Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

K*B*N, pratar del 11

Förresten, var det nån som ville ha ett Swift-chassi (det som kallas pre-2010). Finns ett för avhämtning i Ulricehamn. (detta är ingen annons). Annars låter jag säljaren behålla det (jag har betalat det)... Orkar inte jaga delar som kanske finns i nåt gammalt lager nånstans... Ska man köpa delar till det så kommer slutsumman att landa på ca 3.500... Men det kanske finns nån "entusiast" som redan har nån del (jag har två Breeze--hjul m nav men vet inte om de går att använda) och därmed kan få ihop en vagn billigare....

Observera att om jag förstått det hela rätt så kommer det bli svårare och svårare att få tag på delar till såväl "gamla" swift som till "gamla" UJ framöver. Ingen nytillverkning av delar sker och mkt har förändrats sedan Phil&Teds tog över 2010....

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-31 09:40:16 följande:
    Ja, det var ju jag som eventuellt var sugen men jag inser att jag bara är sugen för att det var ett fynd Blir nog inget fynd i sista änden så jag står över. Synd att jag inte bodde närmare, då hade jag hämtat det åt dig och förvarat det tills vi ses nån gång
    samma här liksom... men det blev för krångligt... och så inser jag dessutom att den nya swift är såååå mycket bättre... (fast min ung-rackare är nästan för stor redan... hon kan nog åka den i sommar men sen...)
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-05-31 09:24:16 följande:

Förresten, var det nån som ville ha ett Swift-chassi (det som kallas pre-2010). Finns ett för avhämtning i Ulricehamn. (detta är ingen annons). Annars låter jag säljaren behålla det (jag har betalat det)... Orkar inte jaga delar som kanske finns i nåt gammalt lager nånstans... Ska man köpa delar till det så kommer slutsumman att landa på ca 3.500... Men det kanske finns nån "entusiast" som redan har nån del (jag har två Breeze--hjul m nav men vet inte om de går att använda) och därmed kan få ihop en vagn billigare....

Observera att om jag förstått det hela rätt så kommer det bli svårare och svårare att få tag på delar till såväl "gamla" swift som till "gamla" UJ framöver. Ingen nytillverkning av delar sker och mkt har förändrats sedan Phil&Teds tog över 2010....

om jag inte hör nåt från nån här inne under dagen så mailar jag säljaren imorrn! så skynda fynda
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-05-31 09:56:06 följande:
    Jag har messat en kompis som bor någorlunda nära, kanske hon har vägarna förbi. Men vad skall jag med ett Swift-chassi till
    kanske man kan bygga om den till nåt.... tvättställning?
  • bohusbebis

Frk S förresten, meddelar du mig när du hämtat swirrechassit så kan jag ge säljaren ett omdöme sen...

• bohusbebis

Fick hem en extra röd (chilli) sittdel till vår Lime Swirre igår... man är ju lite buggaskadad och vill ha valmöjligheter... Fast barnen älskar den limen... JAG älskar RÖTT

• bohusbebis
    AnPa skrev 2011-06-02 12:11:50 följande:
    Känns som om att Prus och Bohus kan bli färgbästisar
    Gissa vilka som har likadana röda mekkodynor
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-06-02 12:05:43 följande:
    Jupp, det blir imorgon
    bohusbebis skrev 2011-06-02 11:49:10 följande:
    Fick hem en extra röd (chilli) sittdel till vår Lime Swirre igår... man är ju lite buggaskadad och vill ha valmöjligheter... Fast barnen älskar den limen... JAG älskar RÖTT
    Var köper man en sån?

hittade en på blocket, några hundra billigare än att köpa från mountainbuggy direkt... fast nu måste jag ju hitta en chilli-sufflett åxå... får i värsta fall köpa ny, men den finns inte på mb-s hemsida... kanske nån åf har...

Jag har förresten mailat runt ALLA om delar till den gamla swirren, och om man har tur kan man hitta det mesta... om du får för dig att försöka bygga ihop den så ska jag bläddra i mailen och se om jag kan hjälpa dig. Det sket sig på nån reservdel till slut... och slutsumman blev väl omkring 3500...

Billigast är nog att ta direkt från MB:s hemsida, åf i sverige lägger på en del...

• bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-06-02 12:23:45 följande:
    Jag skall först se vad som funkar från min gamla MT, kanske några av hjulen går att använda och även någon av klädslarna om man modifierar lite. Vad sägs om en skogsgrön Swift?
    Tänkte åxå så, har 2 breeze-bakhjul nämligen. men när jag sen började kolla så verkar själva fästet/axeln helt annorlunda än på swiften... Och så kom jag ju över den här klädseln, men eftersom det finns 2 olika klädslar att köpa så antar jag att det är nån skillnad... Nya swift-suffletten passar uppenbarligen inte då, det skrev säljaren på Tradera... varukorgen däremot tror jag är samma...
  • bohusbebis
    Tant Pruselius skrev 2011-06-02 13:20:31 följande:
    köpt ny eller på "svarta marknaden" ? jag gillar oxå chilin

sprillans ny, -11:ns modell "on the block-market". Erbjöd 500 inkl frakt, kostar nästan 800 ny från mountain buggys hemsida... helt okej tycker jag... har dock inte hunnit testa så att den passar.... hade varit snopet... isåfall kränger jag den till frk S

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11