Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Nu börjar jag allt bli rund om magen

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-01-26 20:24:12 följande:
    Wow! Kan inte folk på jobbet se det nu?
    Humm... tror inte det. Det går att gömma den ganska bra under stora pösiga tandtekniker skjortor och på systemet har jag en stor kofta över. Det blir lite varmt ibland, men jag måste hålla det hemligt 2 veckor till.... om det går. Vill inte berätta det förrän vi har varit på Kub den 11 februari. Jag vill kunna säga hur långt gången jag är när vi berättar det. Känns ju lite dumt att säga, tja, nånstans mellan vecka 9 och 11.
  • Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-01-27 07:31:05 följande:

Har ni vart inne och kikat på meandI vår kollektionen som släpptes igår ?
    Mina favvosar - www.meandi.se/sv/produkter/111205.aspx - fast hur är frotté? aldrig köpt, gillar plychen bättre men har ett par meandi frottisjoggisar i växa högen (haha tror det är stl 122 i dem )
    www.meandi.se/sv/produkter/111207.aspx - love rött och turkost tillsammans
    Älskar svettisen - www.meandi.se/sv/produkter/111112.aspx

lillebror - hundis (som T tycker han ska heta, nej vi vet ej att det blir en - men tror)
    www.meandi.se/sv/produkter/111404.aspx
    www.meandi.se/sv/produkter/111405.aspx
    www.meandi.se/sv/produkter/111406.aspx

och om det blir en systeryster - en påskklänning to die for www.meandi.se/sv/produkter/111409.aspx

Nu frulle med kidsen!

Jag har tittat, ska kanske på träff nu på måndag, om jag hinner. Sen ska jag själv vara värdinna 13 februari. Då ska jag outa att jag är gravid

Jag ska förresten ha i augusti, inte september
    Fast något exakt datum har jag inte än eftersom jag inte vet om jag är i vecka 9 eller 11 nu.

Fin och rund mage du har tanten, men så är du ju nåååågot längre gången än mig
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-27 11:25:36 följande:
    Lindadjo: Hur kan din mage vara så stor redan? Jag har bara fläsk, syns inte alls någon söt bebiskula!!
    Jag har alltid burit mina barn på "utsidan". Ja, alltså. Även första barnet fick jag mage med jättefort.
    Första graviditeten i vecka 13
    Så här såg magen ut i vecka 13 med första barnet
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-01-27 18:36:57 följande:
    Jag har just ätit mig äckelmätt på broccolisoppa med vitlök. Otroligt gott och jösses så mätt jag blev! Trodde inte man kunde bli så mätt på soppa. *s* Barnen åt också med god aptit, utom nöffen han var skeptisk och föredrog smörgåsen som serverades till.
    Vill ha receptet

Daniel är hos en kompis och leker, första gången han har gått (fått skjuts) till en kompis så här efter skolan, han börjar bli stor min lilla plutt...
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-01-27 13:00:10 följande:
    Lade just en order på Småvi, 50% på allt! Det blir bland annat en Jujube midnight eclipse. Hoppas nu att de inte är dåliga på att uppdatera för jag vill verkligen ha den där väskan!
    Tack för tipset, beställde en likadan, fast den andra färgen, Marvelous Mums. Tror den blir fin till min gamla brio *drömmer*
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-01-27 18:53:29 följande:
    Jag kokade fryst broccoli och några vitlöksklyftor tillsammans i lättsaltat vatten. Kokade några minuter och hällde sedan av vattnet i en kanna. Tog i en klick smör och mixade broccolin och vitlöken tillsammans till puré.

Ha i vispgrädde efter smak, idag gjorde jag två liter soppa och tog då två dl vispgrädde. Fortsatte mixa tills grädden reste sig och spädde sedan med kokvattnet till önskad mängd/tjocklek. Kryddade med lite svartpeppar och cayenne. Hade knaperstekt bacon i småbitar till att ha i för den som ville och serverade smörgås till åt kohydratfolket här hemma.

Man kan ju byta ut smöret och vispgrädden mot magrare varianter eller skippa grädden helt. Jag testade mig fram efter att ha sett Gordon Ramsay göra broccolisoppa på bara broccoli och kokvattnet på samma sätt. Fast vitlöken lade jag till eftersom jag älskar vitlök och tillagad vitlök får så len och fin smak.

Jag tyckte det blev toppen.
    Lät ju inte så invecklat. Synd att gubben inte gillar broccoli... jag får göra soppan någon dag när jag är ensam hemma eller till lunch kanske. Själv äääälskar jag broccoli!
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-27 18:58:29 följande:
    Lindadjo: Oj! Jag har nog för mycket fläsk i vägen bara. Fast om jag drar in magen syns inget alls. Däremot när jag ligger på rygg (gärna på morgonen så jag är kissnödig) så har jag en söt bula nedanför naveln.

Mot slutet blir jag enooorm! Iaf med Vendel och Vemund. Folk började fråga i v. 30 om jag inte skulle ha vilken dag som helst. Nä, 10 veckor kvar, men tack för att du frågar! Tungan ute
    Jag tror nog allt att det syns, det är bara som du tror att det inte gör det.
    Jag blir inte enorm, men så där lagom stor.
    Lillebror i maggen, några timmar innan han kom ut till världen.
    Här är samma morgon som de plockade ut Zebastian Några månader till, sen är jag där igen
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2011-01-27 19:33:44 följande:
    Lindadjo: Ja, så där ser jag ut i v. 30!

Usch, blev så ledsen.. Syrran ringde nyss och berättade att hennes mans farbrors fru (låter avlägset men de umgicks en hel del) gick bort natten till idag. Hon blev 45 år och lämnar efter sig maken och en 5-årig dotter. Kunde inte hålla tillbaka tårarna när hon berättade. Vi har träffat dem på släktkalas och hon var en väldigt go och trevlig kvinna som man omedelbart tyckte om. Och så en 5-årig dotter som inte får växa upp med sin mamma... Buhääää!! Gråter
    Nä, vad hemskt. Stackars lilla barnet Bara 5 år. Vad var det som hände med henne? Var hon sjuk?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11