Asereht skrev 2010-10-13 14:05:15 följande:
Jag skulle lösa saken så gott det går där ni bor nu. Att flytta till något som känns sämre bara för ytans skull tror jag kan bli helt fel. Bättre att fortsätta titta efter bra/bättre alternativ och lösa platsproblemen efter förmåga.
Vi bor ju också i ett litet hus och vi har flyttat om flera ggr för att göra mesta möjliga plats för barnen och skulle det krävas så bor vi hellre i vardagsrummet än flyttar till något sämre.
Här funderar vi allvarligt på att göra ett gemensamt sovrum till grabbsen (inte nöffe då) och sedan ha det stora rummet som lekrum. För tillfället har vi mellan och mini i stora rummet och storbus ensam i det mindre sovrummet. Men storbus är aldrig inne på sitt rum förutom när han sover. Tom då vill han helst sova över hos brorsorna så vi pratar om saken. Barnen är väldigt positiva till idén. Men vi har inte tagit beslut än. Det är ju inte värre än att man får stuva om igen om något år.
ne, jag tänker också så, jag vill inte "flytta ner mig" bara för att få ett rum till, det är det inte värt. Trädgården betyder otroligt mycket för oss, med barn och hundar.
Kan man låta tre barn dela ett ganska litet rum verkligen? visst, det är välldigt välplanerat med tanke på de störres välldigt smarta sängar där de dessutom har egen hylla/lådor till privata grejer. Men, nja det tar imot... Samtidigt tar det imot att ha han i en vanlig säng i vårat rum... Gah!!
Vardagsrummet har jag klurat på om det går sova i för oss vuxna, men samtidigt, ne.. med hundarna (skulle aldrig kunna sommna om jag behöver sova i samma rum som dom snarkiskarna

Och dessutom, blir vardagsrummet så trångt, då blir nog känslan över att bo trångt ännu större, som det är nu är det iaf. ganska luftigt i vardagsrummet och man kan "andas".