K*B*N, pratar del 11

hrm, postade alla paketen på samma gång ju!! å dom andra har kommit fram!

Meeh.. Har ni sett Nestlés reklambanner, där man får två burkar NaturNes gratis mot att man skriver vad barnet tyckte om den? Jag tycker som Fröken Småland att gratis är gott, men det finns gränser. Kollade utbudet i barnmatshyllan och höll på att krevera över det trista och menlösa innehållet i burkarna. Inte blev man hungrig när man såg dem inte. Dessutom innehöll nästan allihop antingen pasta (mindre bra för Vemunds mage) eller potatis = kräkande Vemund.
Nu har han iofs inte fått potatis på ett tag, men varför chansa?
Vilken tur att det inte var något i rätt storlek/färg på den länken Fröken Småland la upp! *fattig igen*
Här tvättas för fullt, fattar inte hur det kan bli så mycket tvätt, men å andra sidan byter Vendel ALLA kläder varje dag och på Vemund får man oftast byta varje dag med (alltså lägga i tvätten. Om det bara är "använt" utan fläckar lägger jag det på skötbordet för "återanvändning".) Idag var jag snäll och tvättade allt i Tins tvättkorg också.. Stackarn hade ju iiiinga rena tröjor. Nähä, varför tvättade han inte själv igår då? *tonåringar*
Asereht: Såklart..
Fröken Småland: Jag älskar också de där muddjeansen, men de vi har är köpta på Cubus.. Vendel behöver mjukisbyxor till min stora förtret, för jag älskar snygga jeans!! Själv ska jag köpa muddjeans till mig själv också (eller ja, såna baggy med knyt nertill ni vet) när jag gått ner 10 kg till.
Lokatt: Ooohh, vilka snygga! Är en sucker för worker jeans också! Fast jag hade nog velat ha helsvarta.
Nemia: Den dubbelvagnen vill jag ha!! *sneglar försiktigt så inte maken tjuvlyssnar* Håller på och fräschar upp och fixar till Brio Exclusiven.
Jag röstar helst åt röda hållet, även om vi kanske skulle gynnas av blå politk. Dock känns det som att alliansen inte får "alla med sig" utan många blir utslagna på vägen (handikappade, låginkomsttagare, långtidssjuka osv.) Alltså röstar jag solidariskt, inte efter vad som gynnar mig för stunden.
Helst skulle jag vilja ha vårdbidrag (eller vad det heter när man är hemma med sitt barn) men då måste det vara så vi kan leva på det. 7000:- efter skatt låter lagom (jämfört med vad en förskoleplats kostar) så lovar någon mig det så ska jag lägga en röst där tror jag.