Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Nu har jag just kommit hem efter en heldag på stan med lillgrisen. Det gick faktiskt riktigt bra. Han var iofs int ehelt nöjd hela tiden men vem är det. Mestadels var han nöjd och när det blev tuttkris tog vi en sen lunch på "gyllene måsen".

Vi startade dagen med bussning till stan klockan 08:40. Hade tid på bvc 9:30. Lillgrisen vägdes, mättes och fick sprutor. Stackars liten. Själv hade jag sånt där edps-samtal eller vad det nu hette. Jag är iaf helt normal. Tur var väl det! *ha ha*

Vikt idag med tre dagar kvar till 3 månadersdagen var 5895 g. Längd 60,5 cm. Han växer så det knakar lillfisen. {#lang_emotions_heart}

Efter bvc knatade vi upp till stan (en 15 min prommis). Sen har jag lallat omkring där hela dagen. Jag försökte hålla igen och inte tokshoppa eftersom det mesta finns men lite blev det iaf. Köpte några kortärmade heldressar i strl 68. Bra som pyjamaser och bra sen när det blir riktigt varmt ute (om det blir det). En liten lurvjacka i olivgrönt, en solhatt med apor och ett par bodys med barbapappa blev det med. Men mer än så gick jag inte loss. Var tom in på po.p och köpt eingenting trots att jag har rabattkupong!

Köpte två blusar och en tunika till mig och två par jeans till maken. Resten av ligan fick såpbubblor. *s* Kollade efter helt vanliga basic toppluvor till de stora grabbarna och hittade NADA! Helt otroligt, går det inte hitta sånt längre?

Jg hade Happyn tills tan, det kräver lite mer eftertanke att köra vanlig fyrhjuling på butiker kan jag säga. Speciellt nrä man är van vid rotrande hjul. Men för att vara fyrhjuling är den trevlig. Den har ju supergung och stor packyta under vilket förlåter det mesta. *s*

Nu ska jag packa upp lite grejor coh ta hand om sur liten kille. Återkommer.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht

Jag avskyr lackade chassin! Minsta lilla skav/repa syns ju hur tydligt som helst! *grrrr* Desutom är det mkt större rostrisk då.

Sen har jag noll förståelse för varför man envisas med vita innerfoder i vagnar. Det är ju där skitiga små händer kommer att befinna sig. Varför kan man inte fodra med färg ton i ton med huvudfärgen.? Vad mkt snyggare det skulle vara.

Dgens gnäll. *check*

• Asereht

Tiller som inte FB:ar men har Spotify och skulle vilja poppa lite skön musik med barnen så delar jag med mig av en gammal nostalgifavorit från min barndom.

Djurens Brevlåda

Hoppas det funkar också.

• Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-05-06 10:46:09 följande:
    Någon som vet någon som har en EW och som vill ha två nya bakhjul med fästen och allt...???
    Int enu längre. Lägg ut dem på T eller blocket så får du säkert en slant.
  • Asereht

Ni minns väl att jag klagade på klädutbudet till oss som drar lite större strl? Igår var jag in på KappAhl och på deras Generous avdelning hittade jag de här "snygga" brallorna i satinmaterial. Allvarligt, skulle ni ta på er dem??? Kan tillägga att man inte hittar något liknande bland de "normala" storlekarna. {#lang_emotions_undecided}

Fulaste byxorna EVER!
    Klickbar bild.

• Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-05-06 11:44:20 följande:
    *?* va är det för typer?! *kramom* Hur mår bebis?
    Bebis är lite varm men verkar återgå till sitt vanliga sociala jag. Nu sover han.
  • Asereht

Spammar på lite med bilder på nya vagnen och min snygga Urbanna väska.
    Bilderna ska vara klickbara och förhoppningsvis i normal tumstrl.

Nya vagnen. Brio Happy Classic i färgen Dark Camel.   DSC01195.JPG

Brio Happy Classic med Urbanna skötväskan. Lillgrisen sover i nya vagnen. 2010-05-05

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11