-
-
nu är inte jag S, men varför inge förtroende för mona? för en toblerone för 15 år sen?? män inom makten kommer undan med ganska mycket mer, typ sexköp osv.Fröken Småland skrev 2010-09-11 19:03:20 följande:Herregud, vad skall man rösta på??? Jag blir helt knäpp alltså. Bestämde mig för att låta föräldraförsäkringsfrågan avgöra eftersom det retar mig så till den milda grad att man inte inom familjen anses kompetent att avgöra vem som skall vara hemma med barnet och hur länge. Jag vill inte rösta på S för jag klarar inte Mona Sahlin, sorry. Det är något med henne alltså... Kan inte sätta fingret på det men jag har inget förtroende. Att lägga sin röst på VP eller MiljöP känns som att rösta på Mona så det går också bort (helst). Över min döda kropp att jag röstar på Moderaterna eller KD så vad har man kvar? Folkpartiet och Centern? Jag sneglade lite åt FI men de tycks verkligen inte dela min åsikt i Föräldraförsäkringsfrågan. Tips någon?
jag tror svenska folket har så djupt svårt av ovana för kvinnor inom så höga maktpositioner att man känner osäkerhet utan att veta varför till tex. henne.
Nu påstår jag inte att det behöver vara så för dig, men otroligt många jag stött på kan man helt klart stämpla det med. Det är ju oftast extremt undermedvetet dock. -
Nemia noj skrev 2010-09-12 10:26:09 följande:Lite bilder på mina nya skönheter, Emmaljunga tvillingvagnen har extra singel chassi till som man kan sätta en sittdel på. Och Mothercare vagnen är ju rensa slagskeppet men fi sjutton va kär jag är i den
Aha, det var du somköpte av "fyndaren" i sthm. Kul!Dubbelvagnen är kul! Mothercare vagnen påminner massor om SX, tips att ha den inne som sovamiddag-vagga
-
oj vad billigt!Fröken Småland skrev 2010-09-12 15:29:47 följande:ÄNTLIGEN är annonsen borta från Blocket. Vagnen som jag köpte var en MT duo som jag svarade på för Zasatas räkning men hon avböjde och då fullföljde jag affären i rena farten
. Prutade ner den till 350 med en del tillbehör så det var en lyckad affär. Kan ju alltid ha den när vi ska passa brorsans treåring i december
Kul, haha berätta att du köpt en "uj" bara för det barnpassartillfället för din bror, då blir du nog stämplad för gott
Fota när du pimpat! -
idag har dagis utvecklingsdag och jag står utan barnomsorg, missar två viktiga lektioner!
*surar över allt jag måste läsa in på egen hand*
funderar så det knakar över en tävling, eftersom det är ont om hundfolk här så är ni väll lagom insatta, men det handlar om min lydnadstävlingsdebut, om jag ska våga anse mig klar nog att ställa upp i tävling om 5 veckor. Stor självförtroende fråga, samt en stor portion mod. drömde tom. om det i natt!
Fr.s det blir en nätt liten tripp till falun alltså.. visst bokade du boende så du sover i lugn och ro (ensam)?
-
tack tjejer för peppet!
Är löjligt nervös inför detta, ska åka och köra några genrep på träningsplan och sen ska jag försöka ta mig mod och anmäla oss. Jag ska ta och visa er några kort från min och Charles lydnadsträning framöver, det är välldigt stor del av mitt liv just nu och vill gärna dela med er även om ni inte har intresse i exakt beskrivninga av moment osv.
-
vad jobbigtKavat skrev 2010-09-13 09:56:53 följande:Jag var vaken..
Funderar på om det vore bättre att vända på dygnet, men då hade jag inte fått sova något gång. Inte hållbart att ha sovit 3x1h när klockan är fem på morgonen och barnen vaknar vid sju. Då har jag panik.
Enstaka nätter, ok, men inte 6 veckor. Jag vet snart inte vad jag gör för jag får aldrig sova. Och får jag sovit extra på helgen och så har jag ändå bara sovit 6 timmar på ett dygn. Jag som behöver 9, minst... Jaja, jag ska inte klaga för vi har världens goaste bebis, men måste han äta så ofta och måste det vara så svårt att få upp raparna?!Hade ju en liten som höll på så och åt och åt och grejade på nätterna man blir helt trasig i själen och kroppen. Det är inte för inte att det används som tortyrmetod att väcka krigsfångar med täta intervaller i ett par veckor.
Enda tröst är väll att det blir bättre, nån gång. inte mycket till tröst i dagsläget kanske
Kan inte du och maken ta varannan natt? varsitt rum, en får sova, en tar barn. du kan väll pumpa kanske? -
*fniss* tror du det ingår, då vill jag nästan ha en jag medFröken Småland skrev 2010-09-13 10:11:07 följande:Den är helt fantastisk! Och så där fräsch och snygg kommer du lätt att bli i den
kavat, den var fin, fast du skulle ha utan fransar va? -
Fröken Småland skrev 2010-09-13 10:12:08 följande:Ge mig adressen så skall jag anmäla dig. Så kan du alltid skylla på att det var en polare som anmälde dig
Varför så lite tilltro till din förmåga? Du brukar väl ha bra självförtroende och självkänsla?nja, jag har ganska höga prestationskrav på mig själv och kan vara ganska så sträng mot mig själv. så är det inom områden där korten inte är lika säkra på utgången så kan jag ha sjuk prestationsångest och bli osäker.
Appropå ovannämda, på sätt och vis, sa jag att jag fick boka halkbanetid!?
-
ja, nu händer det grejer! vill ha det där kortet!!Fröken Småland skrev 2010-09-13 10:23:12 följande:Lägg av??!!?? Shit, nu börjar det ju hända nåt!