-
Jag kollade med vårt lokala ombud (en kiosk) där vi brukar skicka allehanda konstiga saker (idag skickade jag t.ex en båtruta modell otymplig). Maclaren Technovagnen som jag fick häromdan kostade 230 kr att skicka. Det är väl mest det att man blir lite nervös för hanteringen... Tidigare har jag fått en UJ (men det var några år sen) skickad till mig enbart inslagen i plastsäck och det gick utmärkt. Känns dock som om UJ:n (som var beg) är lite tåligare än Bee:et i hela sin konstruktion... Äh, jag är nog lite hönsig åxå... drömde som sagt tom mardrömmar om en liten skada... Jag har ju packat den i dubbla fleecefiltar + plastsäck.Konstaterade att den nog skulle bli skrymmande om man la den i kartong (hade bara tillgång till en flyttkartong - som barnen byggde kiosk av istället så det fick jag inte ta). VI kanske ska chansa... jag ska ändå packa om, nu när det blev lite mer saker att skicka med. Prus har dock fått sitt paket separat...AnPa skrev 2011-05-18 13:47:49 följande:Då är det ju värt att skicka! Jag trodde att det skulle gå på närmare 500:- som passau skrev. Men jag kan kika med min lokala post och kolla vad de säger (är det stora posten, alltså företagscenter el vad det heter eller lokala ombudet man pratar med?)
-
Från en sak till en annan, när man nu hamnat i ett kreativt sällskap... Är det nån som har bra tips på bloggar/ hemsidor etc som kan inspirera Lekstuge-skapande?
Barnen ska få en lekstuga när de fyller år till midsommar. Så nu målar vi om den knappt använda bastun med snygg vit väggfärg (sätter nåt bygge över själva bastuaggregatet så att vi ska kunna återställa till bastu vid behov). De kommer få IKEAs kök m överdel och små skåp av morfar... men vi vill ju pimpa ännu mer förstås.
Dottern älskar förstås att laga mat (både på låtsas och på riktigt). Sonen att bädda dockor/nallar och rita. Bland annat... Vad ska vi fylla lekstugan med mer? -
Nästa snäpp är upp till 15 kg = 280 kr, inte mycket extra för att vara på den säkra sidan. Men de kanske har våg hos ombudet åxå... Tror inte heller på kartongen ur snålhetsperspektiv. Bubbelplast? Hade en liten skvätt, så det satte jag runt "benen" och hjulen....AnPa skrev 2011-05-18 13:58:59 följande:Jo jag vet, men är de inte skyldiga att ersätta om något skulle hända?
Jag har kartongen kvar men som du säger, det blir nog svindyrt om man skickar i den. Ska mäta swiften och kartongen och kolla vad de säger. Vet inte riktigt vad jag ska packa den i om inte kartongen... har inte en massa fleecefiltar liggandes. Men jag ska nog kunna fundera ut något! Swiften väger ju 9.5 kg så viktgränsen är den ju under.
Vet inte hur det är med försäkring, men tänkte på det åxå... Hur är det om man skickar rek, går det? Ska forska lite till...
När jag skickade båtrutan i morse (från riktiga stora posten var det) så frågade jag hur försiktiga de är egentligen, han sa då att paketet ska klara ett fall på 2 meter?? Tror han skrämdes lite... men ändå... -
ÖSREGNAR, en annan dag... Det är två smala rum ca 1,5 meter breda kanske...AnPa skrev 2011-05-18 14:06:57 följande:Lägg upp en bild så att vi får ett hum om hur stort det är och något att spåna på!
Såg en så snygg blogg en gång när jag letade efter virkade bakverk, men tappade naturligtvis bort den... Det var lite shabby chic, vet inte riktigt vad vi ska ha för "stil"... -
Väger den faktiskt det, eller är det produktuppgift.AnPa skrev 2011-05-18 16:19:21 följande:Så nu har jag mätt swirren:
Längd: 100 cm med bakhjulen (går ju att plocka av och lägga i inpackningen, då är den 90 cm).
Bredd: 59 cm med hjulen (tar man av dem blir den
Höjd: 40 cm med hjul, 30 cm utan
Vikt: 9,5 kilo
Omkrets: 128 cm drygt
Enl alla uppgifter jag hittar om Bee:et så ska den väga 7,5 kg. Såååå mycket har jag inte slagit in den som drygt 3 kg extra... Tror det är glädjesiffror från leverantör jag... Frågan är väl vad man ska lita på, Bugaboo eller min gamla badrumsvåg.. får väga hos posten...
Har inte lyckats hitta nåt om ersättning vid ev skada /fförsäkring men som jag fattar det så ska posten ersätta om nåt går sönder... men antar att de kommer vara kritiska till hur man packar för att komma undan...
Förresten, på nåt annat ställe tyckte jag mig läsa att omkrets+längd fick vara max 3 meter (eller om det nu var för skrymmande....) Det blir bara snurrigare ju mer man försöker läsa på...
nu ska jag ta ut barnens hittepåkakor ur ugnen, doftar ljuvligt. Det är en sån dag idag. baka kaka å mysa inomhus -
Tror på bubbelplast, ska se om jag inte kan få tag på lite till! vi kan ju mailasAnPa skrev 2011-05-18 16:37:29 följande:Antar det också, min kompis vägde sig nyss, 66,8 med swiften i famnen vägde hon 77,2. lite över tio kilo alltså, men det går ju inte heller att lita på då man håller den framför sig liksom.
Antar att postens våg är mer pålitlig.
Funderar lite på hur jag ska packa den bara. Bubbelplast kan jag köpa och vira några varv samt extra runt chassi och handtag. Tror du att det räcker?
Låter riktigt mys med innedag! Här skiner solen nu och jag önskar att vi hade köpt vår grill igår typ. -
Var det nån som "behövde" en slit å släng paraply-resevagn. Här ett fynd (kostar 230 att skicka):
http://www.blocket.se/stockholm/MacLaren_Quest_sulky_barnvagn_33933307.htm?ca=15&w=3
(inte min annons) -
Kan du inte smyga in ett avdrag för barnvagnar etc... som för arbetskläder, typ...Fröken Småland skrev 2011-05-19 09:06:33 följande:I eftermiddag skall jag till revisorn och deklarera. Kan ni vara snälla och hålla tummarna för att jag inte missat någon inkomst och får femtio tusen i restskatt eller nåt
håller alla tummar -
Började med en dyna till den säsongs-bubbelgumsrosa bee-suffletten (innan ordern annulerades för den tog sån tid - och jag bestämde mig för att avveckla bee:et). Men när jag igår visade den för vår prinsessa så sa hon. NÄ! Vaddå NÄ?? Hon älskar ju rosa. Ibland. Och hon ÄLSKAR "sina blommor". Men nähä, här satt jag uppe halva natten å sydde klart helt i onödan. Fin blev den, med ljusrosa kantband och rosa fleece på baksidan. Men jag tror den blir fin i Lime-Swiften åxå. Och då kanske prinsessan gillar den bättre. Hon har nämligen "ärvt sin mors passion" för barnvagnar och ÄLSKAR sina vagnar. Allihop!
-
Ooo va dyr den var?? Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker... snyggast som sittvagn tror jag...Asereht skrev 2011-05-19 12:56:11 följande:Jag tycker Brio Go ser lite coola ut men jag vill nog inte ha en. Skulle kunna tänka mig att låna en över en dag bara för att göra mig en uppfattning.