Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Han hade väl fått i sig cirka 70 g mörk choklad, men har inga symptom av de som räknas upp på en sida som handlar om just hundar och choklad. Det var runt 12-tiden han åt den tror jag.. (Hade hört att det inte var så farligt -ljus choklad- och han verkar ju precis som vanligt, men nu fick jag ju veta att det var värre med mörk choklad. Det är försent att framkalla kräkning men maken är ute med hunden på extra promenad nu. Undrar om han hittade med. kol också..)

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen

Hunden mår kanon, är precis lika stissig och jobbig som vanligt. Vi hade koll på honom hela kvällen och halva natten. Han visade inga som helst av de förgiftningssymptom som finns beskrivet om hundar och choklad och han sov lugnt och med bra andning/hjärtljud så vi tar det med ro. Nu ska jag dubbelchecka att jag verkligen stängt väskan innan jag hänger den ifrån mig om det finns godsaker där. (Vilket det ofta gör, men det brukar vara nyttigare saker än choklad i vanliga fall.)

Usch, jag läste om den påkörda bebisen i vår lokaltidning. *ångest*

Nu ska vi iväg till barnläkaren med Vemund. Inättras sov han med sin (återigen) nya skena och den sitter ännu på!! Det lär dröja innan han lär sig att få av den, hoppas jag.

• Ekorrfamiljen

Grattis Sarah!! Trodde faktiskt att det skulle bli en sork till. Ja, liten var han ju inte!

På tal om barn och olyckor.. Vi var på ÖoB idag. Vipera gick ut med Vemund till bilen och jag lyfte ner Vendel från vagnen och bad honom vänta medan jag tog ur alla varor och ställde in den bland de andra kundvagnarna. Låset krånglade lite men det tog några sekunder extra. När jag vänder mig om är Vendel borta!!! Kollar mig omkring men ingen unge. Då ser jag ut på parkeringen och där springer han, mot vår bil kanske 40 meter bort. Bilar backade och krånglade där och mitt emellan är min lille kille! Shiiiit! Hjärtat stannade nästan. Han som loooovat så dyrt och heligt att vänta på mig och hålla mig i handen när vi skulle gå ut på parkeringen.. Jag blev både förbannad och ledsen och allt på en gång. Han har aldrig gjort så innan.. Nu blir det banne mig koppel nästa gång.

Nä, nu skriker knorrkorven i sovrummet. Återkommer senare.  

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-04-14 21:38:03 följande:
    JAG TYCKER DOM E HELT OK!159, för stl 98 och 179 för stl 74...
    Det fanns inga skaloveraller när jag var på Ge-Kås senast. Om någon ska dit någon gång och det finns overaller inne vill jag väldigt gärna ha en i 80 och en i 86 till Vemund! Helst i aqua eller rooosa!!
  • Ekorrfamiljen
    Nifelheim skrev 2010-04-14 07:32:34 följande:
    Grattis till lillkorven Sarahl..Läste också om 15-månadersbarnet. Tydligen klarade han sig inte Usch så hemskt. Ekorren: Så gör Elric jämt Man kan inte lita på honom ALLS bland bilar eller annat. Han har ingen som helst impulskontroll. Skitjobbigt, men jag hoppas ju fortfarande att han någon gång växer ifrån det. (tills dess håller jag ett krampaktigt tag i en gallskrikande unge så fort vi närmar oss bilar etc)
    Nej, det där med bristande impulskontroll stämmer ju verkligen på Vendel. Han saknar det totalt just nu. Det har bara inte funnits tillfälle för honom att göra så här förut så vi var totalt oförberedda. Nu vet jag vad som gäller iaf.

Fy så hemskt med 15-månaders också. Orkar inte ens tänka hur det skulle vara..
  • Ekorrfamiljen
    sarahl skrev 2010-04-14 15:36:06 följande:
    någon som har tips vid amningsproblem? har inte tillräckligt med mjölk!
    VET du att du inte har mjölk eller är det bara som det känns? Mina tips är: Ät ordentligt med mat (märker direkt här om jag slarvat) drick mycket vatten, mjölk och om du vill lite lättöl. Vila, ta det så lugnt du kan, ha en "mysig" stund vid amningen helt enkelt. Be maken/stora sonen göra så mycket runt om som han kan. Låt bebisen äta så ofta han vill och pumpa lite mellan amningarna också. Lycka till!
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-04-15 13:29:39 följande:
    Fanns ju visst! Missade du verkligen! Fasen vi skulle gått ihop!
    Mmm.. *surar* Men det kommer säkert in liknande till hösten och då får ni som bor där säga till alt. köpa och skicka eller vänta besök från oss.

Vemund och jag slocknade totalt när vi kom hem från ett besök på glassbaren nu i eftermiddags. Gutt att få sooova men jag hade lovat att städa bilen också och det .. blev lite sent nu. {#lang_emotions_innocent}

Oj! Nu dog batterierna i det där &&)(%¤& babygymmet.. eller det var visst bara glapp. Förstår inte hur Vemund står ut med oljudet hela dagen.
  • Ekorrfamiljen
    Kavat: Sooorry!! Men vi fick ju fin mat och hade trevligt ändå, även om jag kanske var lite av "femte hjulet" om man ser det ur ett mer romantiskt perspektiv.

passau: Vad surt med makens jobb. Vad blir det för god mat till dig och tjejerna?

Asereht: Snygga dregglisar! Jag gillade den vita bäst tror jag. Ska få ändan ur och sy egna snart, jag ska bara..

Jag måste förresten sätta mig vid symaskinen ändå någon dag och sy upp ärmarna i Vemunds tröjor och bodies. Nu har jag stört mig i 5 månader på att gå och vika upp ärmar dagarna i ända så det måste bli ändring! Ska bara..
  • Ekorrfamiljen

Tycker du är läcker ändå Asereht! Men som Frk S sa, lite färg piggar ju alltid upp ändå.. Själv vill jag tona det mörkare eller göra ljusa slingor, beroende på ork och ekonomi. Såg bilder på mig själv från resan, håret såg ju helt fett ut, men det var faktiskt allt vax jag hade i för att få det att ligga kvar alls. Nu när jag inte har vax i ser jag ut ungefär som Plupp!! (Vilket maken även kallar mig..{#lang_emotions_dreamer})

zasata: Najs shopping! Den sommardressen till Leo var ju jättefin och Pippitröjan letade jag efter till Vendel, men hann inte ordentligt.. Jag får åka ner framåt sommaren istället.

• Ekorrfamiljen

Ingen snö här, men däremot regn i luften och lagom kyligt. Inte kom jag mig för med att städa bilen igår, så om det fortsätter vara uppehåll idag har jag lovat att göra det i em.

Vemund har just somnat, till ett vrål eftersom han har ont i magen. Vendel ser film fast jag lovat mig själv att försöka aktivera honom mer istället för att låta honom se Bubbi duu (Scooby Doo). Det är bara det att när Vemund äntligen somnat vill jag inte att han ska bli störd på en stund för annars är han bara tröttgnällig resten av dagen.. Vendel har liiite svårt att leka "tyst" om man säger så.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11