Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

K*B*N, pratar del 11

Asereht: OM ni orkar åka hitåt så får ni väldigt gärna låna våran. Definitivt inte den snyggaste som finns, men mycket välfungerande.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Nifelheim skrev 2010-08-20 16:55:59 följande:
    Asereht: OM ni orkar åka hitåt så får ni väldigt gärna låna våran. Definitivt inte den snyggaste som finns, men mycket välfungerande.
    Med låna menar jag givetvis att ni får den med undantaget att jag får tillbaka den om den är hel när/om jag får fler barn och ifall jag då vill ha den
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2010-08-20 17:27:56 följande:
    Klart intressant, hur ser den ut? Med bord eller fasta leksaker?
    Med bord, utan fasta leksaker.... Har nog någon bild i galleriet
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2010-08-21 16:34:19 följande:
    Ohoj!

Nu har jag varit i shoppingtagen!  Först en tur till Karlssons för att kolla in skaloveraller, de hade 75% på en hel del kläder. Det var visserligen rätt urplockat men vi shoppade rätt friskt.

De gröna overallerna fanns bara kvar i strl 62 och 68 tyvärr. Jag köpte en 68 till åt Nöffe (som redan har en i 74 men den är så stor fortfarande). Kommer den inte till användning så går det ju alltid att sälja framöver.
    Skaloverallen fanns även i rosa i strl 62, 68, 80 occh 92. Tog en av varje, tänkte att man alltid kan lägga ut dem på T. Är det någon av er som är intresserad av någon av de rosa får ni säga till privat.

Jag köpte, 5 skaloveraller, 3 softshelljackor, en skaljacka till maken, 2 par joggingbyxor till storbus, badshorts till storbus, bad/solsuit till Nöffe (framförhållning), 2 ryggsäckar, 2 djupa tallrikar och två flata med hög kant i hammarplast och två fleeceset (jacka och byxa) för 1000,50:-. Tycker det var rätt bra med grejor för pengarna.

Sen storhandlade vi mat. Det blev dyrare även om det var ekonomiskt. Så nu har jag en massa grejor och en fullproppad frys. Och jag är väldigt trött. *s*
    Kul med fynd. Var ni på Karlssons i N? Jag funderar på att åka till S-näs i veckan om jag hinner/orkar. Här i stan finns ju inte Karlssons.
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2010-08-21 16:45:14 följande:
    Jepp i N. Det är trevligt när saker kostar lite tycker jag. Kanske har de mer kvar i S-näs. Håller tummarna för det. Finns den gröna i typ 80 eller 86 får du gärna köpa en åt mig. Jag har totalt snöat in på grönt! .-D
    Om jag kommer dit kollar jag absolut åt dig.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-08-21 17:05:01 följande:
    Är det någon som har IP-telefoni? Jag tänkte att jag skulle skaffa det nu när jag äntligen har en hygglig uppkoppling men jag vet för lite för att orka leta efter bästa deal. Sen har jag en fråga som jag inte vet vem som kan svara på då det känns som att den faller mellan alla stolar men det kanske är någon här i tråden som känner någon elresemontör? Drömmer

Fråga: funkar hemtjänstlarm även om man har IP-telefoni?
    Jag har IP-telefoni. Har inte haft det så länge, men har än så länge inte märkt någon skillnad alls mot telias vanliga.

Nej man kan INTE ha hemtjänstlarm eftersom IP-telefonin är beroende av ström. Blir det strömavbrott skiter sig alltså hemtjänstjoxet också vilket är en smula opraktiskt.
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-08-21 16:48:59 följande:
    Och så kollar du efter en 104:a också *ger order*

Självklart
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2010-08-22 12:13:53 följande:
    Nöffe vägrar gröt! Det gick bra första veckan men den här veckan så har det varit nobben. Han vill inte öppna munnen, lurar man i honom den så gör han äckelgrimaser och har munnen på vid gavel och lutar sig framåt så det rinner ut igen. Samma visa varje dag.

Igår gav vi majs/potatispuré och det gick betydligt bättre.
    Har han reagerat något mer annars? Precis sådär var Elric. Han kan fortfarande inte äta gröt utan blir superäcklad av konsistensen, och jag tror att han när han var liten märkte att han mådde dåligt av det, men jag var för trög för att fatta att han kunde vara allergisk mot havren
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-08-25 07:54:11 följande:
    Bara lite smått, och några spel och tillbehör till vårt Wii. Jag behövde några fler handkontroller så att jag får vara med och spela när Maja och hennes kompisar spelar

Lillebror brukar också vara med. Han får en handkontroll som hör till Playstation men han har inga synpunkter på att kabeln ligger lös på golvet utan lyser som en sol när vi berömmer honom för goda insatser
    Går han med på det alltså? *avundsjuk* Elric blir tvärförbannad när hans "gubbe" inte rör sig när jag gett honom en kontroll till Wii utan att aktivera den.
  • Nifelheim

Tittar bara in och meddelar att jag lever. Dålig på att skriva nu för tiden, men jag följer er i smyg

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11