Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

K*B*N, pratar del 11

zasata skrev 2010-05-29 20:20:21 följande:
    vilken färg blev det?ok. lokatt inboxa din adress, det är ritat!Jag bor ju 10min från Lerum Han har sökt en KY utbildnings som heter (skall fråga... jag är den där bra flickvänen som bryr mig så..) instalations inginjör.usch har du det? stackare Mamma sa att Ebba var rätt hostig snorig och röd i ögat.. Så får väl se i morgon.. du är så smärt så!
    Det var Kavat som ville ha mönster... Men skicka du till Lokatt också, hon kanske behöver något annat än håret att fokusera på {#lang_emotions_dreamer}.

Kul med utbildning för Tobbe, hoppas han kommer in och att det är vad han hoppats på. Är det en lång utbildning?

Och grattis till den låga vikten! {#lang_emotions_flower} *sjukt avundsjuk*
  • Fröken Småland

Just det, Zasata, det blir i Mölndal som jag hämtar vagnen. Skall vara där kl tio och tillbaka hemma senast kl ett och då skall jag hinna Ullared på vägen hem *optimist*

• Fröken Småland
    zasata skrev 2010-05-29 20:30:03 följande:
    nix inte hört om jobbet än, skulle höra av sig slutet på nästa vecka.. Men jag tror inte jag får det :( var jätte många att göra 2a intervjuv med sa hon. Var på något annat för orderplock igår. så får väl hoppas på det. Men njae, inget jag vill ha egentligen ;)
    Fast någon skall ju få jobbet och det kan ju lika gärna bli du Vad duktig du är som söker en sån massa jobb! Imponerad... *lat*
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-05-29 20:44:03 följande:
    tråkig du är, ta med lilleman och lek med oss hade jag fått mitt jobb så ligger det nästan i Mölndal *vill ha*söker mkt jobb? njae.. Har en sida med ett jobb som varit öppen sen i ons.. snart skall jag skriva en ansökan *lat*jaha, kavat skicka din adress då dom två första helt enkelt FÖr nu orkar jag inte ner på golvet igen, det är jag för mätt för.
    Fast grejen är den att jag skall ta lilla bensinsnåla bilen för att det inte skall bli en dyr vagn och i den får inte barnen åka annat än på våra småvägar. Och så måste jag ändå hem till Maja för mormor skall på semester och jag orkar inte be någon annan om hjälp med barnpassning. Nu är det i alla fall bestämt att det blir affär på tisdag så det skall bli kul att se om jag kan sy någon klädsel eller ännu hellre hitta en snorbillig original.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-29 21:12:49 följande:
    Någon som vet någon sida där man kan köpa skal med matchadne bakgrundsbild till iphone? Såg sånt innan jag skaffade fånen och nu kommer jag inte alls ihåg var och i vilket sammanhang den länkades. Nu har jag snöat in på det där med rosa topset. Jag är riktigt sugen på det. Eg är jag inte någon "rosa person" men min skötväska går i beige, brun, orange och rosa så det är kul att matcha de färgerna. Vill ha de blommiga briodynorna i rött och brunt också så jag kan matcha där med. Helst skulle jag vilja ha båda de blommiga fleecepåsarna med. Det är väldigt kostsamt att matcha...
    Vad menar du med matchande bakgrundsbild? Jag hajar inte riktigt...
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-29 21:16:35 följande:
    Frk S, kanske det går att köpa en billig uj klädsel och justera den där det behövs? Såna ser man ju iaf lite då och då.
    Japp, det är en av mina planer. Hojta gärna till om du ser någon
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-05-29 21:21:41 följande:
    Jag måste säga att det där melodifestivalsjoxet inte alls är min grej...Idag har jag varit såå duktig. Först gammeldags marknad, sen hem och sytt som en tok. Sytt klart vagnsåbäket, så nu ska jag bara montera ihop det sista och sen be de hämta den, sen trillar det in lite söta slantar därifrån. Sen har jag fållat upp jeans åt Grannen, lagat tre par jeans åt Elric, pillat i resår i två par byxor åt honom, tvättat, fållat upp och strukit Elrics frack och sytt klart en mössa som legat halvklar i sisådär två år. Puh.. Borde verkligen städa också, men det får väl bli en akutstädning i morgon efter morsdagsmiddag hos min mor. Pissväder ute förresten, var är sommaren?
    Oj, det var produktivt minsann! Vad är det för vagn du klär om? Gissar på Emmaljunga eftersom du frågade om deras sitsar. Bild!!!

På tal om bild så skall jag fixa bild på vardagsrummet som numera är blått och vårigt.
  • Fröken Småland

Tog en bild igår när jag slitit färdigt med sofforna. Jag gillar kuddarna och gardinerna jättemycket men mattan var ett panik-köp för att ha något på golvet när min mammas hund bajsat på vår ullmatta Skall byta den när jag hittar något fint som jag gillar men eftersom jag egentligen inte gillar blått så lär det bli svårt. Gardinerna är i skirt linne och mycket snyggare i verkligheten. Mattan består av två trasmattor som jag lät bli att sy ihop och fäste samman med kardborre istället vilket gör att två enkelmattor lätt kan tvättas i tvättmaskinen. Tavlornas motiv skall bytas också, måste hitta något som är vårigt och lätt

Och så en riktigt härlig bild på mina läckra ögon. De brukar inte se ut så här, jag lovar!!!

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2010-05-29 21:39:21 följande:
    Nää, ingen Emmaljunga, det frågade jag om för att jag är sugen på att testa om det går att trycka ner Elric i en nitro. Han är ju egentligen för tung, men vad tusan Vagnen jag klätt om är något gammalt.. Gissar på en Brio 70-tal någonting. Den var i typ jeanstyg med blått tyg med vita hjärtan inuti. Jeansyttertyget är kvar, men nu har den Mairos elefanter inuti istället. Bild kommer i morgon om vädret är bättre, törs inte ta ut den o fota när det spöregnar ju.
    Ah, låter fint! Har ni retronördar sett att Brio kommer med nytillverkning av prinsessan Victorias vagn nu inför the big bröllop? Tror den hette Happy Heritage eller nåt sånt.
    Asereht skrev 2010-05-29 21:33:16 följande:
    Hittade! Kom på att det nog var på sb jag läst och det var det. Så här menade jag:  www.bluebox.se/bilder/varor/a05005_3.jpgJag är lite töntig men jag gillar bakgrunder, teman och liknande.
    Haha, det var nördigt!
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2010-05-29 21:49:18 följande:
    i samma tyg?! För i de tygerna gjordes den endast i två ex. då när det begav sig.Nu är håret färgat, det är blött än så svårt att säga, vad jag direkt ser är att det iaf. inte är så ljust som det borde!!  Men bara det inte är grönt/grått/gult så antar jag att jag får nöja mig Fr.s vad har du gjort med ögonen?? Allergi? Gick inte ullmattan att rädda då menar du? vårligt inrett
    Ja, den skall se precis likadan ut som den som tillverkades i två ex. Kul

Hoppas håret blir som du tänkt dig. Det går ju alltid att slinga lite till om bara färgen är rätt.

Jag har fått ögoninflammtionen som barnen har/har haft. Visst är jag läcker?

Nej, en ullmatta går inte tvätta och aldrig att jag använder den mera när en hund bajsat på den {#lang_emotions_throwup}
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11