• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Jag som trodde jag hade beställt en ny sjal och så fanns det bara med fransar. Jag vill ha sneda ändar. Hm, typiskt när man väl bestämt sig! Skrikandes

• Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-09-13 03:21:42 följande:
    Så kan man inte sova.... *undra om frk S är vaken oxå?*
    Jag var vaken.. Funderar på om det vore bättre att vända på dygnet, men då hade jag inte fått sova något gång. Inte hållbart att ha sovit 3x1h när klockan är fem på morgonen och barnen vaknar vid sju. Då har jag panik.
    Enstaka nätter, ok, men inte 6 veckor. Jag vet snart inte vad jag gör för jag får aldrig sova. Och får jag sovit extra på helgen och så har jag ändå bara sovit 6 timmar på ett dygn. Jag som behöver 9, minst... Jaja, jag ska inte klaga för vi har världens goaste bebis, men måste han äta så ofta och måste det vara så svårt att få upp raparna?! Skrikandes
  • Kavat
    Lokatt skrev 2010-09-13 09:37:29 följande:
    idag har dagis utvecklingsdag och jag står utan barnomsorg, missar två viktiga lektioner! *surar över allt jag måste läsa in på egen hand*

funderar så det knakar över en tävling, eftersom det är ont om hundfolk här så är ni väll lagom insatta, men det handlar om min lydnadstävlingsdebut, om jag ska våga anse mig klar nog att ställa upp i tävling om 5 veckor. Stor självförtroende fråga, samt en stor portion mod. drömde tom. om det i natt!

Fr.s det blir en nätt liten tripp till falun alltså.. visst bokade du boende så du sover i lugn och ro (ensam)?
    Klart du ska ställa upp! En erfarenhet rikare och så skulle du nu misslyckas, vilket jag inte tror att du gör, så har du lärt dig något. Alla barn i början, som de säger! Hejja Lokatt! *viftar med pom-poms och går ner i spagat*
  • Kavat

Prus, hur är det, du säger till när du vet något va? *nervös*
    Kram, hoppas att du fick sova på morgontimmarna åtminstone.

• Kavat

"Min" sjal finns, men det är nog lite leveranstid på den. *hoppar upp och ner* Får reda på i nästa vecka, troligtvis, när.

Visst är den snygg?!

http://www.wearababy.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/Earthy_Rainbow_4b393d3faa098.jpg

• Kavat
    sarahl skrev 2010-09-13 10:16:30 följande:
    Någon här som vet vart man kan beställa billiga mailingbags och som har snabb leverans
    www.magasinglag.se/

Här har jag köpt, trevlig och snabb tjej från sb som har shopen.
    Men ingen koll på priser.
  • Kavat

Spagatbil kommer! (när jag är sådär fräsch igen om några år)
    Ja, utan fransar på sjalen. De är inte jag...
    Ja, blir man så snygg av sjal så är de en bra investerng!
    Maken var tom. med på noterna, fast jag tänkte sälja två av de jsg har.. 
    Men lättare att köpa... Geckon är fortfarande kvar här hemma...

• Kavat
    Lokatt skrev 2010-09-13 10:20:37 följande:

nja, jag har ganska höga prestationskrav på mig själv och kan vara ganska så sträng mot mig själv. så är det inom områden där korten inte är lika säkra på utgången så kan jag ha sjuk prestationsångest och bli osäker.

Appropå ovannämda, på sätt och vis, sa jag att jag fick boka halkbanetid!?

Vad kul! *tar fram dubbla pom-poms och minikjolen och gör mig redo föe en tur uppåt landet*
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-09-13 10:26:32 följande:
    Spagatbil kommer! (när jag är sådär fräsch igen om några år)
    Ja, utan fransar på sjalen. De är inte jag...
    Ja, blir man så snygg av sjal så är de en bra investerng!
    Maken var tom. med på noterna, fast jag tänkte sälja två av de jsg har.. 
    Men lättare att köpa... Geckon är fortfarande kvar här hemma...
    bild...

Angående vagn, jag har ingen vagn min mamma kunde ta med sig sist hon hade de två äldsta. Lilleman går inte alltid så bra. Geckon är ju ren för försäljning och Camen är bebisvagn liksom retro-Emmaljungan och MTn kändes lite onödigt stor att ta...
    Hojta om ni ser en billig ram eller frog till vrakpris.
  • Kavat
    Lokatt skrev 2010-09-13 10:11:11 följande:
    vad jobbigt Hade ju en liten som höll på så och åt och åt och grejade på nätterna man blir helt trasig i själen och kroppen. Det är inte för inte att det används som tortyrmetod att väcka krigsfångar med täta intervaller i ett par veckor.
    Enda tröst är väll att det blir bättre, nån gång. inte mycket till tröst i dagsläget kanske Obestämd

Kan inte du och maken ta varannan natt? varsitt rum, en får sova, en tar barn. du kan väll pumpa kanske?
    Kan inte pumpa. Men det hade varit ok att ge honom var 3e eller 4e timme.. Men inte varannan när det tar en halvtimme minst och en halvtimme innan han rapat klart och sover. Han är heller inte vrålhungrig på natten, utan det är mest att han vaknar och vill ha tutte i munnen när han somnar. Killar!

Måste nog försöka dra ner på ätandet nu när han går upp i vikt, men vill inte styra och ställa för mycket egentligen. Skitsvårt. Napp, vill han heller inte riktigt ta trots att vi försöker. Har testat 4 sorter nu...

Maken är ju minst lika trött som mig fastän han sover mer. I går var han ingen rolig människa och blev skitarg på barnen, med all rätt, men jag som skulle få sova, blev väckt efter en timme och fick lugna barnen. Och sen var han så grinig så jag skickade maken i säng istället för det är inte hållbart att ha en grinig man vaken... Dumt, ja, egentligen, men vad gör man?! Och sen blev det inte mer sovit i går.
    Så även om jag försöker ligga i sängen och sova så blir det kanske 2 timmars sömn på 4 timmars sängtid, dvs jag skulle behöva ligga i sängen 16 timmar per dygn för att få 8 timmars sömn. Inte helt hållbart med två till att ta hand om..
    Jaja, vi får försöka hitta någon lösning som funkar... Måste få ordning i gästrummet så en kan lägga sig där t.ex..

Men liten är hur go som helst nu och flinar och ler en del. Tur det så man får lite laddat batterierna av honom. Hjärta
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11