Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Jag tycker att bugaboo ofta är väldigt solblekta. Varför är det så? Dålig tygkvalité? Andra vagnar blir ju inte så blekta? Tänker tex på min röda P&T, så många år som jag hade den? Och i solen på västkusten, och inte blev den blekt.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    passau skrev 2011-01-17 08:31:40 följande:
    Tänk på att ge ngt att äta när d inte spytt på ett tag gärna 2h... Innan dess är slemhinnan i magen så retad att det kommer upp direkt :( ge gärna yoghurt då kroppen kan göra sig tillgodo näringen även om den kommer upp igen... Väck dom om dom sover och inte spytt på ett tag, d va så vi vände S magsjuka även om jag kände mig sjukt elak... Vi gav kvarg som är lite tjockare yoghurt d funkade! Lycka till!
    Ja, än så länge spyr han för ofta, så han får bara vatten. Då har han nånting att spy oxå, och slipper spy galla. Vet hur smärtsamt det är, eftersom jag gjort det varje morgon ett tag nu. Sen har jag lite drickyoghurt redo, har även turkisk 10% youghurt om det skulle bli aktuellt.
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-01-17 09:59:09 följande:
    Jag har rast nu, halva gruppen kvar. Jag har försvarat min film och det gick jättebra. Däremot har jag inte opponerat på min kursares film ännu och det är minst lika viktigt att kunna argumentera för varför man tycker si eller så. Och man måste tycka, annars framstår man ju som dum i huvudet, läraren har också sett alla filmer.

Men 1-0 till Fröken Småland so far alltså
    Håller tummarna!!! Det kommer gå bra för dig!
  • Lindadjo

Jag vet vad som är värre än telefonkö! Ställen som INTE har telefonkö!!! Grrrr.... jag har ringt ett i ett i 50 minuter nu, och det är bara upptaget hela tiden. Om 9 minuter är telefontiden slut ju!!!! Och jag har slängt bort en hel timme till ingen nytt alls??!?!?!

• Lindadjo

Asereht, de kan lite engelska, men det ä svenska vi pratar här hemma, så vi är ingen 2-språkig familj, tyvärr.

• Lindadjo
    Asereht skrev 2011-01-17 12:33:52 följande:
    Jag blev nyfiken bara, jag kom på att jag inte hade en aning och vet inte om det frågats förut. Om de hade varit vana vid engelska hade ni kunnat få lite barnfilmer av oss som inte är textade eller med svenskt tal. Mina fattar inte ett jota, dessutom hade vi båda redan. Fick dem av en bekant.
    De kollar på Engelska filmer, hur mycket de förstår vet bara de, men de har aldrig klagat över att filmen är på egelska. Vi hade cartoon network på engelska i typ 1,5 år innan vi kom på att det gick att byta språk

Kan dessutom tillägga att jag inte kom fram den timmen det var telefontid. Nu får jag vänta till 14.30 och hoppas på mer tur då.
    Jag försöker boka tid för KUB.
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2011-01-17 13:31:47 följande:
    Nu har jag shoppingabstinens. Hittar jag inga overaller på rea så blir det nog Gnejs nästa år.
    Liten kommer dock få en regnbåge med två dragkedjor i 80, om den passar.

Lindadjo, ni är väl nöjda med dem? Gnejs alltså...
    OM vi är! Pojkarna älskar Gneis, jag älskar Gneis, och förskolelärarna älskar deras Gneis
    Men var ute i god tid, jag väntade för länge i år, och blev utan overaller... så de har fått ha något för små overaller i år, stackarna. Men det har funkat i allafall.
  • Lindadjo

Nu håller jag på bli galen på riktigt alltså! Det GÅÅÅÅÅÅÅR ju inte att komma fram!!!!! Ungen kommer ju födas innan jag kommer fram på det där numret!!!!!

Jag får ringa till mvc och säga att jag skiter i KUB och RUL och allt sånt, för jag kan inte komma fram och boka en jävla tid!!!!!!!  *helt galet arg och irriterad*

• Lindadjo

Jag har inget minne av att det var så här när jag väntade pojkarna. Men nu ska man tydligen boka både Kub och Rul själv. Samma nummer. Och eftersom det är så här svårt att komma fram så förstår jag ju att bm vill slippa!!!! Sjukt. Men jag ringde faktiskt till mvc nu, när jag inte kom fram på den sista telefontiden för idag! Och bad de ringa upp mig. Jag vet ju att de håller på bygga om på avdelningen där nere, kanske de inte ens har någon som svarar i telefon. Kanske jag suttit flera timmar och tryckt på uppringning om och om igen helt i onödan.
    Det är ju bara tur att jag är hemma nu, vård av sjuka barn. Sen när jag är på jobbet kommer jag ju inte kunna ringa och ringa på det här viset. Speciellt inte när cheferna inte ens vet att jag är gravid än. "Jo, är det okej om jag sitter här i tre timmar idag, och försöker komma fram på en telefontid?"

• Lindadjo
    Kavat skrev 2011-01-17 16:13:45 följande:
    Nu har jag varit i kontakt med läkaren. Nu rök sädesslagen även för dottern.. Men hon mår så mycket bättre, vilket är oerhört skönt. Hon har klagat på magont i ett år nu och det sista var hon alldeles svart under ögonen och jämt trött...  Så det är skönt att hon mår så mycket bättre!
    Stackars lilla barn, skönt att hon mår bättre nu.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11