det också*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11