• zasata
    Lokatt skrev 2010-06-08 20:23:16 följande:
    verkar som det bara blir tre barn på dotterns kalas. Hon fick välja vilka hon ville bjuda, vi sa max sex barn. Hon ville bara bjuda fyra (de hon umgås med, två från dagis, två inte från dagis), en verkar inte kunna.
    Tips på hur vi får barnen att känna stor kalaskänsla trots de är så få?
    roliga lekar. hur gammal är hon? denna med man har bindel för ögonen och ritar knorren på grisen är väl en bra kalaslek, fiskedamm, tårta, googla "kalas lekar"?
  • zasata
    Lokatt skrev 2010-06-08 20:27:06 följande:
    hon fyller sex år. Jo, man kanske kan leka det trots de bara är fyra stycken?

vad väntar du paket på?( mer än bugga grejerna (som jag inte är avis på nej då )
    jag är extas över dom.. ångrar jag inte köpte mer..
    ja det är klart man kan, russin leken med kanske?

en tröja från tradera, en skötväska, ett hemligt paket, bugaboo grejer, sen var det något mer.. *funderar och går in på mailen och tar en titt* eller var det inget mer? jo... något.. hum..,
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-06-08 20:38:48 följande:
    Jag hade skattjaktslotto på Majas kalas förra året. De fick varsin bricka (handritad lapp) med tre symboler på t ex en röd triangel, en grön bil och en svart katt. Sen tejpade jag upp en massa lappar med de enstaka motiven överallt och när de hittat sin figur fick de fästa den på brickan med tejpen och när de hade full bricka fick de lägga brickan i en låda som hissades upp på garagevinden och som kom ned med en godispåse istället På det viset undvek vi den värsta hysterin vid den obligatoriska fiskdammen och alla tyckte att lotto var kul.
    det låter som en jättebra idé ju, och lite tidsfördriv ;)
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-06-08 20:44:54 följande:
    Nope! Jag såg inte ditt sms förrän på morgonen (tack snälla för att du försökte!) men då var det för sent för sittdynorna vilket nog är det enda jag behöver
    här försökte jag vara snäll. synd jag inte har allas nummer ;) då jag var en bland dom som la bland den första orden så hade ni säkert hunnit ;)
  • zasata
    Fröken Småland skrev 2010-06-08 20:59:06 följande:

Tjohooo, idag sålde jag liggdelen till MT:n jag köpte (350 kr, vilket gör att chassit kostade 150 kr *nöjd*) och Majas gamla cykel. Så skall det se ut!

Och jag fick en sms-avisering om att min kamera och dvd-spelarna redan kommit, det kallar jag snabb leverans då jag beställde i söndags. Tack för det Elgiganten!

nice!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11