• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Ekorrfamiljen skrev 2010-08-25 22:47:18 följande:
    Kavat: Usch så jobbigt! Jag vet hur det är att aldrig få sova. Jag hade det ju så när Vendel var liten och blev till slut utbränd! Synd att vi bor så långt ifrån, annars hade jag kunnat bära bebis, underhålla sötissyskonen eller tvätta/städa eller annat som behövdes..

Sov gott alla som ska lägga sig nu. Jag måste väl också göra det, men drack just en stor mugg kaffe.. *begåvningsreserven sammanträder* Obestämd
    Fröken Småland skrev 2010-08-26 04:11:30 följande:
    Usch, det är hemskt att inte få sova Kavat! Men det blir nog bättre när dom helst, de skärper ju till sig de små huloganerna Hur går det med tuttarna, hjälper medicinen?
    Hjärta
    Hjälper lite, ena bröstet är bättre i alla fall. Sist togdet 4-5 dar vill jag minnas innan det var bättre. 4e dan idag.
    Sov ock inte mer i natt, men maken fick vara hemma så sov i förmiddags.

Dottern är prickig som kliar, typ 10-15 små röda märken. Svinkoppor? Vad har ni Passau?
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-26 08:10:01 följande:
    Prus: bara jag och min UVI som är vakna på nätterna. Men jag passar på att titta ordentligt på kidsen för de är väääldigt söta när de sover
    Hjärta Krya på dig!
  • Kavat
    zasata skrev 2010-08-26 08:25:20 följande:
    www.blocket.se/vi/28840959.htm
    vad skulle ni betala för allt det? vad tror ni man kan sälja liggdelen och åkpåsarna för*?
    Är det uj-påsar? 400:-/st? Annars ca 2-300:-/st?
    Liggdel, 5-600

Den var väldigt solblekt på sufletten, Kolla däcken, ser blankslitna ut på fotot...
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-08-26 11:19:45 följande:
    Kollektivkramar alla som behöver (eller bara vill ha) en kram!
    Hjärta
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-26 10:53:41 följande:

Lilleman: Varför skall vi till doktorn?
    Jag: För att mamma är förkyld i tissetrollet (snippan).
    Lilleman: Jahaaaa. Men... hur hostar man med tissetrollet?

Solig
  • Kavat

Jag ska bli hrm, "omvänd mormor". Mamma och pappa hämtar nog hem en liten hundrackare på söndag. Men hon visste inte raserna på "gatokorsningen"?    Hon brukar passa hennes väninnas hund, som är köpt från samma kennel. Liten, massa päls, som klipps två gpnger per år och fäller inte, Hon trodde att det var någon del "cotton" i, Drömmer
    www.cotondetulearclub.se/

Hur kan man köpa en hund som man inte vet vaf det ät för ras?

• Kavat
    Nemia noj skrev 2010-08-27 14:13:01 följande:
    Min man kom hem igår, med lastbilen o berätta att han hade en gammal barnvagn från 40 talet på flaket, som han fått av någon skrotnisse, den var inte i så bra skick sa han men jag kunde ju säkert spara hjulen.. Tänkte inte så mycket mer på de än att jag sa " är den värdefull ska den nog inte stå kvar på flaket för nu spöregnar de" ,men ne han ansåg att den var skrot.

I morse kom han på att den var nog inte så gamal som 40 talet för skrotnissens barn var född 85, så då börjad jag lura lite på vad de kunde va så jag traska ut i regnet o kika, och fick se en Emmaljunga (rondo heter dom va) i vinröd/rödlila eller va dom är färg med fotskydd och chassi/hjul. Jag såg bara fördelarna i vraket, (kan tillägga att den v ar inte i bästa skick, 1 nit trasig i krysset på chassit, o liggdelen väldigt skitig + blöt efter regn i 1 natt ute.

Nu har jag tagit in den och har gjort rent fotskyddet, de e inte solblekt och inte trasigt, jätte fint. Ska tvätta resten av vagnen så fort pappa tagit upp maten ur badkaret.... (fick en fisk av fiskarna i morse, en sutare som lever, o jag orka inte göra något åt han 7 i morse så jag kasta han i badkaret o fylde på vattnen, så där simmarhan

Bilder på vraket kommer sen
    Fjärilar innuti? Då är väl Tessax _lite_ intresserad?
  • Kavat
    Nemia noj skrev 2010-08-27 14:13:01 följande:
    Min man kom hem igår, med lastbilen o berätta att han hade en gammal barnvagn från 40 talet på flaket, som han fått av någon skrotnisse, den var inte i så bra skick sa han men jag kunde ju säkert spara hjulen.. Tänkte inte så mycket mer på de än att jag sa " är den värdefull ska den nog inte stå kvar på flaket för nu spöregnar de" ,men ne han ansåg att den var skrot.

I morse kom han på att den var nog inte så gamal som 40 talet för skrotnissens barn var född 85, så då börjad jag lura lite på vad de kunde va så jag traska ut i regnet o kika, och fick se en Emmaljunga (rondo heter dom va) i vinröd/rödlila eller va dom är färg med fotskydd och chassi/hjul. Jag såg bara fördelarna i vraket, (kan tillägga att den v ar inte i bästa skick, 1 nit trasig i krysset på chassit, o liggdelen väldigt skitig + blöt efter regn i 1 natt ute.

Nu har jag tagit in den och har gjort rent fotskyddet, de e inte solblekt och inte trasigt, jätte fint. Ska tvätta resten av vagnen så fort pappa tagit upp maten ur badkaret.... (fick en fisk av fiskarna i morse, en sutare som lever, o jag orka inte göra något åt han 7 i morse så jag kasta han i badkaret o fylde på vattnen, så där simmarhan

Bilder på vraket kommer sen
    Skillnad Rodeo coh Rondo ;  Rondon har 4 suflett bågar och rodeon 3. (eller kanske räknas 3 och 2 bågar)
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-08-28 12:32:30 följande:
    Går också och funderar över vinterkläderna. Har tänkt mig Didrikson eller Everest då de känns mest prisvärda. Jag räknar inte med att de kommer att kunna ärvas med tanke på hur storbus jacka såg ut efter vintern som var. Den var hel men ack så den såg ut efter allt magåkande. Storbus är den enda som behöver helt nytt kit.

Jag har sån vagnsångest. Varannan dag är jag redo att sälja buggan. Jag gillar den och den är snygg MEN jag använder den ju aldrig. Den kommer ut en snabbis högst var tredje vecka som det är nu och har tjänat som middagssovplats. Men nu lever nöffen om för mkt så det funkar inte längre. Så nu får jag dåligt samvete för att jag har den stående bara. Vi använder helt enkelt inte så mycket vagn som jag trott vi skulle göra. Känner mig totalt förvirrad för jag är helt klart rädd för att ångra mig ifall jag säljer den. Svårt det här men jag måste komma fram till något så art jag inte går och känner mig så velig.
    mailat
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-08-28 13:22:26 följande:
    Såg det men jag hittade inget i passande strl. Kollar runt lite, det är svårare att hitta när de börjar komma upp i strl tycker jag. Måste ta en tur till sportaffärerna i stan framöver. Hade tänkt göra det i helgen men maken har jour så vi kan inte dra iväg. Om jag inte vill ta med mig hela ligan och åka själv och det vill jag inte.
    Ah, synd.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11