Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

Välkommen tillbaka Riski!

Igår var det ett solkrämstest i Aftonbladet, såg ni det? Vill tipsa om att testvinnaren Eucerin Kids Sun Spray 50 + är på extrapris på Apoteket just nu om man är pluskund. Kostar 152 istället för 190 så billigt är det ju inte men det hjälper ju lite i alla fall

• Fröken Småland

Pruseluskan: Vad härligt att du genuint kunde glädjas för din vän, det kan vara svårt ibland hur gärna man än vill.

Häromdagen träffade jag en gammal jobbarkompis som väntar en sladdis vilken dag som helst nu, hennes tidigare barn är 7 och 10 år. Så frågade jag (givetvis) vad hon köpt för vagn till bebisen. Glatt svar: "Åh, det behövdes inte, jag har sparat den gamla"

*fattar verkligen inte*

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-27 07:47:11 följande:
    Du är förlåten. Japp iphoneskal, jag har just fått hem en. Nu ska jag bara lära mig hur man gör. Jag har ju lyssnat på maken i ett par veckor nu som går och gnäller över sin och hur kass den är (allvarligt alltså). Han tycker inte man kan göra någonting med den, jag tror att det är för att han inte förstår sig på den. Han är inte übertekninsk när det gäller sånt om man säger så. Han skulle helst haft ericssons gamla hajfena, det var pålitliga grejer det! Men jag tror på iphone, så gillar jag tekniska leksaker också och alla jag träffat som har den älskar den.
    Det är absolut ett handhavandefel, iPhonen är som Buggan; helt superb, användarvänlig och högkvalitativ. Mitt tips är att läsa den lilla manualen som ligger i den; tar några minuter bara och så har man fått bra tips. Jag lärde mig några bra saker där som jag saknade; dels att om man gör två blanksteg i ett sms eller mail så blir det . och mellanslag och sen stor bokstav. Mycket tidsbesparande. Sen att man kan trycka längst upp på skärmens list när man surfar för att komma längst upp på sidan. När du surfar på vanliga internet så dubbeltappa på skärmen så anpassar den sig hyggligt (zoomar alltså) t ex på Tradera. Och en sak till; man kan ställa in snabbkommandon om man dubbeltrycker på startknappen och där har jag lagt kameran för att snabbt komma åt den
  • Fröken Småland

Asereht: Jag har inte laddat ned så mycket men jag använder WhatsApp väldigt mycket då det är en gratis sms-tjänst. Tror den kostar 7 kr att ladda ned och sen chattar/messar man gratis resten av livet typ. Bra för oss som som inte har abonnemang med fria sms och vi messar mycket till varandra. Sen har jag en guldfisk som jag tar hand om och matar varje morgon *fnissar åt mig själv* som en Tamagotchi ungefär (hur det nu stavas). Goldie fick en bebis i helgen för övrigt

Blocket har en bra app och Föreningssparbanken måste man också ha. Den är inte skitbra men ändå ovärderlig tycker jag. Sen rekommenderar jag (eller inte!) Doodle Jump som är ett superenkelt spel som är extremt vanebildande!

Andra appar som jag använder lite mindre regelbundet är: hitta, eniro (som min pyssling utvecklat!), prisjakt, google, youtube, wikiamo, tv4play, svt play, aftonbladet, expressen, podradio, posta (närmaste brevlåda samt portotabell), tagut (närmaste uttagsautomat), iTranslate och superfavoriten 1Password där man skriver in de miljoner password man har överallt.

Jag skulle antagligen inte överleva utan min darling iPhone! Fast det blir mindre och mindre sällan som jag sitter vid datorn så det är väl positivt antar jag.

• Fröken Småland

Aha, då förstår jag. Jag kollade inte länkarna eftersom min uppkoppling bara gör mig sur när jag skall surfa på sånt

Å andra sidan är internetuppkopplingen här hemma gratis eftersom jag använder internetdelning med mobilen {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11