Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

K*B*N, pratar del 11

Åh vad ni är snälla Gråter *rörd till tårar*
    Jag tar tacksamt emot mönster och annat från er

Idag fick jag mina mammakläder som jag beställde i söndags det var snabb leverans. Och jag fick med en liten handskriven hälsning oxå, "Hej Linda Tack för din beställning. Njut av "magen" och av februari!" så nu älskar jag lillamirakel. Och kläderna passar (kommer passa bättre sen, när jag får lite mer mage att fylla ut de i). *glad* Och dessutom mår jag riktigt bra, fortfarande. Annars brukar jag vara riktigt illamående på kvällarna.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-08 17:39:53 följande:
    De kollar även rubella (röda hund) och HIV förutom blodgruppen. Jag har tagit det där blodgrupperingstestet ett antal gånger och, tro det eller ej, jag har haft samma blodgrupp varje gång! Förra gången, när jag väntade Vemund, tänkte jag att jag skulle slippa eftersom jag nyligen varit inlagd på sjukhuset och de då tog alla prover, men de hade bara skrivit ett av mina två efternamn, så det gilldes inte, trots att personnumret och allt stämde! *suck*

Jag tror att det är valfritt med all mödravård, men vissa saker är de ju mer angelägna om att man gör än andra.
    Röda hund skulle de inte ta tydligen, för jag är vaccinerad mot de.
    Äh, jag ska nog få till att åka dit nån dag.

Fröken småland. Det är inte prover inför kub. Det gör de inte här, eftersom vi dessutom måste åka till Trollhättan för att göra provet så tar de proverna där, och så får vi vääääääänta på det riktiga slutresultatet. Kommer bli jobbigt att vänta om det blir dåliga resultat av Nupp *rädd*
    Men som jag sa, jag känner på  mig att allt är bra, så jag ska bara se det här som ett vanligt ultraljud, och framförallt att få veta vilken jäkla vecka jag är i egentligen. Börjar bli jobbigt nu, när de få som vet att jag är gravid frågar vilken vecka jag är i "tja.. nånstans mellan vecka 11 och 13" hahaha
  • Lindadjo

När vi ändå är inne på vagnar här (som om vi någonsin inte är det). Hur stor storleks-skillnad är det på cameleons madrass och frogens? Nu vet jag ju inte skicket på den jag köpt, men om madrassen är sunkig så kanske man vill köpa en ny. Skulle den passa?

• Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-02-08 21:15:24 följande:
    Lindadjo: det skiljer fem cm men jag tror att madrassen går att tvätta?
    Ja, det gör den säkert. Och jag har ju inte ens fått vagnen än... är såååååå spänd på skicket!!!
    Kan man tvätta hela klädseln i maskin? Det är mycket tankar om den där vagnen nu Jag har nästan glömt bort att tänka på kub-testet, bara på grund av en vagn.
    Jag fick ett mms från min kompis, en bild på hennes son, och så står frogen i bakgrunden. Och så visade jag den bilden till Adam och sa: Titta, där är våran vagn. Din vagn! Svarade han då. Vad menade han med det???
  • Lindadjo

Jag har varit på extra hörseltester med båda mina pojkar, inte för att jag någonsin trott att de hört dåligt, men på grund av att de var/är sena med talet.
    När jag var där med Z så sa hörsel-tanten (eller vad man nu ska kalla henne?) efter att vi gjort alla tester, att hon visste redan innan vi kom in att Z inte hörde dåligt. För hon såg hur vi pratade med varandra, att jag pratade så lågt med honom, och så sa hon, att om barn hör dåligt så pratar i regel föräldrarna väldigt högt med de, utan att de kanske själv tänker på det.
    Minns min moster som alltid skrek åt sin yngsta, jag kunde inte förstå varför hon var så himla högljudd, men det visade ju sig att hans öron var vätskefyllda eller nånting sånt, så han hörde ju jättedåligt. Det gick att operera bort, och han var helt förstörd första veckan efter op. Tyckte alla ljud gjorde så ont, stackarn
    Men nu, många år senare, har han anpassat sig

• Lindadjo
    Tant Pruselius skrev 2011-02-09 07:11:23 följande:
    Vill se bild pÅ nifs nya fina liggdel och lindajos groda(när den hittat hem)
    Det kan du räkna med
  • Lindadjo

Sitter redan och bläddrar i nyaste stoff och stil och drömmer om vilka tyger jag ska använda till vagnen.

Hörrni, det här var ju ganska smart... borde vara enkelt att få till en sån grej själv.

http://www.freshmilk.se/popup_image.php?pID=4115&image=0

Den här som man köper stoppar visserligen 99,5 % av uva och uvb strålning, det kan ju vara svårt att få till.... om man inte syr i ett sånt där soltyg...

• Lindadjo
    Asereht skrev 2011-02-09 08:11:49 följande:
    Doktor ja, jag har varit så mkt hos läkare senaste tre månaderna att jag har frikort.

Med tanke på alla prover, tester osv som tagits så tycker man ju att om något varit fel förutom knölen så borde det väl gett utslag någonstans. Det har inte funnits något avvikande någonstans och då har det tagits blodprover, cpr osv osv + att jag ju tagit två gravtester en i dec och en i jan och båda varit negativa. Har väldigt svårt att tro att jag skulle vara gravid eg men det är ju lätt att bli nojjig ändå trots att det i princip skulle vara en omöjlighet.

Jag vet inte hur mkt all antibiotika osv som jag varit tvungen att stoppa i mig har stört systemet. Eller själva pesten i sig. Jag kanske måste ge kroppen tid att landa lite.
    Kan ju mycket väl vara antibiotikan och infektionen som gör att kroppen håller lite på vikten. Och mensen är jag ganska övertygad om att det kommer av din jättesnabba viktnedgång. För du har ju gått ner MYCKET, och på relativt kort tid.
    Min mens var ju sen, 9 dagar som mest, när jag gick ner i vikt, och då gick jag ju ändå inte ner så mycket. Bantade ju bara i totalt 7 veckor dessutom, ändå hann det bli rubbningar...
  • Lindadjo

Sitter och äter chokladpraliner till frukost, förstår inte varför jag går upp så mycket i vikt den här graviditeten!?!?!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11