Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Jag undrar en sak, och vem kan bättre svara på det än ni? Mina kunniga vänner
    Finns det något babyskydd som har en bas, som man kan fästa i ett 2-punktsbälte i bilen???

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo

Vi ska kanske få en ny(are) bil Men jag tycker personligen att det är liiiite märkligt!
    En kompis till Adam har en arbetskompis som frågade om han ville ha hennes bil, för hon tänkte skrota den, för att den bara står. Det är en tyskregistrerad Toyota Verso från 2000.
    Varför skrota den??? Varför inte sälja den? Det är det jag tycker är märkligt. Men hon hade tydligen skrotat en nyare volvo tidigare pga plåtskador som hon inte orkade fixa. Märklig brud tycker jag.

Undra vad det kostar att registrera in den i sverige?

• Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-07 10:43:13 följande:
    Blev nyfiken och hittade lite info. Om bilen är i originalskick och ingen specielmodell så skulle det tydligen kosta runt 3500 kr ungefär + bilskatt, skyltar och liknande som varierar för olika modeller att registrera in en tysk bil.

www.autopower.se/ 
    - importguiden

Jag har trubbel att posta inlägg av någon anledning....
    Jag har oxå letat runt lite, det gäller ju bara att bilen har kvar sina original registeringspapper från tyskland. Annars går det visst inte att få den svenskAnnars är ju 3500 + skatt och skyltar rätt biligt för en -00.
    De bilarna ligger ju runt en 30-40.000 annars. Dessutom hade den bara gått 3000 mil Kan nästan garantera att hon inte har kvar några registeringspapper, då är det ju som sagt, bara skroten för den...
    Vi får se.
    Tant Pruselius skrev 2011-02-07 10:36:22 följande:
    ojojojoj...se där! späääännande! Grattis!
    (gick den inte billigt?)
    Billigt ja, om den är hyffsat bra! Annars har jag kanske slängt 907 kr i sjön.
    Men, jag har ett halvår på mig att greja med den. Prova sy ny suflett och sånt. Det ska nog gå att få ordning på den... kanske...?
    Vi får se när den kommer hit...
  • Lindadjo
    Nifelheim skrev 2011-02-07 10:30:38 följande:
    Yes. Akta GRacos bas får man fästa med 2-punktsbälte
    Humm... ja, det får la bli en sån då. Vi har inte så mycket val. Jag ryms ju INTE mellan pojkarnas bilstolar, så jag vet inte annars hur vi ska få plats i bilen?
    Synd att en Akta Graco inte går att sätta på bugaboochassit
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2011-02-07 11:12:55 följande:
    jo, men den är stor så frågan är om den får plats mellan bilstolarna?
    Bara den inte är så bred mot sätet. Det är ju där pojkarnas stolar är breda.
    Annars får vi väl spänna fast babyskyddet på takräcket ... köpa ny bil går ju inte... om det nu inte blir nånting med verson....
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2011-02-07 11:13:34 följande:
    Lindadjo Grattis till fynd!
    Jag säger inget om att det är ett fynd....än
  • Lindadjo
    Nifelheim skrev 2011-02-07 11:15:33 följande:
    jo jooo. Det går om man har en Graco adapter
    När du säger det, så tror jag att jag såg en sån på Blocket för inte så länge sedan...
    Vi får väl åka till affären och testa vilken som går in i bilen. Går ingen in så får vi väl möblera om, då får någon av barnen åka fram istället för mig. På något sätt måste det ju gå att få till.
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-07 16:31:32 följande:
    Fick plåstra om en hysterisk mellanbuse för en stund sedan. Han hade varit borta hos ett par kompisar och lekt och lyckats ställa sig på knä på krossat glas dolt i snön vilket resulterade i trasiga termobyxor, långbyxor och knä.
    Åh fyamig, stackarn! Så hemskt, det hade ju kunnat gå riktigt illa.
  • Lindadjo
    passau skrev 2011-02-08 13:21:10 följande:
    Jag vet varför Ligger en bugga för 1500:- på B även ett graco adapter... Skickade sms till lindajo

Den var ju fin, men det var ju bara sittdelen på den, så då dröjer det ju så länge tills jag kan använda den.

Jag ska se hur mitt "fynd" ser ut när den kommer. Min kompis har den hemma hos sig nu, hon säger att den är lite sliten, men om någon kan fixa upp den så är det jag Vi får se hur det blir...

Cambågar och fästen, går sånt att köpa löst? Så man kan ha camsuflett på frogen tänkte jag. Visst kan jag väl sy, men nog vill man väl ha någon orginalsuflett med.

• Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-08 17:19:26 följande:
    Fast liggdel går ju att köpa billigt på blocket eller av någon man känner...Drömmer  Man använder ju samma ram.
    Sant
    Fast nu ser jag fram emot att få fixa och dona lite med vagnen i ett halvår, höhö... Lite trisst bara om swirvelhjulen är slut... då blir det lite dyrare. Fast jag såg att de gick att köpa sprillans för runt 30 pund på ebay i England. Det spelar ingen roll om de inte skickar till utlandet, för vi har ju en engelsk adress att skicka till i såna fall.

Pust, jag har jobbat idag. Adam har varit hemma med Daniel, och han har haft 40.3 i feber som högst idag, lilla stackarn. Vi får väl dra sticka om vem som får gå till jobbet, eller får stanna hemma, i morgon.
    Men jag hoppas han är frisk till fredag iallafall, annars måste vi ju ta med honom ner till Trollhättan på kub.

I morse tänkte jag gå på provtagningen, de gör ju inte det på mvc längre, utan man får själv gå på drop-in tid på sjukhuset. Det dumma är att det är  drop-in mellan 7.30-12 på vardagar, och då är jag ju alltid på jobbet. Idag tänkte jag att om jag är där precis innan de öppnar så är det ju säkert bara att gå rätt in... men när jag kommer dit så sitter ca 10 pers redan där och väntar! 7.25 på morgonen!!! Det är ju sjukt. Måste man ta de där proverna? Jag vet ju vad jag har för blodgrupp eftersom jag är blodgivare, och är tämligen säker på att jag inte har syfilis (eller vad det nu är för prov de ska ta?) Och järnvärdet...
    Hur noga är det att ta provet? Måste man det? Jag vet inte när jag ska hinna ta det?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11